2026-08-13, 19:59
Medlem
Ratads avatar
Kvinnor har ett mycket mer kontinuerligt behov av att få sin attraktion och sitt sexuella värde bekräftat än vad män har.

Den varma självkänslan av att lätt kunna monkeybrancha vidare till en ny man eller potentiellt kunna sno någon annan kvinnas kille är med all säkerhet vad hon var ute efter.
Citera
2026-08-13, 20:14
Medlem
BerraByggers avatar
Träffar på denna typ under mina år förr som aktiv också. Bara att skriva det du gjort i denna tråd och svara med samma mynt hon kom med, med "det verkar ha svalnat.." skriv "jag har tröttnat på denna sida och ska ut och träffa folk istället, vill du det så säg till" så tar du bort ditt konto. 8/10 kvinnor är inte på dessa appar eller sidor för att faktiskt träffa någon, utan för emotionellt microflörtande för att uppfylla ett gigantiskt behov av uppmärksamhet
Citera
2026-08-13, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Skriver du i rätt tråd?

Det är knappast några 40+ singelkvinnor som sitter på dejtingsajter och oroar sig över saker som inte ens har hänt samtidigt som det är ganska jämställt vad gäller våld i nära relationer.

Källa: Aftonbladet https://share.google/0gLdvUjnxT6y3r67X

Istället är ofta Bad boys betydligt mer intressanta på köttmarknaden än vanliga skötsamma pojkar som TS tex.

Källa: Expressen https://share.google/vhJvPwirSwR4ta49j

Jag vet inte vad du pratar om.

Citat:
Ursprungligen postat av Skattebrott
Det du säger nu låter som såna där tomma ord som låter bra att säga när man gör en pratvideo för incels.

Jag har alltid hatat såna där gamlingar som klagar på ungdomen och Internet, men nu 2026 med incel-rörelse och qanon och all sån skit, verkar det slutligen som att dessa människor har en poäng.

Jag skulle snarare uttrycka sanningen såhär: sunt förnuft löser allt och om det inte gör det är hon ändå inget att ha. Lär dig förstå kvinnor för de är ofta komplexa, men var inte lika komplex som dem och fundera ut en massa regler, tricks och genvägar. Var dig själv istället. Hemligheten är att förenkla, inte att plugga in en massa regler. Men fixa din grundläggande stil, det är faktiskt enkelt - tjejer är nämligen "däcksparkare" och kan se anledning att avfärda en kille på en enda oviktig detalj såsom omodern frisyr eller khakifärgade byxor.

What ever float ya boat buddy..
Citera
2026-08-14, 07:01
Medlem
zkumbollens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pati1985
Behöver vädra en grej och höra era tankar, för vad fan är det som händer egentligen? Jag förstår det genuint inte.
Jag tog en rejäl paus från hela dejtingträsket för ett tag sen. Var så jävla trött på alla oseriösa och omogna situationer jag hamnade i med de svenska kvinnor i min ålder (40+) som jag träffade på. Jag stängde ner allt, laddade om batterierna och fokuserade på mitt eget liv. Sen tänkte jag: ”Äsch, jag kollar läget igen” och tänkte prova Mötesplatsen.

Började skriva med en kvinna på 48 år där (låt oss kalla henne Åsa).
I början var hon tydligt intresserad. Hon gillade hur jag skrev, tänkte på mig och reagerade när jag blev tyst. Vi hade bra kontakt och bestämde att träffas. Men vad fan händer sen? Det tog inte lång tid innan exakt samma mönster dök upp igen – innan vi ens hunnit ses en enda gång.

Så här såg förloppet ut:

Testet: Jag var tyst en hel dag. Hon skickar direkt ett passivt-aggressivt meddelande: "Det har nog svalnat... vi ses väl inte imorgon... lycka till."

Bekräftelsen: Jag var rak och sa att jag självklart fortfarande var intresserad och ville ses. Då blir hon helt överlycklig ("är det sant 🥰?") och vill boka direkt.

Krånglet: Så fort det blir skarpt läge börjar det: hantverkare hemma, måste fixa sig, svårt att hinna. Sen säger hon själv: "Kanske bättre imorgon istället?"

Tvärvändningen: Vi spikar imorgon kl 16. Några minuter senare tvärvänder hon helt och skriver: "Har i några dagar känt mig lite låg… har inte energin att träffa någon jag aldrig träffat. Förlåt 😥."

Det är just här jag inte får ihop logiken för fem öre. Vad fan är det om? Om man har känt sig låg och energilös i flera dagar, varför sitter man då två minuter tidigare och föreslår själv att man ska ses dagen efter?
Och när jag sa ifrån att det här inte fungerar för mig gick hon direkt över till att spela offer ("jag mår inte bra, är bara människa"). Det blev bara för mycket omogenhet, så jag avslutade och blockerade.
Jag vill inte dra alla över en kam, men det här är tyvärr ett mönster jag personligen stöter på gång på gång med de svenska kvinnor 40+ som jag försöker dejta.

