2026-08-12, 21:17
Medlem
Sommargays avatar
På ämnet suicid och avpublicering tänk på detta:

Det är olagligt att uppmana till suicid i Sverige. Så om dumpen hade haft policyn "en död gädda avpubliceras" så hade det lett till en sån här konversation:

*Gäddan har blivit fiskad på och en konfrontation har skett. Gäddan ringer upp Sara för att be om att inte bli publicerad*

Gäddan: snälla snälla, publicera mig inte.
Sara: vi har en policy som säger att vi publicerar alla gäddor så länge de är i livet.
Gäddan: om jag kan visa att jag sökt hjälp, om jag visar att jag aldrig kommer göra om detta kan ni inte lova att inte publicera mig?
Sara: nej, vi plockar bara bort en gädda om den är avliden.
Gäddan: så om jag tar livet av mig slipper jag publicering?
Sara: ja, rent krasst är det så.
Gäddan: så om jag tar livet av mig innan ni publicerat så sker det aldrig?
Sara: Ja. Men din publicering är schemalagd till onsdag nästa vecka. Det är 10 dagar tills dess. Jag som dumpenmedarbetare får inte ditt dödsbesked direkt eftersom jag inte räknas som anhörig. Jag får använda publika källor som tex. ratsit, mrkoll och skatteverkets folkbokföring. Vid naturliga dödsfall rapporteras dessa oftast inom någon dag eller två. Ett suicid tar ofta 5-7 dagar, det vet jag av tidigare erfarenhet. Så om du inte vill publiceras om 10 dagar så har du bara 2-3 dagar på dig. Jag säger inte detta för att vara elak. Det är bara så byråkratin fungerar.

I en sådan här fiktiv situation där Sara endast är ärlig och upplyser gäddan om fakta skulle det såklart kunna böjas till att hon uppmanar till suicid. Detta är en stark anledning till hur policyn ser ut.
Citera
2026-08-12, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frukostpizza
Att man begår självmord för att man blivit avslöjas betyder inte att man skulle ta sitt liv för att bli avpublicerad, vad fan spelar det för roll när man är död? Visst, det kan väl ha någon marginell inverkan i något fall antar jag, men överlag är det en rätt typisk Dumpen-sanning.

För att inte bli publicerad alls menar jag såklart.
Citera
2026-08-12, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av medea1
För att inte bli publicerad alls menar jag såklart.
Ok, ja i det desperata läget köper jag att det spelar roll
Citera
2026-08-12, 21:25
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av frukostpizza
Att man begår självmord för att man blivit avslöjas betyder inte att man skulle ta sitt liv för att bli avpublicerad, vad fan spelar det för roll när man är död? Visst, det kan väl ha någon marginell inverkan i något fall antar jag, men överlag är det en rätt typisk Dumpen-sanning.

Ja, vilket jävla skitsnack, ärligt talat. 💯
Citera
2026-08-12, 21:29
Medlem
Citat:
Om Dumpen skulle införa en klausul där ett självmord skulle innebära avpublicering - var går då gränsen? Ett självmordsförsök? Ca 20 procent av de som polisen tar för enbart digitala sexbrott mot barn försöker ta sitt liv. 70-80 procent av dem har självmordstankar.
Med tanke på den skam de känner, som har blivit avslöjade av Dumpen, antar jag att ganska många skulle kunna överväga ett självmordsförsök för att inte omgivningen ska få veta att de ser barn som sexobjekt.
En annan anledning till självmord är att de ofta riskerar straff då brott de begått avslöjas.Det bl.a genom att brottsoffer just kan se sin förövare publicerad o vågar kliva fram.
Vore smakfullt att nämna de faktiska offren i detta. Barnen.
Runt 40 procent av de som utsätts för sexuella övergrepp som barn har försökt ta sitt liv.
Till skillnad från barn har vuxna ett ansvar för vad de gör och om man vill skada barn får man stå för det. Man kan inte låta dem fortsätta skada barn för att de kanske inte orkar leva med konsekvenserna av sitt beteende.

Sara hade ett skönt svar angående självmord bland påkomna och jämförde det med att massa gripna av FBI tagit sina liv (har inte exakt siffra) och det här tycker Dumpen är samma sak. Det går väldigt bra nu Sara!
Sara som inte ens får sätta sin fot i Trump-land men gillar Sara ändå.
Citera
2026-08-12, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
Sara hade ett skönt svar angående självmord bland påkomna och jämförde det med att massa gripna av FBI tagit sina liv (har inte exakt siffra) och det här tycker Dumpen är samma sak. Det går väldigt bra nu Sara!
Sara som inte ens får sätta sin fot i Trump-land men gillar Sara ändå.

Well, statistik... det är ju ett faktum att fler som blir påkomna av dumpen tar sitt liv än i polisärenden.. Tror det beror på att de publiceras när de fortfarande är i akut chock. Polisärenden tar så mycket tid o de har resurser att övervaka den gripne under den tiden.
Tydligen tar färre av de grova brottslingarna som är benägna till övergrepp (som gäddorna) livet av sig då de oftare har en mörk personlighetsstörning.
Självmorden borde inte försvaras på ngt sått utan bara beklagas från dumpens sida. Blir bara fel.
Citera
2026-08-12, 21:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rallykalle69
Korrekt. Dom "riktiga" förövarna är dom inte ens i närheten av komma åt. Allra helst när dom låter <22 åringarna vara helt.

