Citat:
Ursprungligen postat av
45Lokar
Är det bara jag som reagerar på att Israel har poliser och konstiga organisationer att skicka som skall verka i andra länder?
Tänkte på det också, Europol där är inte Israel med. Det är ett Europeiskt, men som jag förstår det här vi ett samarbetsavtal från 2018.
Vi samarbeta alltså kring gränsöverskridande brottslighet, bedrägerier och terrorism med Israel.
En sådan polis skickade Israel. När jag sökte på om Europol utreder försvinnande fick jag svaret att bara om det är i kombo med terrorism eller gränsöverskridande brottslighet. Mor och dotter ser ju inte överdrivet kriminella ut, men vem vet?
Kvinnor och även andra flyr ju ibland, från sjuka män eller varför inte en sekt. Om det är självvalt alltså. Men man brukar väl nöja sig med fly och hemlig adress, inte försvinnande?
Annars gisslan tagning, kanske sexuella brott, har ju varit lite sådant mot Judar i Europa. De pratar säkert hebreiskan med varandra. Eller brott mot dem utan att de har med härkomst att göra.
Sjukt många möjliga scenarion, men ingen som jag ser som klockren. Därför lite intressant.