Min tråd om hur ChatGPT rankade och poängsatte partier gällande kriminalpolitik, blev låst med motiveringen "Chatbotar är inte tillåtna som diskussions-underlag". Det finns så vitt jag kan se ingen sådan regel och jag anser inte heller att inlägget bryter mot 0.13 som är det enda som relaterar till detta.
Även att om chatt-bottar generellt inte är tillåtna som diskussions-underlag, så borde många diskussioner i forumet "AI - Artificiell intelligens" inte vara möjliga.
Jag kontaktade moderatorn Diagoras (sen igår) flera gånger utan att få svar. Möjligen har han inte varit inloggad. Postar PM-konversationen med moderatorn här...
Citat:
Va?
Hej
Chatt-bottar inte tillåtna som diskussions-underlag? Det står väl inte i reglerna?
Det handlar inte om att utan att berätta posta innehåll från en chatt-bot och jag har också försökt att inte ta med mer än nödvändigt.
Är det verkligen så att vad en bot svarat inte är alls tillåtet som underlag till diskussion?
Redogör i så fall mer om detta då det inte verkar vara i linje med det som står i reglerna. Och är det en generell regel, borde det också innebära att det blir mycket svårt att alls diskutera i forumet för AI...
Mvh, Snobird
Citat:
Hej igen
Precis som jag skrev... Att om chatt-bottar generellt inte är tillåtna som diskussions-underlag så borde väldigt mycket i AI-forumet raderas. Jag tycker såklart inte det då jag stödjer yttrandefrihet. Men om ni ska vara konsekventa...
Så jag undrar återigen om det finns någon generell regel mot att ha AI-bottar som diskussions-underlag då jag inte direkt ser det nämnt i regeln som rör AI på forumet.
Och skulle det vara så att det inte finns någon sådan generell regel, att du kanske hade kunnat läsa upp min tråd? Jag hävdar inte att du inte är en bra moderator, men då bör du väl gå efter reglerna?
Mvh, Snobird
(FB) ChatGPT: Moderaterna har mest gynnsam kriminalpolitik