2026-08-12, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pati1985
Vad fan handlar det här egentligen om hos de här kvinnorna? Handlar det om extremt lågt självförtroende i botten, eller vill man bara ha en snabb ego-boost på mobilen?

Det handlar om kvinnor med dålig självinsikt. De vill träffa någon. Men de förstår inte att de ska vänta med att ladda ned appen tills de faktiskt har utrymme i livet för att släppa in en annan människa. De dejtar lite förutsättningslöst. Ungefär som att man går och strosar runt lite i affärer och man kanske köper något om man känner för det. Sen när någon väl bjuder ut på dejt har de inte tid och energi till det. De hade inte tid och energi när ni började chatta heller, men de hade dålig självinsikt och förstod inte det.

Citat:
Hur kan det finnas så mycket omogenhet och svag kommunikation bland svenska kvinnor som faktiskt är nära 50 år?

Vissa människor mognar aldrig till. Har man passerat 30 och inte har genomgått nån typ av personlig utveckling ännu så är det sällan man gör det senare heller.

Citat:
Är det fler som känner igen sig i det här mönstret, och vad tror ni är den egentliga orsaken?

Orsaken är som sagt dålig självinsikt, samt även bristande respekt och förståelse för den andra personens tid och energi.

Citat:
jag glömde citera att i våra tidigare diskussioner var hon dessutom väldigt snabb med att klaga på svenska män och radade upp en hel lista på saker hon störde sig på och ogillade:

”Stela och tråkiga män”

Män som pratar mycket om gamla relationer

Män som hon upplever som ”mesiga” och tystlåtna (exempelvis som inte tar initiativ på restaurang)

Män som bara babblar om sig själva, är självupptagna, skrytmånsar, snåljåpar eller besserwissrar

Ofräscha män , smuts under naglarna, dålig andedräkt, svettlukt, dålig hygien och rökning

Män som inte visar intresse för att lära känna henne

Män som tidigt börjar prata om sin ”kukstorlek” och vad hon skulle gilla sexuellt

Det som gör hela grejen så jävla obegriplig är att jag inte uppfyller en enda av hennes negativa punkter. Jag är varken mesig, otydlig, självupptagen eller ohygienisk, utan drivande, rak, fräsch och ställde frågor för att lära känna henne. Jag var i princip exakt den typen av man hon påstod att hon sökte.

Människor som klagar på det motsatta könet eller på ex är en röd flagga. Så fort en kvinna börjar klaga på män i allmänhet och sina ex i synnerhet ska du dra öronen åt dig.

Ska du lyckas med nätdejting behöver du värdera din tid och energi högre. Slösa inte bort den genom att chatta med kvinnor som redan visat på att de inte har en hälsosam relation till män.

Är du född 85? I så fall - varför dejtar du kvinnor som närmar sig 50? Borde inte 35-40 vara din åldersgrupp? Det kanske skulle gå bättre.
Citera
2026-08-12, 21:24
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
Behöver vädra en grej och höra era tankar, för vad fan är det som händer egentligen? Jag förstår det genuint inte.
Jag tog en rejäl paus från hela dejtingträsket för ett tag sen. Var så jävla trött på alla oseriösa och omogna situationer jag hamnade i med de svenska kvinnor i min ålder (40+) som jag träffade på. Jag stängde ner allt, laddade om batterierna och fokuserade på mitt eget liv. Sen tänkte jag: ”Äsch, jag kollar läget igen” och tänkte prova Mötesplatsen.

Började skriva med en kvinna på 48 år där (låt oss kalla henne Åsa).
I början var hon tydligt intresserad. Hon gillade hur jag skrev, tänkte på mig och reagerade när jag blev tyst. Vi hade bra kontakt och bestämde att träffas. Men vad fan händer sen? Det tog inte lång tid innan exakt samma mönster dök upp igen – innan vi ens hunnit ses en enda gång.

Så här såg förloppet ut:

Testet: Jag var tyst en hel dag. Hon skickar direkt ett passivt-aggressivt meddelande: "Det har nog svalnat... vi ses väl inte imorgon... lycka till."

Bekräftelsen: Jag var rak och sa att jag självklart fortfarande var intresserad och ville ses. Då blir hon helt överlycklig ("är det sant 🥰?") och vill boka direkt.

Krånglet: Så fort det blir skarpt läge börjar det: hantverkare hemma, måste fixa sig, svårt att hinna. Sen säger hon själv: "Kanske bättre imorgon istället?"

