2026-08-11, 16:59
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joel.och.Chefen
Du behöver inte oroa dig för det, då det finns bland annat livförsäkringar när man belånar sig för att köpa hus. Det är utformat så att man som ensamstående kan bo kvar i en sådan här händelse.

Kan inte påstå att jag "oroar" mig direkt, då min relation till denne Albin Olsson är rätt ljummen - men tror du inte trots försäkringar och sånt kan bli svårt att bo kvar och ha huslån och allt när man varit ett hushåll med två vuxna, och den av de vuxna som har en fast inkomst och vanligt jobb dör, och den som är kvar försörjer sig inom egenföretagare inom podd och standup och troligtvis inte kommer dra in några stadiga pengar under kommande halvår?

Men någon större fara tror jag inte det blir i slutänden för karln . Känns som hans släkt och föräldrar är hyfsat täta , eller hyfsat medelklass iaf, och att han har stort nätverk av släkt och vänner.

Lite nyfiken på den där insamlingen. Har han själv "godkänt" att den pågår, eller är det nåt som nån dragit igång utan att fråga honom om det först?
Senast redigerad av swimp78 2026-08-11 kl. 17:03.
Citera
2026-08-11, 18:06
Medlem
VillageOblivias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Lite nyfiken på den där insamlingen. Har han själv "godkänt" att den pågår, eller är det nåt som nån dragit igång utan att fråga honom om det först?

Enligt artikeln i Aftonblaskan som handlar om insamlingen hade de varit i kontakt med familjen. Någon annan här på FB hade luskat lite och såg att de listade initiativtagarna var vän med Albin och/eller hans familj på Facebook, så det verkar vara legit på så sätt.
Citera
2026-08-13, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KrypskyttenSDP
Helt enkelt för att det inte ligger i deras natur att ställa in, trots omständigheter som dessa. De hade dessutom gått ut med vid det här laget om det skulle ställts in när det bara är ca 2 veckor kvar.
Jag har fått bekräftat att det kommer att flyttas till ett nytt, hittills obestämt datum.
Citera
2026-08-13, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agnetaagnetaagneta
Jag har fått bekräftat att det kommer att flyttas till ett nytt, hittills obestämt datum.

Och vart kommer denna "bekräftelse" ifrån?
Citera
2026-08-14, 08:33
Moderator
HelgeBuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrankFrebin
De nämnde inte den i slutet av senaste avsnittet = den blir inte av

Jag tror att de fortfarande är på krismöte-stadiet. Albin lär inte vara redo att stå på scen efter en månad men Anton och Simon kanske är det, men kan de få ihop en kul show utan Albin, speciellt med den elefanten i rummet? Tror det blir svårt. De kanske letar efter lämpliga datum att flytta den till.

Just att de inte har nämnt den mer efter olyckan borde som du säger vara ett tecken på att den inte kommer bli av som planerat.
Citera
2026-08-14, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KrypskyttenSDP
Och vart kommer denna "bekräftelse" ifrån?
Produktionsbolaget. Jag frågade dem helt enkelt.
Citera
2026-08-14, 15:26
Medlem
laban112s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av agnetaagnetaagneta
Produktionsbolaget. Jag frågade dem helt enkelt.
Otippat att Simon och Anton vill att pengarna ska in till varje pris. Simon Gärdenfors känns som en cynisk psykopat så ej förvånad.
Citera
2026-08-14, 15:33
Medlem
zBr9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laban112
Otippat att Simon och Anton vill att pengarna ska in till varje pris. Simon Gärdenfors känns som en cynisk psykopat så ej förvånad.

Nä fy fan vilka jävla svin dom är som vill ge sina betalande fans den liveshow som dom betalat för. Hur fan kan dom fortsätta leva sina liv och ha sina jobb och fortsätta ta ansvar över att redan inbokade arrangemang inte måste ställas in på det här viset.

Hur kan dom inte ta sitt sociala ansvar gentemot sin kompis och bara ställa in alla sina egna möjligheter att tjäna pengar fram tills han blivit lite gladare, som alla vi normala människor gör när någon de känner råkar ut för något hemskt?
Citera
2026-08-14, 15:36
Medlem
laban112s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zBr9
Nä fy fan vilka jävla svin dom är som vill ge sina betalande fans den liveshow som dom betalat för. Hur fan kan dom fortsätta leva sina liv och ha sina jobb och fortsätta ta ansvar över att redan inbokade arrangemang inte måste ställas in på det här viset.

Hur kan dom inte ta sitt sociala ansvar gentemot sin kompis och bara ställa in alla sina egna möjligheter att tjäna pengar fram tills han blivit lite gladare, som alla vi normala människor gör när någon de känner råkar ut för något hemskt?
Äh det handlar bara om pengar och det vet du. Alla vi normala människor fattar att man tar en liten paus när en av arrangörerna förlorat halva sin familj. Man ställer sig inte då och skämtar på. Tycker synd om Albin som har så kassa vänner.
Citera
2026-08-14, 16:06
Medlem
Hrass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laban112
Det är deras jobb. De får väl ingen lön av att gå hemma? Då är alternativet att sjukskriva sig och få sjukpenning.
Citera
2026-08-14, 20:29
Medlem
Kafferepet är tillbaka nästa fredag. Det måste ju varit oerhört svårt att hantera hur man går vidare med en sån podd efter det som hänt Albin. Önskar dem alla tre allt gott hur de än gör. En gissning är att Johanna och Nisse kör, med en variation av gäster under en tid framöver.
Citera
2026-08-14, 20:56
Medlem
apperceptions avatar
Inte omöjligt att Albin vill att hans kollegor ska fortsätta jobba. De kanske delar sina intäkter med Albin dessutom.

Att Albin blir beviljad sjukpenning är möjligt. Men Simon, Anton, Johanna och Nisse är inte i närheten av att bli beviljade några pengar från Försäkringskassan.

Med tanke på hur tajta de verkar vara i sina poddar så skulle jag bli jävligt förvånad om inte Albins kollegor nu propsar på att dela med sig av intäkterna.

Vad blir bättre av att ingen jobbar?
Ska alla leva på ingenting helt plötsligt?
Alla har levnadskostnader och förmodligen bolån som ska betalas.

Så länge jag inte ser något bevis för motsatsen så väljer jag att tro att Albin får en del av intäkterna oavsett om han jobbar eller inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in