2026-08-13, 11:19
Medlem
Alkibiadess avatar
Prognos för tiokampen (baserad på att alla följer sin persserie i återstående grenar):

1. Neugebauer 8759
2. Kaul 8741
3. Skotheim 8680

18. Uhlin 7897
Citera
2026-08-13, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Angående dåliga publiksiffror under EM: https://www.theguardian.com/sport/2026/aug/11/european-athletics-championships-face-backlash-over-crazy-prices-and-empty-seats

När VM har gått i London så har det väl alltid varit fullsatt. Publikmässigt bör EM och VM alltid gå i Tyskland eller London.

Tydligen skall det vara väldigt höga biljettpriser till friidrotten i OS 2028 och det börjar nu grumlats om detta i sociala medier.

Det ska ju gå i USA. Dyrt att gå på all sport, OS blir säkert ingen skillnad. Men jag är förvånad hur lite folk det är i Birmingham. Det är kul att titta på friidrott live faktiskt, fast annorlunda än att se det på tv. Och det finns ju flera bra engelska namn.
Citera
2026-08-13, 11:21
Medlem
katws avatar
Citat:
Bra kommentar. Åskag hade ju också problem att ta sig till final på sina första seniormästerskap trots sin status som supertalang. Nu har däremot alla pusselbitar fallit på plats för henne.

Fast den sista pusselbiten har väl inte fallit på plats förrän hon börjar ta medaljer på seniornivå?
Citera
2026-08-13, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knyck
Publik saknas inte när det handlar om fotboll i Birmingham. Folk tycker friidrott är lite trist förmodligen.

Arrangören borde kanske lägga till fler 10-kamp-grenar på kvällspassen för att på så vis få mer publik till arenan.

Undrar om dagens pass bjuder på nån tävlande som inte borde ha varit uttagen till den svenska truppen. När det går bra i tävlingar så är det ofta lätt för dom aktiva att peka ut bakomliggande detaljer. Axelina nämnde koständring i intervjun efter kvalet men vad hon åt för mat innan finalen vet jag inte.
Nu hejar vi på höjdhoppsdamerna!
Citera
2026-08-13, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trues245
Återigen så jämför du en slags ”mängdelit” med ett absolut världsrekord uppnått av en enda person. Motsvarande mängdelit på damsidan hoppar inte över 7 m särskilt ofta. Några få i världen per år gör det, och en svensk kvinna har aldrig gjort det.

Förstår inte riktigt vart diskussionen ska leda, det är allmänt känt att pojkar från 15 år och uppåt presterar bättre än kvinnor i sport… inte alla såklart, långt ifrån, men de bästa i sin sport.

Fast du skrev ju att de är bättre än världsrekorden för damer rent specifikt.
Citera
2026-08-13, 11:26
Medlem
Artsoppamedflasks avatar
Citat:
Prognos för tiokampen (baserad på att alla följer sin persserie i återstående grenar):

1. Neugebauer 8759
2. Kaul 8741
3. Skotheim 8680

18. Uhlin 7897
Med tanke på att Uhlin kom in på sista platsen i gruppen så tycker jag att topp 15 vore bra för honom, topp 10 hade varit strålande men lär nog inte hända.
Citera
2026-08-13, 11:31
Medlem
perry2s avatar
Hur är Emil på korta häcken?
Citera
2026-08-13, 11:35
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Artsoppamedflask
Med tanke på att Uhlin kom in på sista platsen i gruppen så tycker jag att topp 15 vore bra för honom, topp 10 hade varit strålande men lär nog inte hända.

Gillar Emil men Holländaren Tasselaar är enorm ... precis som Holland i många andra grenar..
Citera
2026-08-13, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Artsoppamedflask
Han vinner placeringar när medtävlande bryter. Så plats 15 är inte omöjligt, även om poängen blir låg (7500-7600?)
Citera
2026-08-13, 11:39
Medlem
Niskalaukauss avatar
Tydligen är jag helt blind! Vart ändrar jag gren på Road to Birmingham på telefonen.
Citera
2026-08-13, 11:40
Medlem
JaBaDaBaDoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niskalaukaus
Tydligen är jag helt blind! Vart ändrar jag gren på Road to Birmingham på telefonen.

Fråga chatgpt
Citera
2026-08-13, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kattemeettt
Arrangören borde kanske lägga till fler 10-kamp-grenar på kvällspassen för att på så vis få mer publik till arenan.

Undrar om dagens pass bjuder på nån tävlande som inte borde ha varit uttagen till den svenska truppen. När det går bra i tävlingar så är det ofta lätt för dom aktiva att peka ut bakomliggande detaljer. Axelina nämnde koständring i intervjun efter kvalet men vad hon åt för mat innan finalen vet jag inte.
Nu hejar vi på höjdhoppsdamerna!

4 svenskar i 200 m för herrar och 3 st i 3000 m hinder för herrar. Men ingen i spjut?

Höjdhopp damer blir kul! Har inte koll på om någon är skadad men annars finns det väl många bra, med Mahuchik som favorit? Säkert någon duktig ryska som nu är tillbaka efter att inte ha fått tävla på länge? Kul med så många svenskor med, hoppas det blir final.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in