Mina frågor till forumet:

Vad fan handlar det här egentligen om hos de här kvinnorna? Handlar det om extremt lågt självförtroende i botten, eller vill man bara ha en snabb ego-boost på mobilen?

Hur kan det finnas så mycket omogenhet och svag kommunikation bland svenska kvinnor som faktiskt är nära 50 år?

Är det fler som känner igen sig i det här mönstret, och vad tror ni är den egentliga orsaken?

Jag tycker du ska räkna in i kalkylen "psykisk ohälsa", som till exempel ADHD...

Det syns inte på utsidan, svårt att upptäcka i text/telefon i början om man inte är väldigt medveten och uppmärksam...

Titta på tidigare relationshistorik är nog en bra ledtråd, många korta, otrohet, ... ?

= räkna med att det är en "knasboll" du har att göra med, tills motsatsen är bevisad med HANDLING, inte med ord
Citera
2026-08-14, 07:24
Medlem
LKKINGENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Ja det var dumt av mig som kvinna att försöka svara på en fråga om varför kvinnor beter sig på ett visst sätt när just detta är en favoritgren hos män på flashback, att spekulera kring kvinnors beteenden.
Carry on.
Du motiverade ditt tyckande med att påsyå att kvinnan antagligen inte dök upp därför att hennes liv är bättre utan en man.

Jag ifrågasatte hur bra ett liv kan vara när man hänger på dejtingsidor och beter sig som hon gör.
Jag tycker inte det verkar vara en person som har det bra och trivs med livet.
Det kan du kanske kommentera?
Citera
2026-08-14, 07:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LKKINGEN
Du motiverade ditt tyckande med att påsyå att kvinnan antagligen inte dök upp därför att hennes liv är bättre utan en man.

Jag ifrågasatte hur bra ett liv kan vara när man hänger på dejtingsidor och beter sig som hon gör.
Jag tycker inte det verkar vara en person som har det bra och trivs med livet.
Det kan du kanske kommentera?
Varken du eller jag vet så vi kan bara spekulera. En spekulation är att kvinnan inte tyckte det klickade mellan henne och ts. Plenty more fish in the sea. Ingen idé att lägga tid på nåt som inte känns bra.
Citera
2026-08-14, 09:59
Avstängd
LuiLuis avatar
Citat:
Behöver vädra en grej och höra era tankar, för vad fan är det som händer egentligen? Jag förstår det genuint inte.
Jag tog en rejäl paus från hela dejtingträsket för ett tag sen. Var så jävla trött på alla oseriösa och omogna situationer jag hamnade i med de svenska kvinnor i min ålder (40+) som jag träffade på. Jag stängde ner allt, laddade om batterierna och fokuserade på mitt eget liv. Sen tänkte jag: ”Äsch, jag kollar läget igen” och tänkte prova Mötesplatsen.

Började skriva med en kvinna på 48 år där (låt oss kalla henne Åsa).
I början var hon tydligt intresserad. Hon gillade hur jag skrev, tänkte på mig och reagerade när jag blev tyst. Vi hade bra kontakt och bestämde att träffas. Men vad fan händer sen? Det tog inte lång tid innan exakt samma mönster dök upp igen – innan vi ens hunnit ses en enda gång.

Så här såg förloppet ut:

Testet: Jag var tyst en hel dag. Hon skickar direkt ett passivt-aggressivt meddelande: "Det har nog svalnat... vi ses väl inte imorgon... lycka till."

Bekräftelsen: Jag var rak och sa att jag självklart fortfarande var intresserad och ville ses. Då blir hon helt överlycklig ("är det sant 🥰?") och vill boka direkt.

Krånglet: Så fort det blir skarpt läge börjar det: hantverkare hemma, måste fixa sig, svårt att hinna. Sen säger hon själv: "Kanske bättre imorgon istället?"

Tvärvändningen: Vi spikar imorgon kl 16. Några minuter senare tvärvänder hon helt och skriver: "Har i några dagar känt mig lite låg… har inte energin att träffa någon jag aldrig träffat. Förlåt 😥."

Det är just här jag inte får ihop logiken för fem öre. Vad fan är det om? Om man har känt sig låg och energilös i flera dagar, varför sitter man då två minuter tidigare och föreslår själv att man ska ses dagen efter?
Och när jag sa ifrån att det här inte fungerar för mig gick hon direkt över till att spela offer ("jag mår inte bra, är bara människa"). Det blev bara för mycket omogenhet, så jag avslutade och blockerade.
Jag vill inte dra alla över en kam, men det här är tyvärr ett mönster jag personligen stöter på gång på gång med de svenska kvinnor 40+ som jag försöker dejta.

Mina frågor till forumet:

Vad fan handlar det här egentligen om hos de här kvinnorna? Handlar det om extremt lågt självförtroende i botten, eller vill man bara ha en snabb ego-boost på mobilen?

