2026-08-13, 01:35
Avstängd
När är det som det är med att man inte vill flytta från sina avkommor.
Hade jag varit helt själv hade jag dragit till Argentina. Mer europeiskt än Europa.
Citera
2026-08-13, 01:42
Medlem
Mechilas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Tromsö är jättefint om man vill bo på fastlandet.

Jo det kommer in isbjörnar då och då i byn och de jagar bort den med helikopter. Det händer ibland att isbjörnar dödar turister. En åt väl upp en människa på campingen har jag för mig, två gånger har isbjörnar dödat turister på tur utanför byn, detta inom de senaste 20 åren. Så visst finns de. Men det är ju inte så att man går omkring och är rädd för dem. Men utanför byn bör man ha med sig gevär eller guide med gevär.

Jag skulle kanske bli galen under de mörka månaderna. Det är nog en större hälsorisk än isbjörnar. MEn jag gillar stället, hur kargt det är. Det är väldigt vackert. Det är jätteren luft.

Just kargheten tilltalar mig även om jag bara sett bilder. Har lite släkt i Tromsö men gården min mormor växte upp på och som hon tvingades fly ifrån pga kriget ligger nån mil söder om Hammerfest. Fan undrar om jag inte ska ta och flytta dit bara för det.

När jag var liten måste det ha varit några hundra som bodde där och nu är det vad jag vet endast två familjer kvar. Det är väl vintermörkret man skulle ha lite problem med men å andra sidan har man ju norrsken och sommaren är onekligen ljus.

Skulle dessutom vara näst intill gratis om man käkar färsk fisk med potatis 6 dagar i veckan och nöjer sig med en söndagsstek.
Citera
2026-08-13, 01:53
Avstängd
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Skulle högst troligt bott kvar i Sverige oavsett.
Enda länder i övrigt jag skulle kunna tänka mig bo i är Norge och Danmark.

Ogillar värme och för mycket folk så skulle aldrig vilja bo söder om nordtyskland, tyvärr för mycket utlänningar och folk i största allmänhet där. Annars gillar jag norra Tyskland.

Nordtyskland, va???
Mitt råd: vidga dina vyer innan det är försent.
Semestra i gamla småstäder i mid west (lika flitiga och ärliga människor som svenskar bor här) eller södern, Naples i Florida (väldigt oförstörd stad, nästan bara golfare bor här, ändå är fastighetpriserna inte alls lika höga som Beverley Hills och liknande), landsbygd såsom Montana eller Wyoming.
Citera
2026-08-13, 01:57
Avstängd
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinoputchin
Antagligen skulle jag flytta till Ryssland, högre levnadsstandard och inget woke.

Låter som att du tror att om man bara flyttar till Ryssland så får man en viss standard färdigserverad. Du måste ju betala för din bostad och sånt du konsumerar, förstår du inte det? Du kanske menar att pengarna räcker längre? Visst, men det kan inte jämföras med t ex Indien.

Om du ogillar woke är det ju USA eller Argentina du ska bo i. Japan är heller inte woke.
Citera
2026-08-13, 01:58
Bannlyst
Fattigdom håller mig kvar
Citera
2026-08-13, 02:36
Medlem
RedRights avatar
Skulle flyttat direkt!

1: Alla svartskallar.
2: Medlem i EU
3: Staten lever bara på skatter från folk och företagare.
4: Vård/skola är genomrutten.
5: Wallenberg och Co har så stort inflytande i svensk politik. Det ska dom absolut inte ha.
6: Fattigt land som prioriterar invandring och låta allt som tex infrastruktur hamna ännu mer efter.
7: Landet är lika öppet som en fitta på en hora.

Familj/barn håller mig kvar!

Detta var bara ett axplock! Skulle kunna skriva en roman varför man bör lämna detta sjunkande skepp.
Senast redigerad av RedRight 2026-08-13 kl. 02:39.
Citera
2026-08-13, 05:07
Avslutad
Jag kan flytta när som.
Citera
2026-08-13, 05:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vintageman
Vet inte riktigt var jag skulle placera denna tråden men vi får se vad mod säger.

Men som rubriken lyder: Hade ni stannat i Sverige om ni hade varit totalt ensamma här förutom ett jobb då och arbetskollegor som umgänge?

Förklara varför ni skulle stannat eller varför ni hade lämnat landet om det vore det fallet.

Vilket är de största skälen till att ni är kvar i Sverige nu?

Vilket land hade varit mest lockande o flytta till om ni fick välja idag och om inget hade hållit er kvar?
Skulle åter bosättamig i Finland eller oroa baltstaterna eller kanske Sydostasien Finns visst söta flickor där!
Citera
2026-08-13, 05:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RedRight
Skulle flyttat direkt!

1: Alla svartskallar.
2: Medlem i EU
3: Staten lever bara på skatter från folk och företagare.
4: Vård/skola är genomrutten.
5: Wallenberg och Co har så stort inflytande i svensk politik. Det ska dom absolut inte ha.
6: Fattigt land som prioriterar invandring och låta allt som tex infrastruktur hamna ännu mer efter.
7: Landet är lika öppet som en fitta på en hora.

Familj/barn håller mig kvar!

Detta var bara ett axplock! Skulle kunna skriva en roman varför man bör lämna detta sjunkande skepp.
Nåja men muslimska män stör mig samt för stort gap mellan rika kapitalister och folket.
Citera
2026-08-13, 05:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vintageman
Vet inte riktigt var jag skulle placera denna tråden men vi får se vad mod säger.

Men som rubriken lyder: Hade ni stannat i Sverige om ni hade varit totalt ensamma här förutom ett jobb då och arbetskollegor som umgänge?

Förklara varför ni skulle stannat eller varför ni hade lämnat landet om det vore det fallet.

Vilket är de största skälen till att ni är kvar i Sverige nu?

Vilket land hade varit mest lockande o flytta till om ni fick välja idag och om inget hade hållit er kvar?
Tror många går i tanken på att fly landet men stannar än så länge. Köttar på!

Någon måste ju hålla fortet
Citera
2026-08-13, 06:01
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skattebrott
Låter som att du tror att om man bara flyttar till Ryssland så får man en viss standard färdigserverad. Du måste ju betala för din bostad och sånt du konsumerar, förstår du inte det? Du kanske menar att pengarna räcker längre? Visst, men det kan inte jämföras med t ex Indien.

Om du ogillar woke är det ju USA eller Argentina du ska bo i. Japan är heller inte woke.

Man måste ju betala för att bo i Sverige också, ingen skillnad. Nä Ryssland ska det va, ingen woke, riktiga karlar, traditionella damer, rent & fräscht och inga utlänningar. Ingen kriminalitet heller...
Citera
2026-08-13, 06:42
Avstängd
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinoputchin
Man måste ju betala för att bo i Sverige också, ingen skillnad. Nä Ryssland ska det va, ingen woke, riktiga karlar, traditionella damer, rent & fräscht och inga utlänningar. Ingen kriminalitet heller...

Jag tror inte du ens varit utanför Sverige men att du tittar på mycket pratvideos med människor med kepsar, skägg och stora mikrofoner.

"Traditionella damer"? Du vet ju ingenting. Det låter snarare som Tucker Carlssons och andra religiösa dårars förhoppning på sina postorderbrudar. Vi heterosexuella vill inte ha "traditionella" damer, utan vilda slynor!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in