Citat:
Ursprungligen postat av
Zaedrews
Japp ovissheten måste vara värst. Om vi ser på 1600-talet och en resa över Atlanten var på ca 2 månader. Men då visste ju folk att det fanns ett slut. Man skulle komma i land inom X dagar.
Då lär det kvitta att standarden på dessa moderna hangarfartyg är något helt annorlunda än förr. Det är som en ministad med gymhsllar, biografer och tom köpgallerier.
Ja. generellt sätt så är det nog en helt okej arbetsplats (för att vara branschen krig, förmodligen riktigt najs...)
men när man inte vet när man kommer hem är ju jobbigt för alla, på alla arbetsplatser, även om det bara gäller en dag med beordrad övertid. här snackar vi om veckor och månadet..
men det är ju inte "snittbefolkningen", så även om man räknar med alla de här "försvårande" faktorerna" så skulle ett självmord eller två inte vara galet kontroversiellt. sker ju 1.5 per år per 10`000 personer i sverige tex.
men jag fattar om familjerna är helt galna, min fru skulle förmodligen åkt hem till chefen och spöat upp hans fru om han höll mig kvar på jobbet ett dygn.