Citat:
Ursprungligen postat av
Niggers-n-Jews
Stjärnhimlen är naturligtvis inget bevis på glob och om vi ej kan förklara det ogreppbara himlavalvet så uppstår naturligtvis ej kurvatur. Kurvatur som beviserligen saknas och är enkelt att testa själv med t ex kikare.
Här kommer lögnarna skrika: Refraktion! 😆
Haha finns inte en männsika i världen som tror på denna tramsiga ursäkt, därför globisarna är så griniga medan jag skrattar gott. Kognitviv dissonans i full effekt!
Refraktion som ursäkt att vi ser för långt demoleras sönder och samman i denna post kallad den totala och slutgiltiga förintelsen av refraktion:
(FB) Flat Earth--Jorden är platt
Vi ser för långt + refraktionsutsäkten söndersmulad = game, set, match!
Klarar man ej att greppa detta så har vi tyvärr inget att säga varandra. Buh-bye!
Den officiella historian kring stjärnhimlen, skrattfesten heliocentri debunkas så lätt på ett flertal sätt. Ett av de enklaste är avsaknad av parallax. Tänk dig att du står framför en lite skugsdunge och ser på den sen vrider du huvudet 90 grader träden kommer röra sig olika i förhållande till varandra. Detta sker ej på stjärnhimlen där stjärnorna sägs var på vildt skilda avstånd från varandra, parallax existerar ej.
EDIT: Ett litet tillägg till tramset:
(FB) Flat Earth--Jorden är platt
Här kommer lögnarna säga typ du förnekar refraktion. Lol det gör jag inte alls. Jag
bevisar att denna ursäkt ej är hållbar I kontexten att när jordens påstådda kurva testas så ser vi för långt. Posterna missförstås med flit och man river ned en halmgubbe. Några svar på poängerna fick jag aldrig då och kommer heller aldrig få eftersom det ej finns några svar. Bara att finna sig en axel att gråta på eftersom det är game over.

Ja, man undrar varför vi har blivit programmerade till att lyncha alla som ställer kritiska frågor angående den rådande paradigmen. Och just detta att ifrågasätta jordens form verkar vara det som kickar igång mobbens allra elakaste och sadistiska sidor.
Eller om dom är arga på sig själva för att dom inte har vetenskaps-chopsen att göra slarvsylta av oss med vetenskapliga argument. Vem vet.
Tack, jag är väl förtrogen med lögnerna om refraktion och "mirages" för att bortförklara varför vi kan se massvis med saker som borde vara dolda bakom klotets krökning.
Men det är ingen större ide att diskutera men nån som medvetet ljuger för att misskreditera dig, och dessutom kallar dig för idiot i vart och vartannat andetag. Visst, man kan stå upp för sig själv en gång eller två, men om personen ändå kör på i samma stil, så varför fortsätta?
Game over, var ordet. Vilket är exakt vad jag kunde konstatera nu i veckan också.
Man kan ändå inte vinna nån argumentation mot psykopater och anddra intellektuellt oärliga människor.