Igår, 18:56
Medlem
FNLSs avatar
Så lite?
Citat:
Ursprungligen postat av rainbowia
Enbart rättigheterna till 4 OS kostar oss skattebetalare smått ofattbara en halv miljard.
Galenskaper. (på ämnet SVTs prestation under EM)
Citera
Igår, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
Möjligt, Stefan Holm var förvisso för kort också för höjdhopp, men han var också man vilket kompenserade, varför jag inte tror på korta kvinnliga hoppare

Vet inte vad du menar med kort. Tycker du 175 är kort (för en kvinnlig hoppare)?
Citera
Igår, 19:00
Medlem
Ski-entusiastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
SVT sände alltså inte stavtävlingen i tiokampen och inte heller herrarnas kval i spjut. Ikväll börjar SVT sända först kl 20.30 vilket gör att man inte kommer sända den första spjutgruppen i tiokampen (och missar Emil Uhlin).

Såg att man skyllde på att man inte har resurser att sända allt idag. Det tror jag inte alls på. Man gjorde väl samma sak på VM förra året och då förklarade någon redaktör på SVT att man inte tyckte att det var tillräckligt intressant. Resursargumentet är ju också väldigt svagt, man har ju folk på plats som man hade kunnat använda under hela dagen.

SVT:s expert är ju som alla vet gammal stavhoppare. Då hade det ju var perfekt om han hade förklarat eller kommenterat allt kaos i stavtävlingen. Men nej, istället så hänvisar SVT till vad de norska kommentatorerna och experterna tycker: https://www.svt.se/sport/friidrott/arrangorsskandal-i-em-glomde-hoja-ribban-ordentlig-tabbe

Ursvagt men också väldigt typiskt för att vara SVT.
Vet jo at du liker lite ulike perspektiver og å se saker fra lite ulike synsvinkler. Så rent subjektivt for deg, som tur i uturen,
så var det vel helt ok å få se hur andre land løser sine fri-idretts-sendinger også skulle jeg tro
Citera
Igår, 19:01
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rainbowia
Enbart rättigheterna till 4 OS kostar oss skattebetalare smått ofattbara en halv miljard.
Galenskaper. (på ämnet SVTs prestation under EM)

Det är ju billigt. Jämför med vad rättigheterna till Premier League kostar.
Citera
Igår, 19:02
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VoFC
Vet inte vad du menar med kort. Tycker du 175 är kort (för en kvinnlig hoppare)?
Internet-AI hittar inga uppgifter om hur lång Ekholm är, men du påstår att hon är 175?, isåfall tar jag tillbaka min lättvindiga teori
Citera
Igår, 19:05
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ski-entusiasten
Vet jo at du liker lite ulike perspektiver og å se saker fra lite ulike synsvinkler. Så rent subjektivt for deg, som tur i uturen, så var det vel helt ok å få se hur andre land løser sine fri-idretts-sendinger også skulle jeg tro

Jo, väldig bra sändning av NRK undet stavhoppet idag. Väldigt piggt och raskt agerande under kaoset, tror nog SVT hade varit väldigt segare. Bra med stavhoppsexpertisinput från 2xGuttormsen. Men NRK har samma oskick att visa reportage istället för liveidrott (var ju mest precis i början av stavhoppet).
Citera
Igår, 19:09
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Har någon, t.ex. hollandaren eller fransmannen någon som helt chans att utmana om medalj?

För dåligt stavhopp av Gletty, prognosen säger att han skall bli åtta med 8221 poäng. Däremot nafsar holländaren i bakhasorna på Skotheim, han har bara 32 poäng upp till Skotheim. Så kan bli en spännande kamp om silvret och bronset.
Citera
Igår, 19:14
Medlem
Citat:
För dåligt stavhopp av Gletty, prognosen säger att han skall bli åtta med 8221 poäng. Däremot nafsar holländaren i bakhasorna på Skotheim, han har bara 32 poäng upp till Skotheim. Så kan bli en spännande kamp om silvret och bronset.

OK, tack.
Citera
Igår, 19:14
Medlem
Crapmagics avatar
Rebusen: Vad har dessa löperskor gemensamt tror ni?

Charlotte Henrich
Johanna Martin
Gina Luckenhemper
Christina Honsel
Natalia Bukowiecka
Citera
Igår, 19:20
Medlem
rainbowias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FNLS
Så lite?

Ja, i och för sig var min främsta poäng ordet skattebetalare.

Citat:
Det är ju billigt. Jämför med vad rättigheterna till Premier League kostar.

Det kan jag tänka mig.
Citera
Igår, 19:29
Medlem
katws avatar
Oddsen för 800 m-finalen i morgon:

Citat:
Werro 1.55
Broeders-Bol 3.75
Hodgkinson 4.50

Ska Werro verkligen vara så stor favorit?
Citera
Igår, 19:35
Medlem
ziracorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JaBaDaBaDoo
Kvällens program!

Fan, vad segt. Ståhls final klar strax före 23 asså.

Engelsmän...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in