2026-08-13, 13:33
Medlem
ThePaleHorses avatar
Det fanns ju en variant på 80-talet som var "egengjord".Den hette "Special mä' Trocca Trocca". (En Norrländsk festdryck 😉 )
Citera
2026-08-13, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Blir lite som lotto då, har man tur och köper en platta så finns där en starköl.
Kommer bli svårt att gå i vinst på det spelet också.

Problemet är att unga under 20 år kan få tag på starköl och därför dras allt tillbaka.

9 av 10 svenskar under 20 år har numret till sin lokala vodkabil
200 kr / flaska
Citera
2026-08-13, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anthraxious
Därför att de flesta inte är alkisar? Nej, man ska kunna lita på innehållsförteckningen på en produkt.

Väöldigt konstigt att detta ens hänt. Samma maskiner som trycker ut allt eller?

Det är inte första gången liknande händer även om jag tidigare bara har hört om starköl i folkölsburkar och en gång varit med om att Coop sålde 4,5% cider paketerad i lådor som sa annat. Ska erkänna att jag gick tillbaka för att handla mer, men det var när jag var ung.

Tror knappast att det kommer bli någon rusning efter Trocadero där någon hoppas på att få en burk eller två innehållandes öl.

Men det är märkligt och tänker man efter är det även hyfsat allvarligt, nu lär ju ingen dricka en öl i tron att det är en Trocadero då smaken skiljer sig ganska markant. Men det hade ju lika gärna kunnat handla om alkoholfri öl och vad hade hänt då om någon precis efter lunchen blivit stoppad i en nykterhetskontroll?

Det är ju inte så att vi lever i en stat som är särskilt förlåtande, tvärtom är det ju upp till oss som enskilda medborgare att ha koll på precis allt hur orimligt saker än kan te sig i efterhand.

Precis som du skriver ska man kunna lita på vad som står på en förpackning och eftersom det handlar om alkohol kan man tycka att Spendrups har ett särskilt ansvar. Är det någon som tänkt på barnen?

Man undrar lite smått om de kommer åka på någon form av böter...
Citera
2026-08-13, 14:37
Medlem
Herregud, folk kan tydligen inte läsa. Det är inte öl i Trocadero-burkar, det är ölburkar som blandats in bland Trocadero-burkar i förpackningen. Så en del burkar i ett 24-pack kan vara ölburkar.

Burk.
Citera
2026-08-13, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Felix_
200 kr / flaska
Tyvärr är det snarare 250/300 kr nu...
Jävla inflation!
Citera
2026-08-13, 14:39
Medlem
Inte så bra om man sedan ska köra bil och hamnar i en poliskontroll.
Citera
2026-08-13, 14:40
Medlem
GiveMeHeads avatar
Skulle vara bättre om felet drabbat PET flaskorna.
Citera
2026-08-13, 14:48
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Blir lite som lotto då, har man tur och köper en platta så finns där en starköl.
Kommer bli svårt att gå i vinst på det spelet också.

Problemet är att unga under 20 år kan få tag på starköl och därför dras allt tillbaka.

Ett annat problem är att det är förbjudet för andra butiker än Systemet att sälja starköl i Sverige.
Citera
2026-08-13, 14:51
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Felix_
200 kr / flaska

Ungdomarna i dag dricker ju inget och bögar på gym sju dagar i veckan så jag tror inte att ditt påstående stämmer.
Citera
2026-08-13, 15:03
Medlem
Spännande, jag köpte just en sån förpackning på dollarstore under lunchen.
Förhoppningsvis slipper jag besöka systembolaget denna vecka då.
Citera
2026-08-13, 15:04
Medlem
kyrkstockens avatar
Det hände när "willys" bara var en enda butik i kungsbacka...med en liten outlet en bit ifrån.

På outletten en bit ifrån var folkölet starköl en gång. Vill minnas att det var ett danskt märke de importerade. Det var en kort succe.
Citera
2026-08-13, 15:04
Medlem
Skvistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Expressen rapporterar

https://www.flashback.org/newthread.php?do=newthread&f=11

Varför återkalla? Det bör ju öka försäljningen rejält.

Är inga Trocadero burkar med starköl, däremot har det av misstag hamnat enstaka starkölsburkar i flerpacks kartonger med Trocadero:

”Spendrups återkallar läsken Trocadero Zero i 24-pack då vissa av burkarna i kartongerna kan vara starköl.
”Vissa kartonger innehåller enstaka burkar från ett annat varumärke med starköl. Själva innehållet i Trocadero Zero-burkarna är korrekt”, skriver Spendrups i ett pressmeddelande.”
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in