2026-08-12, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yavannanienna
Allt Gustav säger håller man med om naturligtvis. Inte så konstigt eg.
Han försöker få till debatter där han blir utmanad mer men det är inte lätt för ett 0,3% parti…

Ja, det är ju en sympatisk tolkning, som jag gärna skulle vilja tro på. Jag vet inte hur många samtal Gustav har fått till sedan i våras. Det är ändå några stycken. En av det tidigaste var med Agapi, som inte heller hon kan beskyllas för vara knivskarp. Men det är hitintills det bästa av dem alla, kanske t.o.m. av alla totalt sett sedan AfS första valår 2018. Hon satte faktiskt Gustav på pottan och det med ganska blygsamma frågor blandade med lite tuffhet. Det har jag aldrig sett tidigare. Hon saknade resurser att stå på sig, när han satte igång och krångla sig därifrån på ett sätt som visade honom svag. Men, särskilt nu, när jag sett de flesta inslag, tycker jag att hon gjorde oerhört bra ifrån sig. Hon är klart överlägsen inom "alternativmedia" och därtill även gammelmedia, som ju håller bottenskrapsnivå. Jag hade gärna sett någon annan med "agapitvist" ta sin an Gurra.
Citera
2026-08-12, 15:52
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Som sagt, Kasslern har lyckets lura i en del människor att det är SD som driver på "massinvandring".

Om du "vill ha återvandring" får du helt enkelt gå ut på stan, till en pizzeria t.ex., och försöka övertala pizzabagaren att återvända. Du kan påtala att återvandrare kan få ersättning från staten. Det har ingenting med AFS att göra varken till eller från.

Det bemöttes här.

Du säger det om SD. Men vad har AFS gjort? Ingenting. Noll.

Inga svar alls bara att jag ska gå och prata med invandrare att de ska åka hem :whoco5
Om man är normalbegåvad förstår man att man drar in bidrag och använder sig av statens våldsmonopol för att skicka hem folk. Inte som SD cucks och ger dom 350k för att få dem att försvinna.

Jag påstår inte heller att SD driver på massinvandringen. Jag säger bara att de är nöjda med nuvarande massinvandring.
Sedan skriver du att AFS inte gjort någonting? Det var inte AFS utan SD som fick 20% av rösterna 2022. Det är rätt svårt att åstadkomma saker när man inte sitter i riksdagen. Samma här, om man är normalbegåvad förstår man att det är svårt att utföra politik utanför riksdagen.

Varför kan du inte svara på en enkel fråga. Vad är dåligt med AFS politik?
Citera
2026-08-12, 16:16
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FetaBurgarn
Inga svar alls bara att jag ska gå och prata med invandrare att de ska åka hem :whoco5
Om man är normalbegåvad förstår man att man drar in bidrag och använder sig av statens våldsmonopol för att skicka hem folk. Inte som SD cucks och ger dom 350k för att få dem att försvinna.

Jag påstår inte heller att SD driver på massinvandringen. Jag säger bara att de är nöjda med nuvarande massinvandring.
Sedan skriver du att AFS inte gjort någonting? Det var inte AFS utan SD som fick 20% av rösterna 2022. Det är rätt svårt att åstadkomma saker när man inte sitter i riksdagen. Samma här, om man är normalbegåvad förstår man att det är svårt att utföra politik utanför riksdagen.

Varför kan du inte svara på en enkel fråga. Vad är dåligt med AFS politik?

Ta en titt på Örebropartiets politik:

https://www.orebropartiet.se/var-politik/demografi/
https://www.orebropartiet.se/var-politik/migrationspolitik/
Citera
2026-08-12, 16:18
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yavannanienna
Jättebra saker! Dock har AfS sagt samma saker i snart 10 år(oberoende om man satt nya ord på samma sakpolitik).
Alltså fungerar ÖP(och andra nystartade högerpartier) per definition som röstsplittare.
Vidare undrar jag vad de tycker om NATO, EU, Israel/palestina, Ryssland/Ukraina, Iran/USA, abort, pride? Ganska unikt att inte ha åsikter alls om de sakerna det har du helt rätt i!

