Citat:
Ursprungligen postat av
Bokki89
Du erkänner själv att Israel bär sig illa åt men ändå köper du sionisternas narrativ direkt för att kunna plocka billiga poänger mot V och att kalla ett engagemang för fängslade människor för ”antisemitism” eller ”terrorromantik” är bara en trött stämplingstaktik.
1. Klart att de gör men det finns palestinier som också får ta egenansvar för sina egna handlingar. Som många av de som batikhäxorna "råkade" skicka trosfuktiga kärleksbrev till.
2. Vilket sionistnarrativ är det jag gått på idag? Det är onsdag och det brukar betyda "Bibis personliga vendetta"-dagen men jag kan ju ha fel.
3. Jag tror faktiskt kärringarna inte alls bryr sig om fängslade människor. Dels så valde de att samarbeta med en palestinsk vänskapsförening som inte alls följde upp de krav som man sa sig vilja ha - verkligen inte alls. Dels så borde de som vuxna och någorlunda normalbegåvade förstått att om pengar och engagemang tidigare inte kommit vanliga Gazabor till nytta eller glädje så måste man själv ta egna initiativ att se till att allt blir rätt.
Eller så kan man ju för enkelhetens skull försöka rikta sitt vänskapsengagemang mot andra länder där folk fängslas för att de gått mot grön gubbe i fel huckle eller inte fått tillräcklig ägglukt på sina mökar.
Myanmar, Egypten, Turkiet, Venezuela, Kina, Thailand, Afghanistan, Sydafrika, Eritrea, Nicaragua, USA eller Ryssland. Det finns massor att välja mellan - men de flesta av dessa har inte något intresse av att göra Godhetsknarkarupplevelser™ av sina fängelsekunder.
3. Om V:s batikhäxor vill slippa den "Trötta Stämplingstaktiken™" kanske de ska sluta ha medlemmar som ständigt "råkar" sprida antisemitiska grejer på nätet eller hålla sig borta från källarmoskéer där tveksamma salafister mal på. För det slutar bara så ironiskt att Sionisterna™ då kan ta på sig ytterligare en offerkofta när det blir offentligt att ytterligare 4 till 5 batikhäxor plockas bort från röstlängderna, förlorar partiuppdrag eller kastas ut.
De får hålla lite mer stil och klass på sina inlägg och kanske välja andra sätt att vara engagerade i frågan än att skriva trosfuktiga lågstadiebrev till fångar som de inte vet något om. Detta måste de själva välja att göra. Man kan inte rädda någon som inte vill bli räddad.
Med det sagt så tror jag återigen att SVT visste att frågan skulle dyka upp i debattmötet - det var ändå aktuellt och då kommer dessa zingers flygande. Svantesson kunde ha låtit bli men jag tror få, om någon, politiker kunde ha låtit en så billig poäng passera.