2026-08-13, 14:15
Medlem
Byxfuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSwagger
Du skulle mao inte trivas på medeltiden förstår jag 😊

All tid i människans historia innan 1950 så luktade förmodligen folk rätt mycket. Ja om man hade ett fysiskt krävande arbete dvs.

Skulle jag gissa luktade nog folk rätt okej innan vi började med otyg som att odla och ha boskap, relativt sett.
Luktar alla som du så luktar dom nog knappast illa.

Vad gäller trådstarten så har jag själv ett yrke som vissa dagar gör att jag är dammig, svettig och skitig. Duschar max två av sju dagar i veckan, har fan inte tid sen jag fick barn.
Byter sängkläder en gång i veckan.
Citera
2026-08-13, 14:15
Medlem
samma här men jag hade inte klarat den hygienhållningen

Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
Jo, jag är en vanlig person, men jag äter långt ifrån lika mycket skit som vanliga personer i allmänhet gör, och det gör skillnad.
Citera
2026-08-13, 14:30
Medlem
ni två kan diskutera :P

Citat:
Ursprungligen postat av norther1
Vi bryr oss bara inte om denna löjliga stämpel som vissa freakd med bacillskräck kanske lägger på oss. Sen är väl låg sjukdomshalt ett rätt bra stöd för ens hälsa. Som sagt så tränar och äter vi väl...

Ni överdriver liksom helt galet. Jämför vår hygien mot hur människor levt bara för några hundra år sedan. Dina barn har säkert autism

Citat:
Ursprungligen postat av MichelleGreen
Du har ocd
Citera
2026-08-13, 14:38
Medlem
Barf!
jag har två småbarn, det är inte svårt att hinna ta en kvällsdusch

Citat:
Ursprungligen postat av Byxfucker
All tid i människans historia innan 1950 så luktade förmodligen folk rätt mycket. Ja om man hade ett fysiskt krävande arbete dvs.

Skulle jag gissa luktade nog folk rätt okej innan vi började med otyg som att odla och ha boskap, relativt sett.
Luktar alla som du så luktar dom nog knappast illa.

Vad gäller trådstarten så har jag själv ett yrke som vissa dagar gör att jag är dammig, svettig och skitig. Duschar max två av sju dagar i veckan, har fan inte tid sen jag fick barn.
Byter sängkläder en gång i veckan.
Citera
2026-08-13, 14:46
Medlem
Kolla i tråden hur många som gör det!
Deras sängar lär se ut som uteliggares..

Citat:
Ursprungligen postat av hippili
Om jag jag skulle lukta garage, svett och skit och kryper ner under täcket blir det inget "mys" gosa den natten jag hade nog fått sova i garaget ett tag så dusch varje kväll eller varannan om man inte gjort något under dagen någon gång i veckan ett bad som är så underbart härligt

Att lägga sig oduschad och skitig på kvällen existerar inte här
Citera
2026-08-13, 14:49
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2.3
BARA MED PAPPER?????

Du gnuggar alltså in bajs i huden och tror att du är ren sedan? Gör ett litet experiment. Ta en bajskorv i handen och se till att den lämnar skit efter sig på huden. Sedan tar du papper eller en handduk och torkar till dess du inte ser något brunt. Sedan luktar du på handen.

Tvättar du inte händerna efter att du skitit? Det borde ju vara onödigt eftersom du ju har ett papper mellan handen och skiten när du torkar dig.
Om man bajsar så att det kletar på huden bör man ändra sin kosthållning. Får man bajs på toalettpappret äter man helt enkelt fel.
Citera
2026-08-13, 14:59
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gniknus2
Kolla i tråden hur många som gör det!
Deras sängar lär se ut som uteliggares..
Ja jag ryser av tanken hur dom sängarna ser ut och luktar 😲🤢🤮
Citera
2026-08-13, 14:59
Medlem
zombie-nations avatar
Folk får väl duscha när de vill. Själv har jag inte ens en säng att sova i. Skulle aldrig orka duscha på kvällen, dessutom lyhört och stör grannarna.

Visst är det trevligt att vara ren, men att ha vatten på hela kroppen gör ju att ställen du inte behövde tvätta dig på fick FLER bakterier. Men ni skiter väl i det. Förr tvättade man de ställen på kroppen som på riktigt hade bakterier istället för att tro att armar och ben är jättesmutsiga. Så de som hoppar in och ut ur duschen flera gånger om dagen (helst då att de även bor hos andra och inte betalar något på vattenräkningen, men "man måste duscha tre gånger om dagen annars är det äckligt!") har fler bakterier.

Men har man jobbat ute i en lerpöl så mejkar det mer sense att duscha på kvällen. Men det mesta med hygien är mest nojjor. Klart trevligt om man inte luktar svett, men allt annat känns som överkurs.
Citera
2026-08-13, 15:08
Medlem
dirtysouths avatar
Duschar 2-5 gånger per dag men då är här också över 40 grader vissa dagar även om det bara är på sommaren

Varför bry sig om andras vanor? Dock ett bra sätt att vanka upp på en kall dusch för att sen dra på värmen

Lika så ett bra sätt att varva ner en varm het dusch innan sängdags

Utöver det före och efter sex samt efter promenad när det är över 35 grader och sol ute
Citera
2026-08-13, 15:08
Medlem
Gnäll och förargelse över andra.
Som panschis duschar/badar jag inför ett socialt sammanhang, för att inte bli uppfattad som en stinkadora. Annars helst på kvällen, kroppen slappnar av.
Men ibland har jag varit så trött att jag var tvungen att ta en kopp kaffe för att orka borsta tänderna, kvällstid.
När jag jobbade var det självklart att vara hel och ren inför patienterna. Och på kvällen: duscha av alla spår av blod, skit, spyor och svett. Inte helt så självklart då, ibland var man för trött. På den tiden jobbade man övertid tills jobbet var utfört och nattpasset kunde fortsätta med sina uppgifter.
Citera
2026-08-13, 15:12
Medlem
Har aldrig varit ett problem.
Man byter ju lakan och kuddgrejer osv iaf två gånger om året.

Då är det ju fräscht igen.

Är väl ingen som väntar två tre år med att byta lakan
Citera
2026-08-13, 15:17
Medlem
Bandydrakens avatar
"Smuts" är anledningen att vårt immunsystem fungerar. Och modern renlighet är orsaken till all astma och allergi. Bara för 50 år sedan så duschade man en gång i veckan. Folk lyckades hitta någon att knulla med ändå
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in