2026-08-12, 19:34
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FetaBurgarn
Trams han vill skicka hem muslimer till skillnad från SD. Svenskheten sitter i passet brukar Jimmie säga.

Den populäre Twitterprofilen Memingenjoeren sa att Afs är ett parti för palestinababbar.
Citera
2026-08-12, 19:39
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Den populäre Twitterprofilen Memingenjoeren sa att Afs är ett parti för palestinababbar.

Bara för han är kritisk mot Israel betyder inte att de får stanna i Sverige.
Citera
2026-08-13, 06:06
Medlem
KungLejonPungens avatar
Oj det hade jag missat..
1% i en juli mätning motsvarande att SD hade 1.44% 2002 bara 24 år sedan
Så om AFS växer lika snabbt som SD så kanske de kan vara ett stöd parti åt sossarna eller moderaterna redan 2048
Jag skulle ju gissa på att 2048 så finns det nog inte så många svenskar kvar i Svenskar kvar i Sverige om Sossarna och vänstern får fortsätta att styra sverige så som dom gör i 22 år till
Och jag tror att det politiska läget kan ha ändrats en hel del fram till 2048 och att achmed och muhammat och ali och baba inte kommer att rösta på AFS 2048 utan då har det la tillkommit Islamistiska Riksförbundet eller nåt som enda parti man får lov att rösta på om man inte vill att huvet skall råka ramla av
Men som du säger det är ju gott om tid och det är ju bara att sikta in sig på att 2048 så kanske AFS är nästan lika starka som SD i dag och då kan ju så jävla mycket förbättras
Jag skulle gissa på att det är åt helvete för sent men men jag har alltid fel därför jag lyssnar på experter som dig
Citat:
Ursprungligen postat av ErikHae86
Dom fick 1% i en julimätning...Dom kommer vartfall göra ett betydligt bättre val än 0.3...

Bortkastat? Det är ju mer bortkastat att rösta på ngt av alla partier som tillsammans förstört landet.

SD hade knappt 1.44 % 2002..

Vid 1 % så får man kostnadsfria valsedlar i nästa val utdelade utan kostnad, pengar som istället kan läggas på att synas ännu mera.

Så 1 % eller mer detta valet --->> sikta på 2.5 vid nästa och därmed statligt partistöd och riksdagen 2034.
Citera
2026-08-13, 08:05
Medlem
Jag kollar på videos och det är alldeles för mycket offerkofta!
Citera
2026-08-13, 08:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KungLejonPungen
Oj det hade jag missat..
1% i en juli mätning motsvarande att SD hade 1.44% 2002 bara 24 år sedan
Så om AFS växer lika snabbt som SD så kanske de kan vara ett stöd parti åt sossarna eller moderaterna redan 2048
Jag skulle ju gissa på att 2048 så finns det nog inte så många svenskar kvar i Svenskar kvar i Sverige om Sossarna och vänstern får fortsätta att styra sverige så som dom gör i 22 år till
Och jag tror att det politiska läget kan ha ändrats en hel del fram till 2048 och att achmed och muhammat och ali och baba inte kommer att rösta på AFS 2048 utan då har det la tillkommit Islamistiska Riksförbundet eller nåt som enda parti man får lov att rösta på om man inte vill att huvet skall råka ramla av
Men som du säger det är ju gott om tid och det är ju bara att sikta in sig på att 2048 så kanske AFS är nästan lika starka som SD i dag och då kan ju så jävla mycket förbättras
Jag skulle gissa på att det är åt helvete för sent men men jag har alltid fel därför jag lyssnar på experter som dig

Du missade poängen. Jag skrev inte att AfS ska kopiera SD:s tillväxttakt i 22 år och komma in 2048. Jag använde SD 2002 för att visa hur korkat argumentet ”bortkastad röst eftersom partiet är litet” är.

Ett parti går inte från 1 till 20 procent genom att väljarna väntar med att rösta på det tills det redan har 20 procent. Någon måste rimligen rösta på det när det har 1 procent också.
Dessutom finns konkreta trösklar på vägen: 1 procent har ett faktiskt organisatoriskt värde inför nästa val och 2,5 procent ytterligare ett. Därför kan 1 procent 2026 vara ett fullt rationellt delmål även om riksdagen inte nås.

