2026-08-14, 00:04
Avstängd
FallerIfallerAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tg07
Har inte kommit på nån lösning än. Hur gör du själv?

Tar ut löständerna och sköljer av dem i vatten, borstar dem med tandborste utan tandkräm för det tål inte löständer:-))
Citera
2026-08-14, 00:06
Medlem
zombie-nations avatar
Är extremt stor skillnad på vad man upplever som äckligt och vad som är bakteriellt farligt. Du blir inte sjuk av din egen tandborste. Eller att svälja din egen saliv. Eller att klia dig i näsan.
Citera
2026-08-14, 00:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Är extremt stor skillnad på vad man upplever som äckligt och vad som är bakteriellt farligt. Du blir inte sjuk av din egen tandborste. Eller att svälja din egen saliv. Eller att klia dig i näsan.

Detta är 2026, folk har blivit indoktrinerade till att tro att allt är farligt. Ett folk som är rädda är lätta att styra och lätta att sälja saker till. Så kallat lösningar.
Citera
2026-08-14, 01:08
Avstängd
Merwinnas avatar
Jag sköljer alltid av den med hett vatten (från kranen, men det blir ganska hett ändå) - både före och efter borstningen. Och sedan torkar den ju emellan, då dör också många bakterier. Vad skulle man annars göra - det skulle bli oerhört dyrt, samt slöseri på material och miljö, att använda den bara en gång och sedan slänga.
Citera
2026-08-14, 01:11
Avstängd
Använder ni tandborstar?
Citera
2026-08-14, 01:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Tar ut löständerna och sköljer av dem i vatten, borstar dem med tandborste utan tandkräm för det tål inte löständer:-))
Löständer var smart. Kanske ska kolla upp hur man får tag i ett par såna
Citera
2026-08-14, 01:51
Medlem
Ja det är sant. Det är något som många inte tänker på. Inte ens jag. Jag ska nu börja tvätta borsten med tvål! Tack för tipset!
Citera
2026-08-14, 01:53
Medlem
Typ lika äckligt som att ha samma tänder varje dag.
Citera
2026-08-14, 01:58
Avstängd
FallerIfallerAs avatar
Citat:
Löständer var smart. Kanske ska kolla upp hur man får tag i ett par såna

Hos tandläkaren så klart!
Citera
2026-08-14, 02:16
Medlem
Undrar om TS även köper ny diskmaskin och tvättmaskin efter var tvätt? Vad har mamma lärt dig att du ska göra efter du borstat tänderna? Den mentala hälsan verkar bli allt sämre i detta land.
Citera
2026-08-14, 02:36
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Om jag satte ett finger i munnen och petade runt så hade jag ju sen gått och tvättat det med tvål, men vi alla tycker det är helt okej att man bara sköljer av tandborsten med lite kallt vatten sen använder den igen. Blä!

Jag har en elektrisk tandborste och jag byter tandborsthuvud ungefär varannan månad. Sköljer alltid av den ordentligt.
Citera
2026-08-14, 03:22
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Om jag satte ett finger i munnen och petade runt så hade jag ju sen gått och tvättat det med tvål, men vi alla tycker det är helt okej att man bara sköljer av tandborsten med lite kallt vatten sen använder den igen. Blä!

Allting är äckligt om man tänker efter. Du kan ju absolut inte bo på hotell exempelvis, vet du vad folk gör i hotellsängar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in