2026-08-10, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Custom_made
Jag har inte en enda gång skrivit att män inte är mottagliga för propaganda och hjärntvätt.

Det jag skriver är att kvinnor är mer sårbara och mer lyhörda inför propaganda, socialt tryck och hjärntvätt.

Män är också sårbara, men kvinnor, särskilt unga kvinnor är mer sårbara. Det är biologi skulle jag gissa.
Självklart finns det massa avvikelser, men nu snackar jag generella termer.

Du kan gå vidare med livet trots detta.

Nja jag skulle säga att unga män/pojkar är lika sårbara för socialt tryck och hjärntvätt som unga tjejer/kvinnor. Jag menar, se bara hur många vita kvinnor i USA som röstade helt och hållet mot sina egna intressen och nu sitter och bölar över att de måste resa till demokratiska stater för att få tillgång till livsviktig mödravård.

Unga killar har suttit i sina virtuella ekokammare och hjärntvättat varandra sönder och samman i flera år nu. Hatat kvinnor, bögar, transsexuella, kvinnors lika rättigheter och svarta. Inbillat varandra att de är mer utsatta för "the matrix" än vi andra, deras offerkofta är den största världen har skådat vid detta laget. De har låtit sig förföras och ledas av dysfunktionella idioter som Andrew Tate med flera influencers inom manosfären.

Resultat: en 12 årig pojke går till en lekplats och hugger en 5 årig flicka i halsen. Med mycket mera.

Dessa killar och män är inte bättre än tyskarna som villigt jobbade i lägren eller kommunisterna/ryssarna som villigt jobbade i lägren.

Som med alla manliga strukturer utses en eller några ledare sen följer massan blint efter. Män är troligen undergivna av naturen eftersom de så naturligt och så blint följer och låter sig ledas.

Det är därför unga tjejer har gått längre vänsterut för de har vuxit upp med skräp-killarna som sitter och hatar dem för att de har samma rättigheter och möjligheter som dem och för att de inte vill ligga med killar som uttrycker hat mot tjejer och bögar.

När det inte ens är tjejer och bögar som är mänsklighetens största problem till att börja med.
Senast redigerad av gum69mo 2026-08-10 kl. 15:48.
2026-08-10, 16:00
Medlem
Citat:
Ska vi vara helt ärliga så ville folk prata om invandringen. Men politiker och ni som vurmade för Gestapo censurerade, tystade, hotade, hatade och använde våld för att det inte skulle hända.

Vi bör belysa detta faktum innan diskussionen fortsätter.

Hade folk fått säga att dom inte vill ha invandring utan att bli utmålade som fan själv hade vi självklart inte haft lika rasistisk och hatfull tongång som nu.

Reaktioner och motreaktioner.

Men "goda människor" tror att allt bara ska falla på plats eftersom de verkar mot det "goda målet". Målet helgar medlen. En attityd som vi sett gå snett genom historian om och om igen.

Vilket den gjorde även denna gången.

Vägen framåt är INTE att tysta alla man inte håller med om som ni gjorde mot invandringskritikerna.

Jag själv är emot invandring och tycker att den ska begränsas kraftigt
Men inte helt för de som flyr krig och katastrofer, som tex Ukraina
Så viss, men hårt kontrollerad invandring är helt okej för mig
De flesta håller helt med dig. Ansvar är viktigt i det hela

Däremot blandar många ihop yttrandefrihet och terroryttringar på stan, ganska likt Gestapo på 40--talet. En del går långt över gränsen och misshandlar personer som ser ut att komma från andra länder.
Många ogillar är när unga män i uniformsliknande kläder heilar på stan, och skriker ut en massa hat.
Ungefär som extremvänstern gör. Hat och hot
Det tycker jag är att bajsa på yttrandefriheten, inte att utnyttja den fredligt

