Citat:
Ursprungligen postat av
Petronius
Detta var lustigt! Jag skrev om Bank of Jerusalem häromdagen i samband med att dom skänkt pengar till återuppbyggnaden av sjukhuset i Bersheba som Iran bombade. Och nu dyker dom upp i samband med en förskingringsskandal. Jag har bara översiktligt kollat på Bank of Jerusalem tidigare men ännu inte köpt aktien eftersom den skiljer ut sig så mycket från de fem stora isreliska oligopolbankerna.
Att den försvunna mamman är inblandad i något finansiellt fuffens gör väl att det inte behöver spekuleras mer. Det skulle vara extremt konstigt om något annat låg bakom försvinnandet.
Som jag förstår det föll bankens aktier först kraftigt 12% men har återhämtat sig något efter att detta uppdagats.
Som jag även förstår det hänger det i hopp med yppandeförbudet. Det ska ha kommit för att stoppa ryktesspridning och självklart också för att skydda utredningen.
Jo, jag är med dig nu ser ju mamman väldigt skyldig ut.
Jag tänker lite på att försvinnandet är så professionellt. Det finns inte ett spår efter de, vilket är anmärkningsvärt. Har de sådana talanger?
Samt vad har familjen för info som de tycker visar på att det inte var frivilligt?
Men, jo det lutar ju mot frivilligt och skulle de inte vara det så ser det i alla fall inte ut som något hatbrott mot Israeler/judar utan något helt annat.
Men det var lite kul med ett kriminal fall i forumet.