Tvärvändningen: Vi spikar imorgon kl 16. Några minuter senare tvärvänder hon helt och skriver: "Har i några dagar känt mig lite låg… har inte energin att träffa någon jag aldrig träffat. Förlåt 😥."

Det är just här jag inte får ihop logiken för fem öre. Vad fan är det om? Om man har känt sig låg och energilös i flera dagar, varför sitter man då två minuter tidigare och föreslår själv att man ska ses dagen efter?
Och när jag sa ifrån att det här inte fungerar för mig gick hon direkt över till att spela offer ("jag mår inte bra, är bara människa"). Det blev bara för mycket omogenhet, så jag avslutade och blockerade.
Jag vill inte dra alla över en kam, men det här är tyvärr ett mönster jag personligen stöter på gång på gång med de svenska kvinnor 40+ som jag försöker dejta.

Mina frågor till forumet:

Vad fan handlar det här egentligen om hos de här kvinnorna? Handlar det om extremt lågt självförtroende i botten, eller vill man bara ha en snabb ego-boost på mobilen?

Hur kan det finnas så mycket omogenhet och svag kommunikation bland svenska kvinnor som faktiskt är nära 50 år?

Är det fler som känner igen sig i det här mönstret, och vad tror ni är den egentliga orsaken?

Kvinnorna du har pratat med har nog helt enkelt bara inte tyckt att du varit intressant nog för att ta det hela vägen och ses. Dom har väl testat att dra det åt det hållet, och bokat in träff för att i deras huvuden eventuellt ses, men så har du inte varit spännande nog under vägens gång för att dom faktiskt ska vilja träffa dig.

Låt mig gissa, du är även en sån som blir arg på kvinnor som följer med dig hem och som sen, hör och häpna, "inte vill ha sex!! "

MEN, det finns faktiskt ett undantag för när jag skulle kunna förstå din förvirring/frustration. Det är nämligen så att vi honor ibland ger falska förhoppningar till män inom friendzone, för att vi gillar uppmärksamheten och tycker det är mysigt med tanken av att hålla på med nån, men utan att vilja göra något på riktigt. Det är få män som verkar känna till detta beteende hos kvinnor faktiskt.
Citera
2026-08-12, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
I den åldern behöver inte kvinnor män för avkomma eller social och ekonomisk överlevnad så har du inte nåt exceptionellt att komma med hade hon nog det rätt bra utan dig och orkar inte trassla till sitt liv i onödan.

Jaså? Det var ju en bekväm gissning, men den spricker tyvärr helt om man kollar på vad hon faktiskt skriver i sin egen presentation.

Hon har skrivit följande svart på vitt i sin profil:

"Gillar hitta på det mesta som är kul men saknar nån o göra det tillsammans med..."

"Söker något innerligt, äkta, stabilt o tryggt. Rätt kemi är det viktigaste och vackraste av allt."

"Jag vill bli kär, på riktigt! Det ska väl inte va så svårt 😉🤷‍♀️
Citera
2026-08-12, 21:35
Medlem
Biologiskt är vi programmerade att kärlek vid första ögonkastet ska uppstå.

Om man håller på i veckovis med kommunikation över telefonen så skickar det fel signaler, man hinner tröttna på varandra och spänningen existerar inte.

Kvinnor vill inte erkänna det men dom behöver bli påsatta för att känslor ska uppstå. Efter sexet behöver dom ligga i eran famn, titta in i era blåa ögon, smeka er lockiga hår, stryka sina fingrar i brösthåret och känna den varma sperman rinna nerför låret. Först då har ni skapat ett unikt band och hon kommer bestämma sig: det är dig hon vill ha.
Citera
2026-08-12, 21:36
Medlem
Timoteuss avatar
Det är nog rätt mycket ett internetproblem. Allt blir så cerebralt. Inte som när man träffar folk i verkliga livet och man ser, känner och doftar vilka som har det där lilla extra som man sugs in av.

Vid det här laget vet också de flesta att det är stor risk att de, vilkas sätt att skriva man gillar, är helt annorlunda i sin fysiska än i sin litterära uppenbarelse. Och då blir även dejten ett slags arbete som man bävar inför, särskklt om man känner sig lite slak och började pilla med appen mest för att få lite omväxling och kanske en energikick.