Hur kan det finnas så mycket omogenhet och svag kommunikation bland svenska kvinnor som faktiskt är nära 50 år?

Är det fler som känner igen sig i det här mönstret, och vad tror ni är den egentliga orsaken?

Solklart prassel.
Det är många i medelåldern som testar, njuter och i viss mån drömmer om en ny brinnande passion. Hon drunknar i smickret från dig å alla andra därför att den slöfocken och soffpotatisen som hon bor ihop med, har inte tittat på henne med kåt blick sedan 1994.

Hon vill träffa dig, hon vill inte såra dig men det är det hon sorgligt nog ändå gör, för hon sitter fast å orkar inte ta sig ur sitt bedrövligt trista förhållande, så hon håller just på att leta en utväg..

Ett tips till dig;
Skriv aldrig länge på datingsidorna. Börja genast att träffa någon som du tycker verka intressant, håll inte på att idissla - det är bättre att ses i verkligheten så att du kan bilda dig en egen uppfattning blixtsnabbt.
Det är många som år ut och år in, sitter å skriver å skriver å skriver å sedan rinner allt ut i sanden…
Citera
2026-08-14, 10:19
Avstängd
LuiLuis avatar
Citat:
Glömde också säga till er "experter": ni låter exakt som den där moderna svenska mannen man ser ute på stan han som går tre lydiga steg bakom sin tjej på gågatan, bär hennes handväska och för längesedan har glömt bort hur det känns att ha en egen åsikt eller ryggrad. Fantastiskt, vad djupt imponerad man blir av er enorma "erfarenhet".

Det kända uttrycket säger att hårda tider skapar starka män, men i dagens Sverige verkar regeln heller vara att svaga, mepiga män skapar maskulina, kontrollerande kvinnor. Det är den sortens osunda dynamik vi odlar idag. När mannen helt slutar ta ledarskap, tassar på tå och ber om ursäkt för sin egen existens, så tvingas kvinnan ta över styrningen och sen sitter ni här på nätet och leker experter på relationer när ni i själva verket bara har lärt er att underkasta er helt för att inte störa friden.

Sant.
Många män av idag inte män utan något vekt tanigt som ingen kvinna behöver i sitt liv och många kvinnor är självgående och behöver inte män för att överleva. De har jobb, karriär och trygg inkomst, eget bo och är kapabla att både jobba, ansvara för barn som ensamstående, ha egen bostad, egen bil samt att ta hand om hela skiten.

MEN man kan därför ställa sig frågan vad de gör på dessa sidor? Någon mer (förutom sex och närhet) måste de ju vilja ha? Vad är syftet?

Min misstanke kring det hela är att det finns för mycket valmöjligheter idag, vilket leder till att ingen kan någonsin bestämma sig, för det kan alltid finnas något bättre, större, vackrare, rikare, smartare en liten svajpning bort.
Citera
2026-08-14, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BENSINO
Ok..

Anledningen till varför du svarar är för att du är autist själv och inte gillade hur jag svarade.

Varför? För att autister har svårt att förstå vad man säger till dom, och då slösar man sin tid för att ingen förklaring går igenom och man går bara igenom ett hamster hjul.

Man är dysfunktionell helt enkelt och det är ingenting som jag tar hänsyn till samhället kan artificiellt låtsas om det men inte jag.

Ha en bra dag, har inget illa mot dig.

Att ha svårt för sociala koder har inget att göra med bristande självinsikt.
Citera
2026-08-14, 11:48
Medlem
När du är 40+ sök dig sydost. Dessa svenska kvinnor 40+ vill inte ha något seriöst. De vill bara ligga av sig och gå till nästa. Vill du däremot ha ett stabilt förhållande så .. sydost
Citera
2026-08-14, 12:59
Bannlyst
De utger sig för att vilja ha nåt seriöst, knullar med dig men dejtar sen vidare. Värst är om du är seriös före de visar det, då vill de absolut inte ha nåt seriöst oavsett hur bra det är. 40 plussar vill mest ha nån dumjöns att kunna kontrollera
Citera
2026-08-14, 14:19
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BerraBygger
Träffar på denna typ under mina år förr som aktiv också. Bara att skriva det du gjort i denna tråd och svara med samma mynt hon kom med, med "det verkar ha svalnat.." skriv "jag har tröttnat på denna sida och ska ut och träffa folk istället, vill du det så säg till" så tar du bort ditt konto. 8/10 kvinnor är inte på dessa appar eller sidor för att faktiskt träffa någon, utan för emotionellt microflörtande för att uppfylla ett gigantiskt behov av uppmärksamhet

Ja nåt är ju fel när dessa äldre 40+ damer hänger på dejtingsidor online och så fort en man föreslår att dom ska träffas irl så får dom panik och kommer med alla möjliga ursäkter för att inte träffas såklart. Dom vill bara boosta sitt ego att dom minsann kan få en massa kåta män efter sig och sen är det alltid männens fel hur det än slutar och aldrig deras fel

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in