Skulle människor börja analysera och va lite mer tänkande, skulle dom också inse hur skevt det faktiskt är. Men icke, dom köper det mest långsökta dravlet som är AI genererat och swishar på det.

Det är väldigt intressant att de inte bryr sig om 18 19 20 21 22 åringar då dessa är de som faktiskt har möjlighet att träffa tjejerna på riktigt.
Citera
2026-08-12, 21:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
De vill inte ens göra rätt för sig, men de vill skyla över sina tidiga dåliga val och förbättra sitt genmäle. Men i detta gör de fortsatta dåliga val.

Det är inte logiskt någonstans vad de gör. Det stämmer inte överens med verkligheten så många har fått sina liv förstörda helt i onödan.
Citera
2026-08-12, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EricAndersson
Det är väldigt intressant att de inte bryr sig om 18 19 20 21 22 åringar då dessa är de som faktiskt har möjlighet att träffa tjejerna på riktigt.

Kanske för att man tänker att deras konsekvenstänk o empatiförmåga inte är fullt utvecklad fram till 22 års ålder. Intressant att ni tycker att fler ska publiceras. Räcker det inte med gubbarna? De finns ju bevisligen också där ute på nätet. Om det nu skulle vara som ni påstår att de hittade ut på nätet tillsammans med Dumpen o aldrig får napp annars - finns det ju en fin lösning på problemet - de är ju till 99 procent medvetna o rädda för dumpen. Bara att avstå - de har till skillnad från de yngre förmågan till fullt konsekvenstänk som sagt.
Citera
2026-08-12, 22:12
Bannlyst
Citat:
Kanske för att man tänker att deras konsekvenstänk o empatiförmåga inte är fullt utvecklad fram till 22 års ålder. Intressant att ni tycker att fler ska publiceras. Räcker det inte med gubbarna? De finns ju bevisligen också där ute på nätet. Om det nu skulle vara som ni påstår att de hittade ut på nätet tillsammans med Dumpen o aldrig får napp annars - finns det ju en fin lösning på problemet - de är ju till 99 procent medvetna o rädda för dumpen. Bara att avstå - de har till skillnad från de yngre förmågan till fullt konsekvenstänk som sagt.

Du tror det är så de tänker?

Jag tror mer det handlar om att de vill hänga ut det som folk vill se. De vill se den fula feta gubben som de äcklas av får sitt liv förstört. De njuter av skadeglädje!

Att se en söt ung kille hängas ut hade inte varit lika exalterande. Varken för Sara eller tittarna. Tvärtom, de hade bara tyckt det var synd om killen. Även om han gör sig skyldig till brott. Ska lagarna inte gälla lika för alla menar du?
Citera
2026-08-12, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EricAndersson
Du tror det är så de tänker?

Jag tror mer det handlar om att de vill hänga ut det som folk vill se. De vill se den fula feta gubben som de äcklas av får sitt liv förstört. De njuter av skadeglädje!

Att se en söt ung kille hängas ut hade inte varit lika exalterande. Varken för Sara eller tittarna. Tvärtom, de hade bara tyckt det var synd om killen. Även om han gör sig skyldig till brott. Ska lagarna inte gälla lika för alla menar du?

Dumpen är inte lagen. De vill ändra lagen. De behövde väl sätta en gräns för sin verksamhet. De kände väl att de riktigt unga som sagt inte har fullt utvecklat konsekvenstänk än.
23 åringar är väl lika söta de o finns väl en herrans massa snygga 40 o 60 åringar med. Tror ingen skulle värdera gäddorna efter utseende, oavsett, i skuggan av vad de vill göra med barn.
Citera
2026-08-13, 00:02
Medlem
Citat:
Well, statistik... det är ju ett faktum att fler som blir påkomna av dumpen tar sitt liv än i polisärenden.. Tror det beror på att de publiceras när de fortfarande är i akut chock. Polisärenden tar så mycket tid o de har resurser att övervaka den gripne under den tiden.
Tydligen tar färre av de grova brottslingarna som är benägna till övergrepp (som gäddorna) livet av sig då de oftare har en mörk personlighetsstörning.
Självmorden borde inte försvaras på ngt sått utan bara beklagas från dumpens sida. Blir bara fel.

Det är ingen som gråter över dessa förövare men att ge Prutt-Sara fri fart med Dumpen är jag inte riktigt med på. Det har diskuterats hur länge som helst dvs byfånen Lasse 74 med äldre telefon, chipstuttar, svagbegåvad är inte ett knullalternativ för fjortisar men det är en kul tanke.

Det är easy targets från Dumpens sida men om man tittar på vilka som sätter på fjortisar i verkligheten så är det jämnåriga pojkar alt. universitetsstuderande och inte gamla flodhästar som Dumpen utmålar.

Dumpen gör ett bra jobb med pedofilmammorna t ex Robinsongäddan men kåta fjortisar som gillar gubbkuk, inte trovärdigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in