Tycker också att ThaliaElise svarade väldigt bra om det där med bristande självinsikt!
Citera
2026-08-12, 21:37
Medlem
Citat:
Behöver vädra en grej och höra era tankar, för vad fan är det som händer egentligen? Jag förstår det genuint inte.
Jag tog en rejäl paus från hela dejtingträsket för ett tag sen. Var så jävla trött på alla oseriösa och omogna situationer jag hamnade i med de svenska kvinnor i min ålder (40+) som jag träffade på. Jag stängde ner allt, laddade om batterierna och fokuserade på mitt eget liv. Sen tänkte jag: ”Äsch, jag kollar läget igen” och tänkte prova Mötesplatsen.

I början var hon tydligt intresserad. Hon gillade hur jag skrev, tänkte på mig och reagerade när jag blev tyst. Vi hade bra kontakt och bestämde att träffas. Men vad fan händer sen? Det tog inte lång tid innan exakt samma mönster dök upp igen – innan vi ens hunnit ses en enda gång.

Så här såg förloppet ut:

Testet: Jag var tyst en hel dag. Hon skickar direkt ett passivt-aggressivt meddelande: "Det har nog svalnat... vi ses väl inte imorgon... lycka till."

Bekräftelsen: Jag var rak och sa att jag självklart fortfarande var intresserad och ville ses. Då blir hon helt överlycklig ("är det sant 🥰?") och vill boka direkt.

Krånglet: Så fort det blir skarpt läge börjar det: hantverkare hemma, måste fixa sig, svårt att hinna. Sen säger hon själv: "Kanske bättre imorgon istället?"

Tvärvändningen: Vi spikar imorgon kl 16. Några minuter senare tvärvänder hon helt och skriver: "Har i några dagar känt mig lite låg… har inte energin att träffa någon jag aldrig träffat. Förlåt 😥."

Det är just här jag inte får ihop logiken för fem öre. Vad fan är det om? Om man har känt sig låg och energilös i flera dagar, varför sitter man då två minuter tidigare och föreslår själv att man ska ses dagen efter?
Och när jag sa ifrån att det här inte fungerar för mig gick hon direkt över till att spela offer ("jag mår inte bra, är bara människa"). Det blev bara för mycket omogenhet, så jag avslutade och blockerade.
Jag vill inte dra alla över en kam, men det här är tyvärr ett mönster jag personligen stöter på gång på gång med de svenska kvinnor 40+ som jag försöker dejta.

Fetstilade, där har du svaret på alla dina frågor.

Du ska ALDRIG bekräfta dina känslor för en kvinna.
Jag vet att du aldrig har hört det här förut men nej min kära vän.
När du sa: Jag är intresserad och vill träffa dig
= Visar du alla dina kort och bekräftar att du redan är helt såld och där försvinner spänningen.
Du ger också sken av att vara lite små desperat och needy.
Du GAV HENNE ALL MAKT.
Allt handlar om dynamik och tro det eller ej så vill en kvinna längta, tråna och kämpa lite för att få träffa dig.
Du har också satt press på henne genom att bete dig såhär, är inte ett dugg förvånad att hon har backat.

Ett tips, ha lite det här mindsetet:
Förtjänar hon mig? Var lite sexigt retsam och lekfull och låt henne känna att hon faktiskt behöver kvalicficera sig.

Utifrån det du skriver låter det som att du är lättförälskade typen, inget fel med det cowboy.
Men du måste behärska dig..

Att du blir sur, "skäller" ut henne och blockar henne bevisar hur mycket du är känslomässigt involveras du är i en person du aldrig ens träffat, fundera på det.
Mycket möjligt att hon bara är där för uppmärksamhet och egoboost därför du måste ha guarden uppe min vän. Lycka till.
Senast redigerad av Hirmas142 2026-08-12 kl. 21:40.
Citera
2026-08-12, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThaliaElise
Det handlar om kvinnor med dålig självinsikt. De vill träffa någon. Men de förstår inte att de ska vänta med att ladda ned appen tills de faktiskt har utrymme i livet för att släppa in en annan människa. De dejtar lite förutsättningslöst. Ungefär som att man går och strosar runt lite i affärer och man kanske köper något om man känner för det. Sen när någon väl bjuder ut på dejt har de inte tid och energi till det. De hade inte tid och energi när ni började chatta heller, men de hade dålig självinsikt och förstod inte det.

Vissa människor mognar aldrig till. Har man passerat 30 och inte har genomgått nån typ av personlig utveckling ännu så är det sällan man gör det senare heller.

Orsaken är som sagt dålig självinsikt, samt även bristande respekt och förståelse för den andra personens tid och energi.

Människor som klagar på det motsatta könet eller på ex är en röd flagga. Så fort en kvinna börjar klaga på män i allmänhet och sina ex i synnerhet ska du dra öronen åt dig.

