2026-08-13, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InteMassmedia
Det är ingen i tråden som har kommit med trovärdiga uppgifter om vad som har skett. Ta inte tafsningsrunkfantasierna från en vilsen alko-skribent som sanning.

Det enda jag vet är att offret är oerhört sjuk, med tanke på sjukdomens prognos kan jag tänka mig också påverkad av olika substanser.
Citera
2026-08-13, 23:44
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Han är väl hemma antar jag. När det gäller SSK så har den yrkeskruppen ganska betydande del narkotikabrottslighet, de har ju nyckel till läkemedelsförråd etc. -Det hade de förr, i alla fall.
Undra vad han har för förklaring till frun?
Om han ljuger eller berättar sanningen.
Citera
2026-08-13, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InteMassmedia
Det är ingen i tråden som har kommit med trovärdiga uppgifter om vad som har skett. Ta inte tafsningsrunkfantasierna från en vilsen alko-skribent som sanning.

Min fråga fortsätter dock gälla oavsett vilket sexuellt övergrepp det handlar om förutsatt att patienten inte vaknat direkt under vad det nu var som inträffade! Om man har rejäla doser sömnmedel på natten så kan det krävas en hel del för att man ska vakna!

Uppskattar dock ditt svar ovan då det är informativt! Det GM gjorde fel var såklart att komma dit då han inte ens jobbade och det således var fler andra övrig personal i rörelse som ökade chansen att bli påkommen.

Låg själv på kardiologen i sommar i ett enkelrum med dubbla dörrar och jag kan utan tvekan tänka mig att det vore möjligt för något att ske i ett sådant rum! Det kom definitivt aldrig 2st personal till det rummet samtidigt om natten som är tidpunkten då något sånt här hade kunnat ske. Om en personal kunde samtala med mig i 5-15 minuter kunde det väl ske ett övergrepp på en kvinnlig sövd patient.

Jag tror inte heller det talas om något som skulle pågå i 15-30 minuter, det räcker väl med några minuter för att kunna tafsa tänker jag!
Senast redigerad av Deslauriers 2026-08-14 kl. 00:06.
Citera
2026-08-13, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vittri
Det enda jag vet är att offret är oerhört sjuk, med tanke på sjukdomens prognos kan jag tänka mig också påverkad av olika substanser.
Så du vet vem offret är?
Vad har hon för sjukdom?
Substanser, som hon fått av vården eller som hon har självmedicinerat?
Citera
2026-08-14, 00:04
Medlem
Snälla alla ni på flashback, sluta skriv saker som ni inte har någon aning om.
1. Det som har framkommit i tråden som faktiskt stämmer är vilken avdelning på Medicinkliniken det handlar om. Det är en sjuksköterska som har jobbat i över 10 år. Han var mycket omtyckt av kollegorna och en duktig sjuksköterska. Det att han inte är häktad är troligen för att han just nu är inlagd på sjukhuset, inte för sina skador som uppstod i krocken dock.
2. Ni kommer inte hitta personen på sociala medier pga människan har inte sociala medier. Han finns inte heller med på deras Instagram och fanns inte heller med på någon bild innan händelsen uppdagades.
3. Benzo är mycket vanligt på alla avdelningar på sjukhuset. Man måste ha behörighet till läkemedelsrummet och sen behörighet till ett kassaskåp för att kunna hämta ut narkotika och benzo preparat. Allt loggas och kan följas via ens kort.
4. Det ni skriver om IVA osv är felaktigt. Mycket svårt sjuka och dåliga patienter vårdas på vårdavdelningar och inte bara IVA. På IVA är dom som måste vara nedsövda alternativt behöver mer hjälp med adningen med övertryckmask eller intubation etc.
5. Nej vi har inte fri tillgång till tjänstebilar. Vems bil han körde är oklart, men det är ingen av regionens bilar, för då hade det stått biogasbil på sidorna. Och man har inte tjänstebil under fri tillgång och speciellt inte nattetid. Man måste boka bil några dagar innan, få en bekräftelse, få en kod till nyckelskåp för att sen kunna hämta nyckeln den dagen man har bokat den. Man har inte en tjänstebil och kan inte heller boka dom så som ni verkar tro.
6. Många som har jobbat med personen och främst avdelningen är just nu i chock över vad som har hänt. Vi vet mer än vad man säger i media. Men snälla låt polisen göra sitt och regionen göra sitt och sluta spekulera. Tänk på att han har en familj som troligen mår ännu sämre än vad dom närmaste kollegorna gör. Tänk också på offrets familj och anhöriga.
7. Ni på flashback kommer ju högst troligt ändå att få reda på allt som har hänt och så om ni bara låter tiden ha sin gång, som vanligt.

