Kortaste skivan sedan tidigt 1990-tal är 45 minuter långt. De korta är några av de svagare, vilket går lite emot min sak, men de längre hade blivit ännu bättre om de kortats ner en aning. Måste en skiva vara 50 + minuter?
Samma gäller även Splat! Gillar skivan och tycker de låtarna som ändrar stil är välkomna, men 10 minuter kortare att skapat en mer fokuserad upplevelse.
Skrev något om Gillans texter nyligen. Gillar hans ordbajseri på denna skiva. Vad skriver man om i rocken idag? Hur många band, gamla eller nya, har generellt sett bra texter? Gillans är åtminstone kul att lyssna på. Inte endast återkommande refränger eller klichéer som rock, love, tough och freedom i varje låt.
Av nämnda tio skivor hamnar nu Splat! inom topp 5 för mig. Inte illa pinkat så här sent i karriären.
Den diskutabelt mest aktiva gamle medlemmen av Deep Purple har gått i "tidig" pension.
Glenn Hughes ska opereras för hjärtoperation vid 74 års åldern. Karriären avslutad. Kanske för gott. Hoppas operationerna går väl och att han har många år kvar.
Deep Purple var han inte aktiv i länge, men släppte tre album och med på många live-album. Både Don Airey och Steve Morse har var väldigt aktiva utanför bandet (även med bandet), men tror Glenn Hughes varit den mest produktiva av alla de senaste decennierna.
Kortaste skivan sedan tidigt 1990-tal är 45 minuter långt. De korta är några av de svagare, vilket går lite emot min sak, men de längre hade blivit ännu bättre om de kortats ner en aning. Måste en skiva vara 50 + minuter?
Samma gäller även Splat! Gillar skivan och tycker de låtarna som ändrar stil är välkomna, men 10 minuter kortare att skapat en mer fokuserad upplevelse.
Skrev något om Gillans texter nyligen. Gillar hans ordbajseri på denna skiva. Vad skriver man om i rocken idag? Hur många band, gamla eller nya, har generellt sett bra texter? Gillans är åtminstone kul att lyssna på. Inte endast återkommande refränger eller klichéer som rock, love, tough och freedom i varje låt.
Av nämnda tio skivor hamnar nu Splat! inom topp 5 för mig. Inte illa pinkat så här sent i karriären.
1. Now What
2. Purpendicular
3. Infinite
4. =1
5. Splat!
är mina topp 5
Om det är bestämt när deras sista spelning blir så borde de bjuda in Blackmore för några nummer tycker jag. Är ju trots allt mycket tack vare honom som de blev så stora i musikvärlden.
Vad jag förstått det som kommer de inte repa något innan utan bara ut med Blackmore på scen och en enda låt, då under encore.
Vad tror vi? Smoke on the Water? Black Night?
Hoppas på något mer obskyrt, men i rådande läge lär det vara osannolikt.
Nu på ålderns höst speciellt hade det varit kul med fler gästspel. Det räcker med enstaka låtar, encore eller liknande. Varför inte ha med Blackmore, Satriani, Simper, Morse, Turner eller annan? Lär öka intresset för bandet generellt även om det inte är större satsningar.
Som vanligt några stolpskott som kommenterade att "he can't do it anymore blabla" wtf förväntar sig folk, Ritchie är 81 år och har problem med både fingrar och hjärta. Han gjorde bra ifrån sig. Älskade Ians lilla snack efteråt.
Kul som fan.
Vilken hjälte lyssnat på han i 50+ år.
Farbror Blackmore har inte alls fått den cred han förtjänar.
Deep purple-Rainbow-Blackmore´s night.
Och en massa grejer före purple.
Få om ens någon kan matcha det.