Jag kan inte säga så mycket om stekning, man gör som man tycker är bäst för en själv.
Har ni 8C i kylen bör ni få ner den till 6C eller lägre. Tillväxten av Listeria, Yersinia och Bacillus cereus ökar märkbart vid 8C. Möjligen är 8C ett bra sätt att banta på, men lite farligt.
Jag kan inte förklara för en som inte förstår. Du har uppenbarligen för låg IQ och samtidigt lider av Dunning Kruger-effekten.
Bitch, please
Du blev avslöjad som den vidriga lilla råtta till lögnare du är. Trodde du på fullaste allvar att du skulle komman undan med lögnen att du med "insidan" menar de yttersta 5 mm på steken förutom det allra, allra yttersta?
Du måste umgås med korkade människor om du är vad vid att komma undan med sådant
Därtill resonerar du som en utvecklingsstörd 7-åring: För stekens mitt ska bli uppvärmd måste värmen transporteras dit genom stekens yttersidor (Du vet, det du kallar "insidan" ). Ju kallare insida, desto mer värme måste transporteras genom det yttre. Så att säga att det yttre "kokas sönder" när mindre energi behöver färdas igenom det yttre är SÅ OTROLIGT KORKAT ATT MAN BAXNAR
Inte panna. Där får du väl bara några hundra grader.
Jag visste väl att jag skulle bli sannspådd
Ursprungligen postat av Seasons15
Om du vill ha en bra ”crust” så måste pannan vara otroligt het, eller som i professionella steakhouse närmare 1000 grader C.
Du blev avslöjad som den vidriga lilla råtta till lögnare du är. Trodde du på fullaste allvar att du skulle komman undan med lögnen att du med "insidan" menar de yttersta 5 mm på steken förutom det allra, allra yttersta?
Du måste umgås med korkade människor om du är vad vid att komma undan med sådant
Därtill resonerar du som en utvecklingsstörd 7-åring: För stekens mitt ska bli uppvärmd måste värmen transporteras dit genom stekens yttersidor (Du vet, det du kallar "insidan" ). Ju kallare insida, desto mer värme måste transporteras genom det yttre. Så att säga att det yttre "kokas sönder" när mindre energi behöver färdas igenom det yttre är SÅ OTROLIGT KORKAT ATT MAN BAXNAR
DU äcklar mig och din mamma skäms för dig.
Du är på riktigt helt sjuk i huvudet ärligt talat. Det är så mycket rotat bakom detta på så många plan. Du verkar verkligen inte må bra.
Beror på kött och vilken tillagning, ska du köra en low and slow eller typ bbq rökninfleta timmar, nej spelar ingen roll, kanske tom bra med kallare r då den kan ta upt mer röksmak?.
Men om du ska steka/grilla tjockare bit och inte vill ha helt raw I mitten på så underlättat det. Annsrs är de risk att utsidan brännes innan miten är färdig. Ja man kan alltid efterlaga men rumstempererat där underlättar.
Men på en tunnare bit som lövbiff, nej där skullr jag nog påstå att tvärtom är bättre, annars blir mitten överstekt innsn man får yta.
Tro denna rekommendation finns för att förenkla men kan man laga mat så kan man justera därefter.
Ursprungligen postat av Seasons15
Om du vill ha en bra ”crust” så måste pannan vara otroligt het, eller som i professionella steakhouse närmare 1000 grader C.
Alla vet att värmen ska vara extremt hög om man ska göra en riktig biff din dumme fan. Kolla upp steakhousen i Amerika om du inte tror mig. 800 grader minst använder dem.
Varför tror du folk har börjat köpa plasma värmare? Du fattar ju inte ens att kött blir genomkokt redan vid 60 grader efter tillräckligt lång tid. Du är så in i helvete jävla svagbegåvad och helt okunnig.
Du kan ju inte ens grundskolefysik och alldeles för korkad för att fatta någonting.
Sånna amöbor som du ska hålla er till mikromat hålla er borta från riktigt kött.
Du är på riktigt helt sjuk i huvudet ärligt talat. Det är så mycket rotat bakom detta på så många plan. Du verkar verkligen inte må bra.
Sök hjälp! Jag menar allvar.
Ja så är det nog. Jag är sjuk i huvudet som inte förstår att en 40 mm tjock steks yttersta 5 mm ska kallas "insidan"
För det kan ju inte vara så enkelt som att du insåg att du hade fel och bestämde dig för att ljuga för att se bättre ut? Nä, så enkelt kan det ju inte vara
DU äcklar mig och din mamma skäms för dig.
Självklart vill man inte ha de första fem mm grå och seg! Int e ytan. Det är ju hela grejen ditt jävla hjon!
Du förstår ju inte ens det du själv förklarar haha.
Du är ett trasigt jävla troll. Stick härifrån och förstör andra trådar.
Alla vet att värmen ska vara extremt hög om man ska göra en riktig biff
Nej. En stekpanna ska inte vara "extremt varm". Den ska bara vara het.
Citat:
Kolla upp steakhousen i Amerika om du inte tror mig. 800 grader minst använder dem.
I en broiler ja. Inte en stekpanna, som du påstod. Luft och strålning leder värme betydligt sämre än direktkontakt med metall, förstår du. Jävla apa
Citat:
Du fattar ju inte ens att kött blir genomkokt redan vid 60 grader efter tillräckligt lång tid.
Nej det blir inte "genomkokt" (KOKNING ÄR FYSISK PROCESS DÄR VATTEN FÖRÅNGAS PGA UPPVÄRMNING TILL KOKPUNKTEN PÅ 100 GRADER). Det blir överstekt/överkört, såvida du inte gillar well done. DET HAR INGENTING MED SAKEN ATT GÖRA. Om man jag tillagar en rumstemperad så att slutresultatet blir ett vackert rosa inre på 55 grader så är det ingenting som är "sönderkokat" eller "genomkokt" eller vilka utvecklingsstörda termer du nu vill använda. Att nå en perfekt tillagad stek med 55 graders inre är LÄTTARE med en rumstempererad stek, av anledningar som jag redan förklarat. Att ditt luder till morsa blev påsatt av en utvecklingsstörd postgubbe och sedan sket ut ett iq-befriat missfoster som du som inte kan förstå de enklaste saker är inte mitt fel