Citat:
Ursprungligen postat av
johanvallare2
Jag kan bara förstå AfS o övriga "Invandringsmotståndare" om de menar att ett fritt samhälle skapas, dvs ett UTAN storstat, s k välfärdssystem etc; annars måste de förklara arbetskraftsbrist etc, dvs hur klara vård och omsorg etc.
Jag önskar oxå att Sverige är svenskt, men nu är fertiliteten åt helvete sedan mkt länge o då är massinvandring svaret på det problemet; ska det justeras måste väl en plan finnas så att bristerna löses?
Jag forstår din poäng, men du utgår ifrån att välfärden skulle räddas pga massinvandring från tredje världen och att fertiliteten skulle öka.
Inget av det händer. Vi har varken fått bättre välfärd än våra jämförbara grannländer eller ökad fertilitet. Fertiliteten minskar nämligen även bland utomeuropéer efter att de bott här tillräckligt länge.
En åldrande befolkingen är heller inget argument för att bedriva massinvandring från tredje världen, ens om det hade hjälpt. Fördelarna väger inte upp.
Vård och omsorg fungerade bra i Sverige innan massinvandringen och även i länder som Japan utan invandring. Äldreomsorgen och all annan vård fungerar alldeles utmärkt i Japan. Så det är en myt att massinvandring skulle behövas för att ”rädda” den.
Det låga barnafödandet måste angripas på ett helt annat sätt. Vi måste tex få tillbaka kärnfamiljen som ideal igen och tillrättalägga skattepolitiken. Det ska vara fint och gynnsamt att skaffa barn. Hemmafruar ska hedras, inte mobbas. Det är det finaste som finns. Det är Kasselstrand definitivt för.
Radikalfeminismen har förstört mycket. Människor måste börja tänka om helt. Alla boomers och de flesta av gen X är körda redan. Man måste rikta in sig mycket på den svensk ungdommen, som många gånger verkar betydlig vettigare med sundare värderingar. Vem kunde tro? Men det är samtidigt dem som drabbas värst.