2026-08-12, 14:41
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Master.Palm
Tydligen var inte ens kvarvarande Vita Huset personal ombord på AF1 informerad om hotbilden eller att Trump flyttats från planet. Men detta är väl bara Trumpadministrationens vanliga personalpolitik kan jag tänka.
Det kanske var såna han kunde avyttra. De hade kanske fått status martyrer. * djup ironi *
Citera
2026-08-12, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mearshimer
Lol..
Jag vill att du svarar helt ärligt på denna fråga : hade du känt samma sak ifall Biden gjort 10 % av denna skit som Trump gör?

Dvs Biden använder journalister som ofrivilliga lockbeten medan han flyger nära ett land han startat krig med?
Nu handlar inte denna tråden om vad Trump eller Biden gjort för skit, då du börjar ditt inlägg med "lol" så är jag inte säker på att du förstår detta, då får du be någon vuxen förklara för dig.

Angående turerna kring flygplansbytet så är det Secret Service som sköter den biten och dom hade garanterat gjort likadant oavsett vem som är president för tillfället. Det var aldrig Trumps beslut och det är ganska häpnadsväckande att man måste förklara det för en människa jag förmodar är vuxen (fysiskt vuxen, kanske inte mentalt).
Senast redigerad av Kokekaffe 2026-08-12 kl. 17:11.
Citera
2026-08-12, 17:50
Medlem
Harry_s avatar
vad hände då varför sprängde dom inte planet?
Citera
2026-08-12, 20:51
Medlem
mearshimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokekaffe
Nu handlar inte denna tråden om vad Trump eller Biden gjort för skit, då du börjar ditt inlägg med "lol" så är jag inte säker på att du förstår detta, då får du be någon vuxen förklara för dig.

Angående turerna kring flygplansbytet så är det Secret Service som sköter den biten och dom hade garanterat gjort likadant oavsett vem som är president för tillfället. Det var aldrig Trumps beslut och det är ganska häpnadsväckande att man måste förklara det för en människa jag förmodar är vuxen (fysiskt vuxen, kanske inte mentalt).
Frågan kvarstår dock. Hade du svarat på samma sätt IFALL Biden använt journalistkåren som lockbete och medvetet placerat transpondern på deras plan?

Besvara frågan sektis.
Sluta ducka för den
Citera
2026-08-12, 21:43
Medlem
Citat:
Frågan kvarstår dock. Hade du svarat på samma sätt IFALL Biden använt journalistkåren som lockbete och medvetet placerat transpondern på deras plan?

Besvara frågan sektis.
Sluta ducka för den
Det är en fullständig ickefråga, då varken Joe Biden eller Donald Trump använt någon som något "lockbete". Du får autista dig på någon annan, jag har inget intresse av att diskutera med någon som intellektuellt är på ett litet barns nivå.
Citera
2026-08-12, 23:27
Medlem
develis avatar
”Varje president med stor betydelse har många hot.
Presidenter som inte har någon stor betydelse blir inte hotade. Och jag tror att jag kanske är den mest betydelsefulla.”

https://www.washingtonpost.com/politics/2026/08/12/close-trump-aides-no-cabinet-officials-made-secret-catering-truck-move/
Citera
Igår, 09:32
Medlem
mearshimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
”Varje president med stor betydelse har många hot.
Presidenter som inte har någon stor betydelse blir inte hotade. Och jag tror att jag kanske är den mest betydelsefulla.”

https://www.washingtonpost.com/politics/2026/08/12/close-trump-aides-no-cabinet-officials-made-secret-catering-truck-move/
Jag undrar vem som läckte detta till Washington Post?

Secret service eller Donald Trump själv?
Citera
Igår, 09:33
Medlem
mearshimers avatar
Caroline Lewitt säger plötsligt upp sig.
Jag antar att hon inte gillade att sitta i ett plan använt som lockbete för iranska missiler riktigt.
Citera
Igår, 09:42
Medlem
Donaldstrumpets avatar
Citat:
Jag antar att hon inte gillade att sitta i ett plan använt som lockbete för iranska missiler riktigt.

Vem ska han knulla nu istället? Frugan, kanske
Citera
Igår, 10:17
Medlem
develis avatar
Citat:
Hon nämns inte som medresenär.
Byter tjänst inom Vita huset pga småbarn.

Men Natalie Harp åkte container istället för tex cheung (relaterat till kommunikationsfolk.)

Äldre inlägg om henne.

Harp skrev brev till Trump.
"Du är allt som betyder något för mig".
"Jag vill ge dig glädje ... att känna att vi kan klara oss igenom en dag utan att någonsin behöva prata 'arbete'."

Hahaha!
(FB) Den stora samlingstråden om Donald Trump
Senast redigerad av develi Igår kl. 10:23.
Citera
Igår, 20:05
Medlem
Nu visar det sig att det var intel från Israel, som CIA var ytterst skeptiska till, som fick SS och Trump att agera som de gjorde med flygen från Turkiet.

Det verkar som om Israels underrättelsetjänst och militär har större inflytande på Trump än vad hans egna myndigheter har.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in