Du kan lika gärna säga att Afs är röstsplittare.

Jag ser att Örebropartiet har blivit er Afs-mongos nya hatobjekt. Det kommer bli surt när Markus kommer in i riksdagen i höst, samtidigt som Kasselstrand får kämpa på i ytterligare nya fyra år utan att få valsedlar betalda.
Citera
2026-08-12, 16:31
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Du kan lika gärna säga att Afs är röstsplittare.

Jag ser att Örebropartiet har blivit er Afs-mongos nya hatobjekt. Det kommer bli surt när Markus kommer in i riksdagen i höst, samtidigt som Kasselstrand får kämpa på i ytterligare nya fyra år utan att få valsedlar betalda.

Jag tycker att Markus gör ett bra jobb eftersom han visar hur korrupta alla partier är – inklusive SD. Jag hade faktiskt tyckt att det vore kul om Markus kom in i riksdagen. Det hade varit rätt underhållande att se honom stå och skrika på bromsklossen Jimmie.

Han driver inget nationellt parti, så jag kommer fortfarande att rösta på AfS. Dessutom har Gustav försökt få till en debatt med honom, men han vågar inte ens svara.
Citera
2026-08-12, 16:33
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Jag tycker att Markus gör ett bra jobb eftersom han visar hur korrupta alla partier är – inklusive SD. Jag hade faktiskt tyckt att det vore kul om Markus kom in i riksdagen. Det hade varit rätt underhållande att se honom stå och skrika på bromsklossen Jimmie.

Han driver inget nationellt parti, så jag kommer fortfarande att rösta på AfS. Dessutom har Gustav försökt få till en debatt med honom, men han vågar inte ens svara.

Du kan visst rösta på Markus även fast du inte bor i Örebro.

Örebropartiet verkar dessutom ha en hårdare invandringspolitik än Afs.
Citera
2026-08-12, 16:36
Avstängd
Citat:
Du kan visst rösta på Markus även fast du inte bor i Örebro.

Örebropartiet verkar dessutom ha en hårdare invandringspolitik än Afs.

Markus kommer från extrem vänstern, så det stämmer verkligen inte.
Citera
2026-08-12, 16:37
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Markus kommer från extrem vänstern, så det stämmer verkligen inte.

Och Kasselstrand kommer från SD, du gillar ju inte SD va?
Citera
2026-08-12, 16:41
Avstängd
Citat:
Och Kasselstrand kommer från SD, du gillar ju inte SD va?

SD var bra för 10- 15 år sedan. De förde liknande politik då som AFS gör idag.
Citera
2026-08-12, 16:50
Medlem
GanskaRoligts avatar
Bor man i Örebro län så är det rimligt att rösta på Örebropartiet. Det är deras chans att komma in i riksdagen redan nu.

Tycker personligen att Kasselstrand är en mer kompetent politiker och att AFS har ett mer genomarbetat partiprogram. Därför bör alla som inte bor i Örebro län rösta på AFS.
Citera
2026-08-12, 16:53
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
SD var bra för 10- 15 år sedan. De förde liknande politik då som AFS gör idag.

Jaså? Men Kasselstrand blev ju utkastad ur SD för 11 år sedan. Inte 10.
Citera
2026-08-12, 16:54
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GanskaRoligt
Bor man i Örebro län så är det rimligt att rösta på Örebropartiet. Det är deras chans att komma in i riksdagen redan nu.

Tycker personligen att Kasselstrand är en mer kompetent politiker och att AFS har ett mer genomarbetat partiprogram. Därför bör alla som inte bor i Örebro län rösta på AFS.

Afs-folket hatar ju Örebropartiet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in