Citat:
Ursprungligen postat av
Seasons15
Har hört det också, men aldrig testat. Vill alltid ha mitt kött ”rare” ä, inte rått men rare. Därför kyler alltid mitt kött i frysen som sagt innan, typ 15-20 min sen på 850 grader och få bra yta sen är det typ perfekt för mig.
Men kul att du nämner ”krullning”. Jag har märkt det ofta men när det är senor i köttet och det är ganska tunt. Men detta är i stekpanna och har aldrig upplevt det med +800 graders infra oavsett senor eller hur kallt köttet är.
Jag gillar medium, men dissar inte det du gillar alls.
Utan det är en personlig smaksak, och hur ska någon trumfa det man själv gillar säga att annat smaka bättre?
Och även en genomstekt köttbit kan vara helt fanatisk också, och om man tar den när den precis blivit.
Men kör man för länge, ja, då blir det en torr sak, dock inte om man gör det bra.
Men vi gillar inte det, men testat och jag vet det är saftigt med och gott.
Hur fixar du 850grader?
Gasspis, eller brännare?
Vedeldad ugn?
Det var också komiskt när en sade att det förkolnas med de höga temperaturen, men såklart det är också såna som aldrig förstått sig på kött.
Och det exempel jag gav innan om när jag hade en T-benstek på typ 5-6cm, nog mot 6-7, men kommer inte ihåg riktigt, men tjock var den.
Och när jag hade grillhjälp den gången, så sade han som skulle göra den grillen och såg glödbädden.
Sa att det kommer bli kolsvart, jag sade, nope, det blir perfekt färg.
Han var svårt skeptisk, men när vi vände, så sade han oj, jag visste inte ens att det kunde bli så.
Sen liknande på andra sidan, 10min vila, och alla sade det var fruktansvärt gott, men det var medium och lätt mot rare.
Men tydligen inbillar sig en del att det blir förkolnat