Citat:
Ursprungligen postat av
.nattramn.
Jag har svarat dig två gånger på att du vill blanda in annat. Jag har skrivit först att det är pinsamt av dig och i mitt förra inläg att det ser ut som du vill avleda.
Jag fattar att du vill det, det är så iranska propagandan om sju döda i knivslagsmål som du spred har fått spridning. Man har alltså från början försökt att packa i hopp dessa två olika grejer eftersom de har likheter. Den ena är sann, alltså att det är jobbigt för besättningen med långa dagar och inte får besöka land lika ofta och fritt som man brukar. Det får konsekvenser med mental hälsa.
Sedan har så iranska regimens främsta propagandakanaler blandat in att ett kniv slagsmål ska ha hänt med 7 döda. För att förstora situationen och sprida ett narrativ om möjligt myteri.
Så jag är absolut inte förvånad att du vill blanda in det, det är så propagandan har varit förpackad från början.
Vad vill du att jag ska skriva om det? Att du var duktig som förstått hur propagandan skulle presenteras? Jag läser Iranska propaganda medier så ja, ok du kan kopiera, vad fint av dig.
Så vad drev dig att sprida propagandan rakt av och dölja dess ursprung? Nu är det väl dags för dig att svara på det.
Så ditt svar på frågan
Citat:
Menar du att även övriga uppgifter /rapporter från bla. Stars and stripes även det är Iransk propaganda?
Är alltså ett
nej, men med massa andra ord. Tack.
Då kan vi alltså lita på att sjömän på USS Abraham Lincoln försöker ta livet av sig/desertera, får värdelös mat och lever under rent allmänt vidriga förhållanden medan dom bedriver sitt illegala angreppskrig å Israels vägnar. Alla sjömän%soldater mår säkerligen inte dåligt och det är säkert väldigt få som försöker hoppa överbord, detta är em självklarhet, men bör nog förtydligas så du inte än en gång får för dig att fultolka mig och bygga en till halmgubbe.
Så, nu kan jag såklart svara på din fråga
Citat:
Så vad drev dig att sprida propagandan rakt av och dölja dess ursprung
Jag "sprider" all möjlig info/uppgifter både sånt som iranier påståer, sånt som Israeler påstår, sånt som amerikanser påstår osv.
Tillskillnad mot dig och dina kompisar i tråden så skriver jag vad som är bekräftat eller inte , samt källhänvisar både spontant och vid förfrågan. Så även denna gång, där jag först skrev klart och tydligt att knivbråket inte var bekräftat.
För att sen, när du började gråta, förtydliga var påståendet kom ifrån. Dvs från tasnim som hänvisar en "anonym miltärkälla".
[ Det är viktig att belysa att du (såvitt jag känner till, rätta mig om jag har fel)
aldrig någonsin har gnällt på källhänvisning till "anonyma miltära källor" när dessa används i det israeliska eller västerländsk propagandnarrativet. Så ditt problem är uppenbart inte att det rent objektivt är en mycket tveksam källa, utan det som stör dig är att det är iranierna som hänvisar till en sådan tveksam källa.]
Jag förstår att detta är väldigt bekymmersamt och obekvämt för er som vill fortsätta avhumanisera iranier, palestinier, libaneser och andra motståndare till folkmördarregimen och dess allierade i Washington . Men, som jag flera gånger förklarat i denna tråd, är tiden när israeliska propagandalögner togs för
sanning i väst fullständigt över. Erat narrativ är dött och offerrollen fungerar inte längre. Vi kan alla följa massmord och angreppskrig I realtid med 4K upplösning och har tillgång till den objektiva information som finns om faktiska händelser via internet, även sånt som våra delvis styrda mainstreammedier i väst inte gärna vill visa