Resten av ditt inlägg om ”Achmed, Muhammat, Ali Baba”, islamistpartier och huvuden som ramlar av är mest en lång fantasiberättelse om år 2048. Kul kanske, men det bemöter exakt noll av det jag skrev. 😅
Citera
2026-08-13, 10:29
Medlem
KungLejonPungens avatar
Jo men det jag mena är att ett 0.3% parti inte kan göra någon skillnad så som läget är nu att allt är kört i botten nedlagd kärnkraft och idioter vill skatta sönder befolkningen för o finansiera islamister och parasiter
Bäst politik nu är la SD men det är moderaterna som bestämmer men motarbetas av sossarna och vänstern..
Vill man få något konkret som kan funka som det är nu så borde Sd nonchaleras och sverige styras av Moderaterna ihop med sossarna..
Då har inte vänstern eller miljöpartiet nån makt alls och då kanske det finns risk att sverige inte blir ett nytt Kalifat
Skulle jag rösta på ett ensidigt parti så hade det varit SD men pga att dom konstant motarbetas och inte kan komma i majoritet så kvarstår skall sossarna med med sina Terrorist kramare i vänstern och miljöfasister styra landet eller skall det va någorlunda ordning så tror jag enda alternativet är sossarna med moderaterna styr en tid så man blir av med alla islamist fasoner i sverige.
Citat:
Ursprungligen postat av ErikHae86
Du missade poängen. Jag skrev inte att AfS ska kopiera SD:s tillväxttakt i 22 år och komma in 2048. Jag använde SD 2002 för att visa hur korkat argumentet ”bortkastad röst eftersom partiet är litet” är.

Ett parti går inte från 1 till 20 procent genom att väljarna väntar med att rösta på det tills det redan har 20 procent. Någon måste rimligen rösta på det när det har 1 procent också.
Dessutom finns konkreta trösklar på vägen: 1 procent har ett faktiskt organisatoriskt värde inför nästa val och 2,5 procent ytterligare ett. Därför kan 1 procent 2026 vara ett fullt rationellt delmål även om riksdagen inte nås.

Resten av ditt inlägg om ”Achmed, Muhammat, Ali Baba”, islamistpartier och huvuden som ramlar av är mest en lång fantasiberättelse om år 2048. Kul kanske, men det bemöter exakt noll av det jag skrev. 😅
Citera
2026-08-13, 10:32
Medlem
Citat:
Du klagar på att AFS inte gjort något och de fick 0,3% av rösterna. SD har inte gjort någonting alls och de fick 20,6% av rösterna.

Du hatar på AFS för du hyser personligt agg mot Gustav, men du har inget emot deras politik? Snälla kränkta fruntimmer ska inte vara på flashback.

Jag är inte så förtjust I SD eftersom de inte sysslar politik. De sysslar med korruption som samtliga i 7-klövern gör. Om SD började föra bra politik och bli handlingskraftiga hade jag givetvis ändrat uppfattning om dem.

Som om det fungerade så att riksdagsledamöterna personligen var ute på gatorna och försökte övertala folk att åka tillbaka till hemlandet (återvandring)

Det funkar inte så.
Citera
2026-08-13, 10:38
Medlem
Citat:
SD har inte gjort någonting alls och de fick 20,6% av rösterna.

SD har uppfyllt alla vallöften från år 2022. Invandringen har minskat, fler har utvisats och återvandrat, fler kriminella sitter i fängelse och straffen för grova kriminella har skärpts. Samtidigt är det låg skatt på pension, arbete, mat, bensin och el. Hela vallöftet är uppfyllt, och SD kommer att öka sitt röstuantal ännu en gång i valet 2026.

Det skulle vara mycket mycket värre med vänstern som vill öka invandringen i Sverige.
Citera
2026-08-13, 11:18
Medlem
KungLejonPungens avatar
Håller med dig där..
Men det är ett dilemma att SD motarbetas av alla och Moderaterna förlöjligas för att dom Lyssnar på SD..
Skulle valet ge så Moderaterna och SD kunde styra och SD får minister poster så skulle det förändra det politiska läget helt..
Vartenda kommun vartenda byhåla styrs av sossar och vänstern och dom kör sitt egna race..
Skulle inte detta valet ge SD sådan majoritet så de får minister poster så är risken stor att då tar vänstern över och då blir sverige det Kalifat som sossarna och vänstern jobbat hårt med alla islamister att skapa..
Hade jag fått välja hade SD ensamt styrt Sverige men så som Moderaterna vänder kappan efter vinden så tror jag att om inte SD får minister poster så är SD ute helt..
Dvs då är det bättre Moderaterna styr med sossarna så att vänstern och miljöpartiet saknar talan helt i landet...
Inte det bästa alternativet men fan så mycket bättre en att vänstern styr och tar hit fler islamister som vi skall försörja med höjda skatter på allt
Citat:
Ursprungligen postat av liapunov13
SD har uppfyllt alla vallöften från år 2022. Invandringen har minskat, fler har utvisats och återvandrat, fler kriminella sitter i fängelse och straffen för grova kriminella har skärpts. Samtidigt är det låg skatt på pension, arbete, mat, bensin och el. Hela vallöftet är uppfyllt, och SD kommer att öka sitt röstuantal ännu en gång i valet 2026.

