Citat:
Ursprungligen postat av
Vittri
Nu för tiden behöver man på dom flesta (om inte alla) vårdavdelningar öppna narkotikaskåpen med sitt siths-kort. Det är avsevärt svårare att komma undan stölder jämfört med tidigare när man öppnade läkemedelsrester med vanlig nyckel. Sedan tror jag inte ens att många läkare har tillgång till det, IVA är dock ett undantag.
När jag skulle skrivas ut från Sahlgrenska, alltså eftermiddagen innan utrivningen, torsdag före utskrivning fredag , fick jag recept på mina läkemedel av läkaren. Jag frågade en nybliven USK (19-20 år gammal) om hon kunde hämta ut mina mediciner på Apoteket där på Sahlgrenska. Jodå, det kunde hon. Jag gav henne mitt KK och VISA.
Hon kom med en stor kasse till mitt rum. Senare under kvällen så kom SSK och undrade om allt var bra, men sen så såg hon mina mediciner som USK:en hade hämtat ut..
"Den påsen tar jag, du får påsen i morgon bitti när du blir utskriven!".
(Det var 100 tab. bensodiazepiner i ett av paketen).
Så det är ju bra att de har koll.
Jag ringde läkaren efter tre veckor och sa att värktabletterna är bra, men jag vill ha diklofenat ("Voltaren") i stället för benso. -Överläkaren hade skrivit ut 1000 tabletter benso..