2026-08-12, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niggers-n-Jews
Nåt endaste svar på punkterna om refraktion som du kommer ljuga om när jag lämnat eller bara ignorera detta för du ej har svar?

Ingen alls? Var typ åtta punkter men inga svar.n...

Ska jag vara ärlig så försökte jag läsa ditt inlägg men det var ju mest obegriplig rappakalja. Ditt pladder kanske verkar vettigt i ditt huvud men för mig var det helt obegipligt.

På vilket vis har du motbevisat refraktion menar du? Är det Snells lag du har falsifierat eller har du lyckats visa att atmosfären är homogen och utan några som helst skillnader i densitet och luftfuktighet?
Citera
2026-08-12, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WilleGarvin
Hur kända avstånd falsifierar FE? Det handlar om vanlig enkel geometri, i dess enklaste form handlar det om förhållandet mellan en cirkels omkrets och dess radie. Ekvatorn har radien 1 och omkretsen 4 vilket inte är förenligt med en 2D-cirkel.

Ett om möjligt ännu enklare exempel är att latituden S30 är kortare än S0 och lika lång som N30.
Fina teorier. Nåt bevis på radie eller bara något du antar? "Kända avstånd" nu antog du igen , behöver tyvärr ej bemöta detta herr narcissist. Mät upp och bevisa dessa avstånd och sen bevisar du kurva så har vi nåt... eller inte... Vad du än "bevisar" själv så har du noll trovärdighet eftersom du är en dokumenterad lögnare.

Du fortsätter springa iväg från refraktion märker jag hur känns det att ej kunna hävda detta utan att ljuga? Eftersom du ej svarar (du hade svarat om du kunde men du kan ej) så håller vi med varandra.

Vi ser för långt och refraktion ej legitim ursäkt.

Välkommen till flat earth herr mainstream! Inget förvånande dock du har ju lagt åratal på att ljuga/spamma om detta så globen har du länge haft allvarliga problem med. Detta kommer en lögnare som dig aldrig erkänna dock. 🙂
Citera
2026-08-12, 20:13
Medlem
Citat:
Fina teorier. Nåt bevis på radie eller bara något du antar? "Kända avstånd" nu antog du igen ...

Så om jag förstår dig rätt så påstår du att vi inte har utforskat jorden och vi inte riktig har koll på vad som ligger vart? Och att vi mest har tur när vi dagligen flyger kors och tvärs över hela jorden?
Citera
2026-08-12, 20:16
Medlem
Citat:
Ska jag vara ärlig så försökte jag läsa ditt inlägg men det var ju mest obegriplig rappakalja. Ditt pladder kanske verkar vettigt i ditt huvud men för mig var det helt obegipligt.

På vilket vis har du motbevisat refraktion menar du? Är det Snells lag du har falsifierat eller har du lyckats visa att atmosfären är homogen och utan några som helst skillnader i densitet och luftfuktighet?
Nu ljuger du igen. Du vet mkt väl att posten ej var för att motbevisa refraktion. Det var för att visa att det ej är en legitim ursäkt vilket du håller med om annars hade du svarat. Du kan ej svara så därför slingrar du dig. En mytoman som dig kan ej vara ärlig.

Vi kan ta punkt för punkt om du vill men det törs inte ju ej för då blir du gjord till åtlöje

En lögnares värsta fiende är ju minnet sägs det så jag tippar du "glömt" det faktum att du bytte ämen när vi snacka om världsrekordfotot.

Solen är bakom berget på detta foto. Hur kommer det sig? Berget är ju ej där men kan ändå blockera solen. 😆 Så nu besvarar du ej detta din spammande fegis så försöker du byta ämne istället.
Citera
2026-08-12, 20:20
Medlem
Citat:
Så om jag förstår dig rätt så påstår du att vi inte har utforskat jorden och vi inte riktig har koll på vad som ligger vart? Och att vi mest har tur när vi dagligen flyger kors och tvärs över hela jorden?
Nån annan har bättre humm än dina gissningar, franska seglaren som jag glömt namnet på är mer trovärdig än en lögnare som dig och han menar inget stämmer. Du har gjort nada förutom att spamma och ljuga samt anta ting han har seglat och "beviset" (logiska felslutet) WGS84 blev ett bevis för flat earth för han.

Även om du hade rätt bevisar det ej kurva. Du vet ju själv att du har noll bevis för kurva. Därför mår neurotikern skit.
Citera
2026-08-12, 20:22
Medlem
Citat:
Nu ljuger du igen. Du vet mkt väl att posten ej var för att motbevisa refraktion. Det var för att visa att det ej är en legitim ursäkt vilket du håller med om annars hade du svarat.

Så du har inte motbevisat refraktion? Utan du kan till och med finna det sannolikt att ljus kan böjas?

Finner du det även sannolikt att atmosfärens densitet (lufttryck) är högre ju närmare marken man kommer? Att densiteten är högre vid 10m höjd än vid 100m höjd?

