Citat:
Ursprungligen postat av
pbo
Om du vill diskutera hur bra AI är på att ranka partier så hör frågan hemma i
(FB) AI - Artificiell intelligens
Ja dina åsikter om partierna är ohyggligt mycket mer intressanta än AIs just på Flashback eftersom Flashback är ett forum för diskussion mellan personer.
Jo hur AI svarar är totalt ointressant. Utom om man diskuterar just hur bra AI är på att klippa ihop textmassor till något som
ser vettigt ut.
Citat:
Ursprungligen postat av
pbo
Om du vill diskutera hur bra AI är på att ranka partier så hör frågan hemma i
(FB) AI - Artificiell intelligens
Ok, men det kanske ändå har lite med politik att göra då det inte direkt är AI:ns funktionalitet som kanske är det mest intressanta i just detta fallet, utan vilka svar den ger och hur relevanta de är. Neutrala åsikter om politik finns inte, men AI:n redogjorde varför den rankade partierna så med deras partiprogram som källa.
Om detta ändå är ren värdelös smörja ja.. I så fall bör man kanske inte satsa på AI alls som faktiskt är något som just partier i bägge läger säger sig vilja göra
Citat:
Ja dina åsikter om partierna är ohyggligt mycket mer intressanta än AIs just på Flashback eftersom Flashback är ett forum för diskussion mellan personer.
Det håller jag naturligtvis med om då jag kommer till Flashback för att diskutera med människor, och läsa vad de skriver. Men jag är inte säker på att ett inlägg om vad bara jag tycker i detta fallet, skulle varit mer intressant. Det var ju just lite av en meta-diskussion där hur en AI rankat partierna gällande en viss fråga, hade kunnat utgöra grunden för en vidare diskussion. Vad jag (och andra) tycker om detta hade möjligen senare kunnat dryftas i tråden...
Citat:
Jo hur AI svarar är totalt ointressant. Utom om man diskuterar just hur bra AI är på att klippa ihop textmassor till något som ser vettigt ut.
Jag är själv delvis kritisk till hur mycket utrymme AI fått och hur mycket vikt som läggs vid det. Men en AI kan ibland ge svar gällande diverse saker som är användbara. Hade det inte varit så och att svar från AI är som att kasta en tärning, hade dess popularitet nog inte varit i den nivå den är...
Men jag ska nog sluta att skriva mer vad AI-bottar skriver. Egentligen struntar jag också i det. Det är kanske inte värt att kämpa för detta ämne...