Citat:
Ursprungligen postat av
Custom_made
Ska vi vara helt ärliga så ville folk prata om invandringen. Men politiker och ni som vurmade för Gestapo censurerade, tystade, hotade, hatade och använde våld för att det inte skulle hända.
Vi bör belysa detta faktum innan diskussionen fortsätter.
Hade folk fått säga att dom inte vill ha invandring utan att bli utmålade som fan själv hade vi självklart inte haft lika rasistisk och hatfull tongång som nu.
Reaktioner och motreaktioner.
Men "goda människor" tror att allt bara ska falla på plats eftersom de verkar mot det "goda målet". Målet helgar medlen. En attityd som vi sett gå snett genom historian om och om igen.
Vilket den gjorde även denna gången.
Vägen framåt är INTE att tysta alla man inte håller med om som ni gjorde mot invandringskritikerna.
Jag själv är emot invandring och tycker att den ska begränsas kraftigt
Men inte helt för de som flyr krig och katastrofer, som tex Ukraina
Så viss, men hårt kontrollerad invandring är helt okej för mig
De flesta håller helt med dig. Ansvar är viktigt i det hela
Däremot blandar många ihop yttrandefrihet och terroryttringar på stan, ganska likt Gestapo på 40--talet. En del går långt över gränsen och misshandlar personer som ser ut att komma från andra länder.
Många ogillar är när unga män i uniformsliknande kläder heilar på stan, och skriker ut en massa hat.
Ungefär som extremvänstern gör. Hat och hot
Det tycker jag är att bajsa på yttrandefriheten, inte att utnyttja den fredligt
Personer med judisk bakgrund känner sig jagade och hotade till livet, även andra som sköter sig och är integrerade i Sverige.
Så fredliga är de verkligen inte