Citat:
Ursprungligen postat av
matsqq
Jag märkte ( liksom många andra) ganska snabbt att Lebel var totalt ologisk och körde över materialet på ett väldigt extremt sätt. Bilar på DBG försvann så att den blev Tunnelgatan.
Alltså la jag ned all diskussion med honom.
För det gav ingenting.
Men du , vars främsta mål inte är klarhet utan mer att "vinna" diskussioner fortsatte bearbeta honom in absurdum , länge och väl. På punkter som var helt självklara.
För att "vinna"
Så du är själv ytterligare ett exempel på min grundtes.

Hade du en grundtes? Den har jag nog missat.
Men det är lönlöst att argumentera mot CA genom psykologiserande. Han har en väldigt förväntad profil för en ensamagerande politikermördare.
Vad saknar han egentligen – bekräftade mord sedan innan? Det är inget motargument, för de flesta ensamagerande politikermördare har inte mördat innan. Däremot har de ofta någon form av våldshistorik i likhet med CA. Och Oswald.
Det gångbara motargumentet är snarare potentiell paranoia. Om CA var kraftigt paranoid med bristande verklighetskontakt skulle det i princip kunna förklara hela hans beteende. Men vad jag vet har ingen paranoia före 1986 kunnat påvisas hos CA.
Att jag bråkar med Lebel har bara med hans grandiosa självbild, manipulativa beteende och nedlåtande ton att göra. Och att han lägger fram helt skruvade slutsatser som om de vore Guds Sanning.