2026-08-13, 15:09
Medlem
Visste inte att det finns svensk 33cl slim can öl.
Citera
2026-08-13, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crops
Ja, skål då. Trocadero och Öl ?

https://www.expressen.se/nyheter/expressen-direkt/?post=25e5e96a-f67e-4383-bb95-472071d9aa1a

https://www.spendrups.se
Borde smaka gott?
Eller vad tror flashback
Citera
2026-08-13, 15:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Rogare.pontare
Borde smaka gott?
Eller vad tror flashback

Tror nästan det, smaksatt öl.
Citera
2026-08-13, 15:25
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Battreanmig.
Visste inte att det finns svensk 33cl slim can öl.

Nej har då aldrig sett. För sådana där pack är ju 33 cl slim i vanliga fall.

Men edit det finns:
https://www.systembolaget.se/produkt/ol/nils-oscar-121735/
Citera
2026-08-13, 15:44
Medlem
orrtupps avatar
Lite ot, men minns en gång när en rätt törstig gubbe på min gamla arbetsplats hade köpt folköl på den lokala icabutiken och väl hemkommen upptäckte att det var starköl så han körde snabbt tillbaka och köpte mer "folköl".
Citera
2026-08-13, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Ungdomarna i dag dricker ju inget och bögar på gym sju dagar i veckan så jag tror inte att ditt påstående stämmer.

Ja, nere i det civila sverige kanske . Norr om dalälven är ett annat sverige
Citera
2026-08-13, 16:13
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Felix_
Ja, nere i det civila sverige kanske . Norr om dalälven är ett annat sverige

Möjligt men bara en ytterst liten del av Sveriges befolkning bor norr om Dalälven.
Citera
2026-08-13, 16:33
Medlem
barkeepers avatar
På min tid fanns en klass 2 öl som hette ”Deininger”. Om den gick ryktet att det var starköl i flaskorna av misstag, så alla drack såklart deininger. Redan innan sociala medier kunde man alltså göra reklam billigt, bara med korkade rykten…
Citera
2026-08-13, 17:10
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Jo men lär bli rusning till Dollarstore och Lidl!

Det är ju inte det så roliga. Att andra kan få tag i det. Mamma får jag ta en Troca? Sedan häller ungen i sig en starköl och mamma undrar varför ungen går och snubblar...

De har nog stoppat försäljningen där också och kört hela skiten in på lagret igen.

Citat:
Ursprungligen postat av -Felix_
9 av 10 svenskar under 20 år har numret till sin lokala vodkabil
200 kr / flaska

Skönt att inte ha barn och behöva tänka på det men jag var väl inte bättre själv när man var ung, hembränt gick alltid att få tag på.

Citat:
Ett annat problem är att det är förbjudet för andra butiker än Systemet att sälja starköl i Sverige.

Japp, kan bli hårda straff för butiker som säljer.
Citera
2026-08-13, 17:16
Medlem
populopiduss avatar
Citat:
Ungdomarna i dag dricker ju inget och bögar på gym sju dagar i veckan så jag tror inte att ditt påstående stämmer.

Ja vad är det för bögfasoner dagens ungdomar sysslar med egentligen? Sviker helt den svenska kulturen och bögar runt.
Citera
2026-08-13, 17:51
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av populopidus
Ja vad är det för bögfasoner dagens ungdomar sysslar med egentligen? Sviker helt den svenska kulturen och bögar runt.

Jag hoppas på generationen efter dem. Tror att dagens dagisbarn kommer se upp till oss som är vuxna i dag och tycka att dagens ungdomar är ett gäng fjollor. De kommer supa, knarka, rejva, knulla å leva rövare som min generation.
Citera
2026-08-13, 17:52
Medlem
Hannitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noetlovskij
En burk Trocadero kostar drygt 10 kr, det gör också den billigaste ölen på Systemet.

Så lika bra att hålla sig till det tänker jag, så länge man inte riskerar att få Trocadero i ölburken!

Köpte denna 24 pack Trocaderoförpackning för 99kr på Dollarstore för ett par veckor sedan. Vet inte om det var exkl pant, så eventuellt 123kr, vilket blir 5kr per burk. Tyvärr innehöll den ingen starköl.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in