2026-08-13, 03:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bv202
Nog så bra förklaringar ovan. Några andra skäl är att de flesta kvinnor gillar inte logik och matematik, utan de baserar sina tankar och åsikter på känslor. De kan ändra åsikt 540 grader på 10 minuter.
En annan grej som ältats här är att många kvinnor är hypergamiska. Klart värre i usa, men äldre kvinnor i sverige är åt samma håll, och varför inte. en attraktiv kvinna vet sitt värde.

https://www.youtube.com/watch?v=0xaQP_8ydBc

I övrigt så håller jag som vanligt med halaltarzan. Män ska dricka mycket måttligt, men därimot behöver kvinnor desto mer, då de har så mycket "chips on their shoulders". Obs jag förespråkar inte att lura i kvinnor mycket alkohol, men de behöver en del för att kunna slappna av i möten.

Du låter som en riktig drömman för kvinnor, du vet precis hur de känner och tänker och de älskar att du talar för dem så de slipper.
Berätta för övriga incels hur du lyckades behålla din oskuld.
Senast redigerad av Bib-bo 2026-08-13 kl. 03:34.
Citera
2026-08-13, 03:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bib-bo
Du låter som en riktig drömman för kvinnor, du vet precis hur de känner och tänker och de älskar att du talar för dem så de slipper.
Jag talar inte till kvinnor utan till (unga) män. Kvinnor vet redan hur andra kvinnor är..
Citera
2026-08-13, 03:45
Medlem
ziracorns avatar
Enkelt svar på TS fråga:

Kvinnor är inte sexuellt intresserade av män.

Dom vill ha sina barn & när spermierna nåt ägget så är det klart.

Sen är det "bra" liksom.
Citera
2026-08-13, 05:20
Medlem
Telefonen är problemet.

Det du skriver där, konversationerna du har där, känslorna du uttrycker där – allt det ska ske i verkliga livet, framför den andra personen.

Telefonen blir platsen där relationen faktiskt lever, medan det verkliga mötet blir sekundärt.…så enkelt är det.

Nobelpriset, tack så mycket.
Citera
2026-08-13, 06:22
Medlem
Blaskas avatar
Sluta generalisera. Det finns många idioter därute. Men mer fina tjejer.
Citera
2026-08-13, 06:41
Medlem
Blaskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salva25g
Kvinnor 40+ singel är ju typ andra/tredje/fjärde- sorteringen. Du lär stöta på riktiga bottenskrap nu. Attraktiva och normala kvinnor bildade förhållande för ca 15-20 år tidigare.

Så är det verkligen inte. Väldigt många skiljer sig vet du. Eller tror du alla håller ihop livet ut?
Citera
2026-08-13, 08:29
Medlem
lagfrukts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blaska
Sluta generalisera. Det finns många idioter därute. Men mer fina tjejer.
Vi generaliserar hur mycket vi vill.

Sluta använda gypsyslang.
Senast redigerad av lagfrukt 2026-08-13 kl. 08:35.
Citera
2026-08-13, 08:55
Avstängd
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pati1985
Var så jävla trött på alla oseriösa och omogna situationer jag hamnade i med de svenska kvinnor i min ålder (40+) som jag träffade på.

Citat:
Testet: Jag var tyst en hel dag.

Så....du klagar på "omogna situationer" men håller själv på att spela spel? Wow

Vilken mogen människa håller på och testa att sluta hör av sig för att få en reaktionen. Milda Matilda, vilken skitunge du är.

Kanske kan vara så enkelt som att det är du som är problemet?
Citera
2026-08-13, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pati1985
Behöver vädra en grej och höra era tankar, för vad fan är det som händer egentligen? Jag förstår det genuint inte.
Jag tog en rejäl paus från hela dejtingträsket för ett tag sen. Var så jävla trött på alla oseriösa och omogna situationer jag hamnade i med de svenska kvinnor i min ålder (40+) som jag träffade på. Jag stängde ner allt, laddade om batterierna och fokuserade på mitt eget liv. Sen tänkte jag: ”Äsch, jag kollar läget igen” och tänkte prova Mötesplatsen.

Började skriva med en kvinna på 48 år där (låt oss kalla henne Åsa).
I början var hon tydligt intresserad. Hon gillade hur jag skrev, tänkte på mig och reagerade när jag blev tyst. Vi hade bra kontakt och bestämde att träffas. Men vad fan händer sen? Det tog inte lång tid innan exakt samma mönster dök upp igen – innan vi ens hunnit ses en enda gång.

Så här såg förloppet ut:

Testet: Jag var tyst en hel dag. Hon skickar direkt ett passivt-aggressivt meddelande: "Det har nog svalnat... vi ses väl inte imorgon... lycka till."

Bekräftelsen: Jag var rak och sa att jag självklart fortfarande var intresserad och ville ses. Då blir hon helt överlycklig ("är det sant 🥰?") och vill boka direkt.

Krånglet: Så fort det blir skarpt läge börjar det: hantverkare hemma, måste fixa sig, svårt att hinna. Sen säger hon själv: "Kanske bättre imorgon istället?"

Tvärvändningen: Vi spikar imorgon kl 16. Några minuter senare tvärvänder hon helt och skriver: "Har i några dagar känt mig lite låg… har inte energin att träffa någon jag aldrig träffat. Förlåt 😥."

Det är just här jag inte får ihop logiken för fem öre. Vad fan är det om? Om man har känt sig låg och energilös i flera dagar, varför sitter man då två minuter tidigare och föreslår själv att man ska ses dagen efter?
Och när jag sa ifrån att det här inte fungerar för mig gick hon direkt över till att spela offer ("jag mår inte bra, är bara människa"). Det blev bara för mycket omogenhet, så jag avslutade och blockerade.
Jag vill inte dra alla över en kam, men det här är tyvärr ett mönster jag personligen stöter på gång på gång med de svenska kvinnor 40+ som jag försöker dejta.

Mina frågor till forumet:

Vad fan handlar det här egentligen om hos de här kvinnorna? Handlar det om extremt lågt självförtroende i botten, eller vill man bara ha en snabb ego-boost på mobilen?

Hur kan det finnas så mycket omogenhet och svag kommunikation bland svenska kvinnor som faktiskt är nära 50 år?

Är det fler som känner igen sig i det här mönstret, och vad tror ni är den egentliga orsaken?

Att tjejer bara är veliga och inte vet vad dom vill..Känner igen det hos tjejkompisar. Tjejer! Se till att greppa det ni vill ha!
Citera
2026-08-13, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
I det aktuella fallet så skulle jag vilja påstå att hon är i ett förhållande och kan inte komma iväg. Alternativt bara vill åt din uppmärksamhet.

Åxå mycket möjligt
Citera
2026-08-13, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
I den åldern behöver inte kvinnor män för avkomma eller social och ekonomisk överlevnad så har du inte nåt exceptionellt att komma med hade hon nog det rätt bra utan dig och orkar inte trassla till sitt liv i onödan.

Alltså. Då sitter man väl inte och snackar med andra och bokar upp dejter?
Det finns ingen logik i det du påstår.
Senast redigerad av Cooltrayne 2026-08-13 kl. 09:42.
Citera
2026-08-13, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Alltså. Då smittar man väl inte och snackar med andra och bokar upp dejter?
Det finns ingen logik i det du påstår.
Jo man kan ju fortfarande vilja träffa kärleken. Menar bara att det finns en frihet i att inte jaga någon att skaffa barn med. Är någon lite tråkig kan man leta vidare bara. Man har inte tidspressen det innebär att skaffa barn
Senast redigerad av Bimbodeluxe 2026-08-13 kl. 09:38.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in