Personer med judisk bakgrund känner sig jagade och hotade till livet, även andra som sköter sig och är integrerade i Sverige.
Så fredliga är de verkligen inte
2026-08-10, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Max1494
Jag själv är emot invandring och tycker att den ska begränsas kraftigt
Men inte helt för de som flyr krig och katastrofer, som tex Ukraina
Så viss, men hårt kontrollerad invandring är helt okej för mig
De flesta håller helt med dig. Ansvar är viktigt i det hela

Däremot blandar många ihop yttrandefrihet och terroryttringar på stan, ganska likt Gestapo på 40--talet. En del går långt över gränsen och misshandlar personer som ser ut att komma från andra länder.
Många ogillar är när unga män i uniformsliknande kläder heilar på stan, och skriker ut en massa hat.
Ungefär som extremvänstern gör. Hat och hot
Det tycker jag är att bajsa på yttrandefriheten, inte att utnyttja den fredligt

Personer med judisk bakgrund känner sig jagade och hotade till livet, även andra som sköter sig och är integrerade i Sverige.
Så fredliga är de verkligen inte

Hear hear

Greta Thunberg med sina terroristhyllande vänner och Vänsterpartiets vurmande för terrorister har verkligen dragit en svart slöja över vänstern. Jag som innan ändå beundrade Vänsterpartiet och Jonas Sjöstedt som nog var den enda som protesterade mot Wallenbergarnas vapenhandel med saudiska kungahuset med mera.
Senast redigerad av gum69mo 2026-08-10 kl. 16:22.
2026-08-13, 12:41
Medlem
Custom_mades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
? vadå "inte fick vara"? Vi har politisk frihet i det här landet, man får starta och vara med i politiska organisationer lite som man vill. man får tom rösta på dem.
Att andra som har andra politiska åsikter är kritiska till ens egna är något helt annat.

och faktum är att den politiska ideologi som i Sverige utövat mest våld och hot om våld är ju högerextremism av olika slag. Den falangen av politik är tom kända för att stå bakom div. av terrordåd i modern tid.

ja? hur tror du man vet vilka motivationer som ligger bakom div. politik/ ideologi?
Nån aning?

Och du drog just slutsatser ur arslet, vilekt var skälet till att jag började debattera med dig..remember?
Något du alltså tydligen inte klarar stå upp för.

Du ljuger så du blir blå! Vi avslutar här eftersom du bara fortsätter att ljuga.

Det fanns en tid du kunde bli av med jobbet om du uttryckte fel åsikt. Socialt utfryst och utsatt för hot, har och våld.

Bara för att du uttryckte dig kritiskt mot inavndring.

Innan vi kan komma överens om detta faktum så kommer vi faktiskt inte vidare.

Och vill du fortsätta ljuga, kör hårt! Men jag kommer säga emot varje gång du ljuger! Ljugpelle!
2026-08-13, 12:43
Medlem
Custom_mades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gum69mo
Nja jag skulle säga att unga män/pojkar är lika sårbara för socialt tryck och hjärntvätt som unga tjejer/kvinnor. Jag menar, se bara hur många vita kvinnor i USA som röstade helt och hållet mot sina egna intressen och nu sitter och bölar över att de måste resa till demokratiska stater för att få tillgång till livsviktig mödravård.

Unga killar har suttit i sina virtuella ekokammare och hjärntvättat varandra sönder och samman i flera år nu. Hatat kvinnor, bögar, transsexuella, kvinnors lika rättigheter och svarta. Inbillat varandra att de är mer utsatta för "the matrix" än vi andra, deras offerkofta är den största världen har skådat vid detta laget. De har låtit sig förföras och ledas av dysfunktionella idioter som Andrew Tate med flera influencers inom manosfären.

Resultat: en 12 årig pojke går till en lekplats och hugger en 5 årig flicka i halsen. Med mycket mera.

Dessa killar och män är inte bättre än tyskarna som villigt jobbade i lägren eller kommunisterna/ryssarna som villigt jobbade i lägren.