Isf borde det faktisk betyda att ljusets böjs nedåt och att du därför ser längre än den strikt geometriska horisonten?
Citera
2026-08-12, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pappa65
Tydligen tycker du det är kul att uppträda som ett lögnaktigt svin. Gör nu som du lovat och lämna oss för alltid.
Något svar på det jag säger eller bara gråta ut? Du har inget va?

Vilka vi? Ser inte att trådens ämne är globen du hjäntvättats till men nu känner obehag inför eftersom argumenten är så otroligt veka. Kognitiv dissonans kan vara obehagligt lille vännen!
Citera
2026-08-12, 20:24
Medlem
Citat:
Nån annan har bättre humm än dina gissningar, franska seglaren som jag glömt namnet på är mer trovärdig än en lögnare som dig och han menar inget stämmer. Du har gjort nada förutom att spamma och ljuga samt anta ting han har seglat och "beviset" (logiska felslutet) WGS84 blev ett bevis för flat earth för han.

Även om du hade rätt bevisar det ej kurva. Du vet ju själv att du har noll bevis för kurva. Därför mår neurotikern skit.

Självklart bevisar det faktum att WGS84 överensstämmer med verkligheten en kurvatur. Det är ju trots allt en ellipsoid. Du vet väl att en ellips är kurvig?
Citera
2026-08-12, 20:27
Medlem
Citat:
Så du har inte motbevisat refraktion? Utan du kan till och med finna det sannolikt att ljus kan böjas?

Finner du det även sannolikt att atmosfärens densitet (lufttryck) är högre ju närmare marken man kommer? Att densiteten är högre vid 10m höjd än vid 100m höjd?

Isf borde det faktisk betyda att ljusets böjs nedåt och att du därför ser längre än den strikt geometriska horisonten?
Du vet själv vad posten handlade om det var att det ej är en legitim ursäkt för detta obekväma faktum du gråter inför, att vi ser för långt. Du ljuger helt enkelt trots att jag klargjort detta.

Posten handlade ej om att motbevisa refraktion det vet lögnaren och det har du vetat hela tiden men du väljer denna halmgubbe eftersom du ej har svar på punkterna. Så enkelt är det herr stalker!

Så du tänker alltså inte försöka på nån av punkterna bara förvränga.

Säg en endaste fråga jag ställt som du svarat på. Det finns ingen eller hur eftersom du är feg och ej kan.
Senast redigerad av Niggers-n-Jews 2026-08-12 kl. 20:30.
Citera
2026-08-12, 20:32
Medlem
Citat:
Du vet själv vad posten handlade om det var att det ej är en legitim ursäkt för detta obekväma faktum du gråter inför, att vi ser frö långt. Du ljuger helt enkelt trots att jag klargjort detta.

Så du tänker alltså imtr försöka på nån av punkterna bara förvränga.

Säg en endaste fråga jag ställt som du svarat på. Det finns ingen eller hur eftersom du är feg och ej kan.

Jag är knappt medveten om att du har ställt några frågor. Du mest kommer med lösa påståenden i kombination med dålig meningsuppbyggnad och förvirrad logik.

Men visst, ställ en fråga så kan vi se om någon kan svara på den.
Citera
2026-08-12, 20:41
Medlem
Citat:
Återigen ett antagande du ej kan bevisa. Används inte ens överallt. Har du en dispyt med en flygplats, eller mer troligt I Sverige, en flyktingförläggning, så används narutligtvis inte detta imperfekta system.

"WGS84 stämmer med verkligheten" Vacker lögn igen från dig men var är då kurvan? Den är inte vid Hvitsten till Gullholmen som jag testat flera gånger. Du har aldrig testat någotsomhelst du bara antar WGS84 och spammar som en dåre.

Jösses vad du yrar.

Det görs ungefär 100000 flygningar varje dag. Samtliga av dessa planerar sina rutter med hjälp av WGS84 och samtliga navigerar mha WGS84. Till detta så tillkommer ungefär någon miljon båtar och några miljoner bilresor som även de använder WGS84.

Hur fan tror du en navigator fungerar? Är den laddad med någon mystisk okänd FE-karta menar du?
Senast redigerad av WilleGarvin 2026-08-12 kl. 20:43.
Citera
2026-08-12, 20:47
Medlem
Citat:
Jösses vad du yrar.

Det görs ungefär 100000 flygningar varje dag. Samtliga av dessa planerar sina rutter med hjälp av WGS84 och samtliga navigerar mha WGS84.
Då var vi tillbaka till det bästa beviset nån annan har att nån annan hittar.

Antagande igen, detta vet du inget om. Jag har en kompis vars bror har flygcertifikat och insynen är noll, tog en stund men nu är han FE likt många andra piloter. De får dock ej snacka om FE. Så du gissar och ljuger igen.

Så om lögnarens påståenden är korrekta då antar jag att du har bevis på kurvan då? Var är dessa bevis? Detta kommer du slingra dig från.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in