Så snälla sluta skriv om vad som kan ha hänt, om varför osv om ni inte faktiskt vet vad som har hänt. Det sprider bara massa osanningar och ger upphov till irritation.
Citera
2026-08-14, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Humleburk
Så du vet vem offret är?
Vad har hon för sjukdom?
Substanser, som hon fått av vården eller som hon har självmedicinerat?

Vet inte vem offret är men från säkra källor att sjukdomsprognosen ser mörk ut. Kan tänka mig att offret kan ha fått lugnande/smärtlindring av personal. Medicin C är en rätt så tung avdelning med många palliativa patienter.
Citera
2026-08-14, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deslauriers
Min fråga fortsätter dock gälla oavsett vilket sexuellt övergrepp det handlar om förutsatt att patienten inte vaknat direkt under vad det nu var som inträffade! Om man har rejäla doser sömnmedel på natten så kan det krävas en hel del för att man ska vakna!

Uppskattar dock ditt svar ovan då det är informativt! Det GM gjorde fel var såklart att komma dit då han inte ens jobbade och det således var fler andra övrig personal i rörelse som ökade chansen att bli påkommen.

Låg själv på kardiologen i sommar i ett enkelrum med dubbla dörrar och jag kan utan tvekan tänka mig att det vore möjligt för något att ske i ett sådant rum! Det kom definitivt aldrig 2st personal till det rummet samtidigt om natten som är tidpunkten då något sånt här hade kunnat ske. Jag tror inte engel heller talar om något som skulle pågå i 15-30 minuter, det räcker väl med några minuter för att kunna tafsa tänker jag!

Han jobbade när det hände. Han åkte inte på en ledig natt. Det var inte ett rum med dubbla dörrar.
Citera
2026-08-14, 00:28
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Booop
Han jobbade när det hände. Han åkte inte på en ledig natt. Det var inte ett rum med dubbla dörrar.
Har han arbetat berusad tidigare?
Citera
2026-08-14, 00:42
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Undra vad han har för förklaring till frun?
Om han ljuger eller berättar sanningen.

Antar att hans fru vet det redan. "Brödkavel i högsta hugg", som Eulalia och Åsa-Nisse, Jönköping ligger ju i Småland..
Citera
2026-08-14, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Har han arbetat berusad tidigare?

Oklart. Antar att rubriceringen om rattfylleri är för att kunna göra en bredare utredning.
Citera
2026-08-14, 01:28
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Nu för tiden behöver man på dom flesta (om inte alla) vårdavdelningar öppna narkotikaskåpen med sitt siths-kort. Det är avsevärt svårare att komma undan stölder jämfört med tidigare när man öppnade läkemedelsrester med vanlig nyckel. Sedan tror jag inte ens att många läkare har tillgång till det, IVA är dock ett undantag.

När jag skulle skrivas ut från Sahlgrenska, alltså eftermiddagen innan utrivningen, torsdag före utskrivning fredag , fick jag recept på mina läkemedel av läkaren. Jag frågade en nybliven USK (19-20 år gammal) om hon kunde hämta ut mina mediciner på Apoteket där på Sahlgrenska. Jodå, det kunde hon. Jag gav henne mitt KK och VISA.

Hon kom med en stor kasse till mitt rum. Senare under kvällen så kom SSK och undrade om allt var bra, men sen så såg hon mina mediciner som USK:en hade hämtat ut..
"Den påsen tar jag, du får påsen i morgon bitti när du blir utskriven!".
(Det var 100 tab. bensodiazepiner i ett av paketen).
Så det är ju bra att de har koll.
Jag ringde läkaren efter tre veckor och sa att värktabletterna är bra, men jag vill ha diklofenat ("Voltaren") i stället för benso. -Överläkaren hade skrivit ut 1000 tabletter benso..
Citera
2026-08-14, 01:33
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Vet inte vem offret är men från säkra källor att sjukdomsprognosen ser mörk ut. Kan tänka mig att offret kan ha fått lugnande/smärtlindring av personal. Medicin C är en rätt så tung avdelning med många palliativa patienter.

Avdelning C som i cancer? -Då är ju patienten döende?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in