Det skulle vara mycket mycket värre med vänstern som vill öka invandringen i Sverige.
Citera
2026-08-13, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av liapunov13

Du skrev inte att SD fått igenom mycket. Du skrev att alla vallöften är uppfyllda. Då räcker det med ett motexempel för att ditt påstående ska falla.
SD gick 2022 till val på att förstatliga a-kassan. IAF konstaterar 2026 att Sverige fortfarande har 24 självständiga a-kassor. Ännu bättre: på SD:s egen hemsida står fortfarande ”På sikt vill vi förstatliga a-kassan.”
SD lovade också att hela strafftiden skulle avtjänas innan villkor kunde ställas för frigivning. Från 2026 gäller i stället 3/4 – och till att börja med bara för straff på minst sex år. För kortare straff gäller fortfarande 2/3. Skärpt? Absolut. Avskaffat? Nej.
Tandvården skulle dessutom in i den allmänna välfärden med ett högkostnadsskydd motsvarande sjukvårdens. Regeringen beskriver själv dagens reform som första etappen, för personer 67+.
Så frågan är ganska enkel: hur kan alla löften vara uppfyllda när SD själva fortfarande skriver att de ”på sikt” vill genomföra ett av dem? 😄
Att SD fått igenom mycket under mandatperioden kan man argumentera för. Men det var inte vad du skrev.
Senast redigerad av AndreasGranen 2026-08-13 kl. 12:26.
Citera
2026-08-13, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndreasGranen
Du skrev inte att SD fått igenom mycket. Du skrev att alla vallöften är uppfyllda. Då räcker det med ett motexempel för att ditt påstående ska falla.
SD gick 2022 till val på att förstatliga a-kassan. IAF konstaterar 2026 att Sverige fortfarande har 24 självständiga a-kassor. Ännu bättre: på SD:s egen hemsida står fortfarande ”På sikt vill vi förstatliga a-kassan.”
SD lovade också att hela strafftiden skulle avtjänas innan villkor kunde ställas för frigivning. Från 2026 gäller i stället 3/4 – och till att börja med bara för straff på minst sex år. För kortare straff gäller fortfarande 2/3. Skärpt? Absolut. Avskaffat? Nej.
Tandvården skulle dessutom in i den allmänna välfärden med ett högkostnadsskydd motsvarande sjukvårdens. Regeringen beskriver själv dagens reform som första etappen, för personer 67+.
Så frågan är ganska enkel: hur kan alla löften vara uppfyllda när SD själva fortfarande skriver att de ”på sikt” vill genomföra ett av dem? 😄
Att SD fått igenom mycket under mandatperioden kan man argumentera för. Men det var inte vad du skrev.

Det är samma sak hela tiden i den här tråden. Matematiken är för svår för de som låter sig luras av Kasslern. SD fick 20,6% av rösterna. Inte 51%. Inte 99%. Allt som SD vill är inte genomfört. Skälet är i första hand att de inte har eller är i närheten av en riksdagsmajoritet.

Det här förstås inte. Det går inte in.

Om de mest optimistiska scenarierna AFS-vännerna dryftar i tråden går i uppfyllelse, d.v.s AFS får 1% detta valet och kan vara i riksdagen om åtta år - vad tror du att AFS ska kunna genomföra med 4,5% av rösterna?
Citera
2026-08-13, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Det är samma sak hela tiden i den här tråden. Matematiken är för svår för de som låter sig luras av Kasslern. SD fick 20,6% av rösterna. Inte 51%. Inte 99%. Allt som SD vill är inte genomfört. Skälet är i första hand att de inte har eller är i närheten av en riksdagsmajoritet.

Det här förstås inte. Det går inte in.

Om de mest optimistiska scenarierna AFS-vännerna dryftar i tråden går i uppfyllelse, d.v.s AFS får 1% detta valet och kan vara i riksdagen om åtta år - vad tror du att AFS ska kunna genomföra med 4,5% av rösterna?

Du bekräftar min poäng och presenterar det som en invändning.
Du skriver själv: ”Allt som SD vill är inte genomfört.” Precis. Då är påståendet jag bemötte — att alla SD:s vallöften från 2022 är uppfyllda — fel. Det var hela min invändning.
Att SD inte har egen majoritet förklarar möjligen varför vissa löften inte genomförts. Det gör inte de löftena genomförda.
AfS har jag inte nämnt en enda gång. Den diskussionen får du ta med den som faktiskt fört den.
Så matematiken verkar inte vara problemet här. Skillnaden mellan ”allt” och ”inte allt” verkar vara det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in