Citat:
Ursprungligen postat av
twogirlsonecup
Har någon här erfarenhet av att bara säga upp sig på dagen, efter många år på samma ställe, utan nytt jobb eller någon plan B?
Inte för att man har en genomtänkt karriärplan, utan för att man helt enkelt fått nog. Kanske blivit en zombie, tröttnat på jobbet, kollegorna och rutinerna, eller fått en uppenbarelse om att man håller på att ruttnar bort. Kanske gått in i väggen eller fått en ordentlig livskris?
Vad hände när ni eller någon ni kände tog steget?
Och framför allt: ångrade ni er, byttes en ångest ut mot en annan, eller var det bästa beslutet ni tagit?
Jag sa upp mig från mitt första jobb på det viset. Farsan blev skitförbannad kommer jag ihåg.
I mitt fall så fantiserade jag på hur mitt 80-åriga jag skulle se tillbaka på livet och hade jobbat kvar hela livet.
Det var inte ens ett alternativ så jag tog mig vidare genom att först säga upp mig, sen hitta vidareutbildning och därefter nytt jobb (som jag fortfarande jobbar med, nästan 30år senare.
Det är ett ganska effektivt sätt att göra det på. Tänk dig själv som pensionär, sittandes i en skön fåtölj och se tillbaka på ditt eget liv. Det är ganska lätt att lista ut om det är något som du kan tänka dig jobba med, eller om det är dags att leta något annat.