Citat:
Ursprungligen postat av
Anthraxious
Därför att de flesta inte är alkisar? Nej, man ska kunna lita på innehållsförteckningen på en produkt.
Väöldigt konstigt att detta ens hänt. Samma maskiner som trycker ut allt eller?
Det är inte första gången liknande händer även om jag tidigare bara har hört om starköl i folkölsburkar och en gång varit med om att Coop sålde 4,5% cider paketerad i lådor som sa annat. Ska erkänna att jag gick tillbaka för att handla mer, men det var när jag var ung.
Tror knappast att det kommer bli någon rusning efter Trocadero där någon hoppas på att få en burk eller två innehållandes öl.
Men det är märkligt och tänker man efter är det även hyfsat allvarligt, nu lär ju ingen dricka en öl i tron att det är en Trocadero då smaken skiljer sig ganska markant. Men det hade ju lika gärna kunnat handla om alkoholfri öl och vad hade hänt då om någon precis efter lunchen blivit stoppad i en nykterhetskontroll?
Det är ju inte så att vi lever i en stat som är särskilt förlåtande, tvärtom är det ju upp till oss som enskilda medborgare att ha koll på precis allt hur orimligt saker än kan te sig i efterhand.
Precis som du skriver ska man kunna lita på vad som står på en förpackning och eftersom det handlar om alkohol kan man tycka att Spendrups har ett särskilt ansvar. Är det någon som tänkt på barnen?
Man undrar lite smått om de kommer åka på någon form av böter...