Ska du lyckas med nätdejting behöver du värdera din tid och energi högre. Slösa inte bort den genom att chatta med kvinnor som redan visat på att de inte har en hälsosam relation till män.

Är du född 85? I så fall - varför dejtar du kvinnor som närmar sig 50? Borde inte 35-40 vara din åldersgrupp? Det kanske skulle gå bättre.

Det där var faktiskt ett jävligt bra svar, och du har helt rätt i det du säger om röda flaggor. Jag borde ha dragit öronen åt mig direkt när hon började klaga på män, det är en läxa jag tar med mig.

Gällande åldern så stämmer det att jag är född 85 (fyller 41 i år). Anledningen till att jag inte siktar primärt på 35–40 är helt enkelt för att det krockar med vad jag vill i livet.
Jag har redan min dotter och är helt klar med barnfrågan jag ska absolut inte ha fler barn.
I åldersgruppen 35–40 vill väldigt många kvinnor fortfarande skaffa barn eller utöka familjen. Dessutom vill jag helst vara särbo på sikt och inte flytta ihop med någon.
Dyk det upp någon runt 40 som har sina barn och vill ha samma sak så chonsar jag självklart men det är därför sökningen ofta hamnar lite högre upp.

Men du har helt rätt i sak jag måste värdera min egen tid betydligt högre och stänga dörren direkt när folk börjar klaga på män eller trassla i chatten.
Citera
2026-08-12, 21:45
Avstängd
Citat:

Så här såg förloppet ut:

Jag gav bara upp och avinstallerade allt finns inga seriösa svenska kvinnor alla har nån form av efterblivenhet.

Man blir trött på skiten tillslut...finns inga normala.

Prova utomlands eller kyrkan?
Citera
2026-08-12, 21:46
Medlem
Finns nog flera anledningar. Kan vara en fejk profil. Som någon nämnt är i ett förhållande, så hon vill bara ha bekräftelse. Eller så har hon fått kontakt med någon annan hon blev riktigt intresserad av.

Oavsett anledning är det ingen mening att försöka få till en träff. Vill hon ses då kommer hon se till att det sker. Bara ge upp henne och testa med någon annan eller försöka hitta kvinna på ett annat sätt. Hennes alla ursäkter är bara vita lögner.
Citera
2026-08-12, 21:47
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ThaliaElise

Så dom är autistiska?
Citera
2026-08-12, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SoulOfSophia
Kvinnorna du har pratat med har nog helt enkelt bara inte tyckt att du varit intressant nog för att ta det hela vägen och ses. Dom har väl testat att dra det åt det hållet, och bokat in träff för att i deras huvuden eventuellt ses, men så har du inte varit spännande nog under vägens gång för att dom faktiskt ska vilja träffa dig.

Låt mig gissa, du är även en sån som blir arg på kvinnor som följer med dig hem och som sen, hör och häpna, "inte vill ha sex!! "

MEN, det finns faktiskt ett undantag för när jag skulle kunna förstå din förvirring/frustration. Det är nämligen så att vi honor ibland ger falska förhoppningar till män inom friendzone, för att vi gillar uppmärksamheten och tycker det är mysigt med tanken av att hålla på med nån, men utan att vilja göra något på riktigt. Det är få män som verkar känna till detta beteende hos kvinnor faktiskt.

Jag bjuder självklart aldrig hem någon som inte vill det, och jag respekterar alltid när en kvinna sätter en gräns eller säger nej för att det handlar om helt grundläggande respekt mellan människor.

Det mitt inlägg handlade om var varken om sex eller om att tvinga någon till någonting. Det handlade om att planera en träff i god tro, där personen själv förslår en tid och två minuter senare ändrar sig och uppger en uppenbart motstridig ursäkt. Det handlar om ärlighet och rak kommunikation , något man borde kunna förvänta sig av vuxna människor i dejtingen.
Jag förväntar mig inte att någon ska gilla mig eller vilja träffa mig, men jag förväntar mig att man är ärlig istället för att hålla på med lögner och undanflykter.
Citera
2026-08-12, 21:52
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av SoulOfSophia

Jag undrar verkligen om kvinnan förstår hur hon förstör för sig själv och för det andra könet genom att hela tiden vara irriterande?

Sätter idiot regler som hon vill bara ha.

Har aldrig fattat hur de överskattar sitt värde det är helt sinnessjuka hur de förstör dynamiken mellan könen

Tillslut tappar man respekten och förtroendet sen frågar de sig varför de blir behandlade som skräp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in