Igår, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vasvas
Tur att du inte blev våldtagen också. Det verkar ju vara Jisanders modus

Ja, det är enda gången i mitt liv som jag upplevt det totalt svart. Inte ett enda minne från kvällen. Så kanske hade han tänkt att ta med mig hem och göra det han ville. Men som tur var tog min kompis hand om mig och såg till att jag kom till min egen säng
Citera
Igår, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JymdKjam
En tvåa i Monaco utan utsikt på 50 kvadratmeter kostar aldrig under 5 miljoner. Euro.
En tvåa på 50-60 kvm i närförort Stockholm tänkte jag när han rörde sig genom det lilla vardagsrummet och det trånga köket. Som förvisso innehöll "några kaffemaskiner" och en ismaskin men inte direkt vittnade om något annat än medelsvensson. Ja en liten vinkyl hade han ju också.

Vilka komplex killen har.

Blev full i skratt. Hela hans persona är som en karaktär i en sketch skriven av Killinggänget.

Torsk på Monaco.
Citera
Igår, 12:19
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hardway
Han har bott i det huset sedan 2006. Idag värderat till kring 20-25 miljoner kronor, så knappast ett vanligt hus för en Svensson. Iom att han försöker sälja det och har haft det ute till salu i snart ett års tid så har han väl något bättre i åtanke nu på senare tid.

I Stockholms finare delar är inte 25 millar speciellt mycket för en villa. En polares föräldrar sålde nyligen sin helt vanliga svenne-villa (typ 150 kvm, kök från 70-talet och enbart ett badrum som renoverats på senare tid) i Hägersten för 14 miljoner.
Citera
Igår, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8978wxu642
Poängen var att brottet var att de använde pengar de inte hade rätt till för att köpa trusttor.

Förskingring? Trodde grejen var att det var ett brott mot låneförbudet?
Citera
Igår, 14:07
Medlem
Jisander representerar alla de komplex som Göteborgare bär på här i livet.
Citera
Igår, 15:47
Medlem
Qualatexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mapping
…bridge-lån som Lindsey Smallbone skulle fixa..
Lindsay Smallbone. Lindsay…
Citera
Igår, 15:49
Medlem
Hardways avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
I Stockholms finare delar är inte 25 millar speciellt mycket för en villa. En polares föräldrar sålde nyligen sin helt vanliga svenne-villa (typ 150 kvm, kök från 70-talet och enbart ett badrum som renoverats på senare tid) i Hägersten för 14 miljoner.

Nej, 25 miljoner för en villa är inget superspeciellt men det är betydligt mer än priset för en genomsnittsvilla. Svarade endast personen som tyckte att det var konstigt att en person god för en kvarts miljard att bo så pass "sparsamt" och "fjuttigt". Sen är inte 250 miljoner någon extrem summa heller, placerar en inte ens i närheten av topp 1000 rikaste i Sverige. Men bra jobbat av Djursén.
Citera
Igår, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis

Det finns många kvartsmlljardärer och miljardärer som bor kvar i sina "billiga" 15-25 miljoners bostäder...långt ifrån alla byter upp sig i takt med att förmögenheten ökar.
Citera
Igår, 18:41
Medlem
Twitterturkens avatar
Jisander hade nog mått bra av några år på ett supermax fängelse.
Han är en vandrande stereotyp av alla WT-svennars idé av rikedom; champagne, helikopter och tacky inredning.
Senast redigerad av Twitterturken Igår kl. 18:48.
Citera
Igår, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Twitterturken
Jisander hade nog mått bra av några år på ett supermax fängelse.
Har är en vandrande stereotyp av alla WT-svennars idé av rikedom, champagne, helikopter och tacky inredning.
och kurdiskeräven är det samma sak med förutom han är stereotypen av alla babbars dröm på gangters och makt och pengar.
Citera
Idag, 00:21
Medlem
F3ttans avatar
Gillade dokumentären!

Men kan det stämma att Posener endast fick 5milj?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in