Som med alla manliga strukturer utses en eller några ledare sen följer massan blint efter. Män är troligen undergivna av naturen eftersom de så naturligt och så blint följer och låter sig ledas.

Det är därför unga tjejer har gått längre vänsterut för de har vuxit upp med skräp-killarna som sitter och hatar dem för att de har samma rättigheter och möjligheter som dem och för att de inte vill ligga med killar som uttrycker hat mot tjejer och bögar.

När det inte ens är tjejer och bögar som är mänsklighetens största problem till att börja med.

Nej du har fel.

Hönan och ägget diskussion.

Vad kom först? Hatet mot unga män eller unga mäns hat?
2026-08-13, 16:52
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Nej du har fel.

Hönan och ägget diskussion.

Vad kom först? Hatet mot unga män eller unga mäns hat?

Vem hatar unga män och vilka är det som unga män hatar?

Är du en subversiv agent som försöker skapa könskrig, Custom_Bög?
2026-08-13, 16:58
Medlem
EnCartes avatar
Kvinnor röstar som kändisar och kompisar. De följer de åsikter som anses rätt och vågar inte sticka ut med udda åsikter.

https://www.cambridge.org/core/journals/british-journal-of-political-science/article/abs/gender-differences-in-vote-choice-social-cues-and-social-harmony-as-heuristics/DB58CD40104BABA70AF2917DD5C89AF4
2026-08-13, 19:01
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Kvinnor röstar som kändisar och kompisar. De följer de åsikter som anses rätt och vågar inte sticka ut med udda åsikter.

https://www.cambridge.org/core/journals/british-journal-of-political-science/article/abs/gender-differences-in-vote-choice-social-cues-and-social-harmony-as-heuristics/DB58CD40104BABA70AF2917DD5C89AF4

Ska man vara riktigt darwinistisk så bör bara högavlönade rika vita män få rösta.
2026-08-14, 06:39
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Ska man vara riktigt darwinistisk så bör bara högavlönade rika vita män få rösta.
Håller kanske inte med, men genom att stigmatisera partier, kan man få dem att undvika dem. Kanske terrorkramande vänsterpartister förlorar röster av dem nu. Men de är lite för lättstyrda för sitt eget och landets bästa och kanske borde fundera över det.
2026-08-14, 07:21
Medlem
MakeEuropeWhites avatar
Kvinnor kan inte tänka själva eller sticka ut/ha egna åsikter. Allt är ett trendigt socialt samspel där man vill passa in (vara ett får i flocken).
2026-08-14, 08:55
Medlem
Citat:
Du ljuger så du blir blå! Vi avslutar här eftersom du bara fortsätter att ljuga.

Det fanns en tid du kunde bli av med jobbet om du uttryckte fel åsikt. Socialt utfryst och utsatt för hot, har och våld.

Bara för att du uttryckte dig kritiskt mot inavndring.

Innan vi kan komma överens om detta faktum så kommer vi faktiskt inte vidare.

Och vill du fortsätta ljuga, kör hårt! Men jag kommer säga emot varje gång du ljuger! Ljugpelle!

Och var "ljuger" jag när jag hävdar att man kan bilda vilka partier man vill i Sverige och rösta på dem?
Att du blir socialt utfryst om du hyser sunkiga åsikter har inget med detta att göra och gäller fäör övrigt alla former av extrema åsikter dvs, även de till vänster.
eller är detta med att börja gnälla om ljugande bara ditt sätt att slippa stå för dina påståenden?
jag ber fortsatt om källor för att kvinnor skulle vara med påverkningsbara än män, något du inte verkar klara av få fram.
2026-08-14, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MakeEuropeWhite
Kvinnor kan inte tänka själva eller sticka ut/ha egna åsikter. Allt är ett trendigt socialt samspel där man vill passa in (vara ett får i flocken).
Nä kvinnor har ju aldrig haft egna åsikter som skiljer sig från average mans.....oh no!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in