2026-08-12, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Seasons15
Haha önsketänkande för att du är vänster. Du skriver som en kratta och har garanterat minst 40 IQ-poäng länge än honom.

Han är betydligt skarpare än dagens partiledare i riksdagen. Det är inget snack om den saken och jag tror inte ens hans motståndare skulle förneka det.

min pappa är polis
Citera
2026-08-12, 16:50
Medlem
det är en gåta varför ni sverigevänner inte går ihop er och röstar fram den här gustav kasselstrand istället för den sämsta och sionist som han är jimmy åkesson. sverige främst inte något som heter israel.
Citera
2026-08-12, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plingirutan
det är en gåta varför ni sverigevänner inte går ihop er och röstar fram den här gustav kasselstrand istället för den sämsta och sionist som han är jimmy åkesson. sverige främst inte något som heter israel.

De tror att det är bortkastade röster, precis som för Sverigedemokraterna 2002 och 2006.

Människor i Sverige är generellt naiva och sovande. De röstar av slentrian.

För de som inte är pålästa och är trötta på massinvandringens effekter är det ändå godtagbart att rösta på SD tycker jag. Bättre än ingenting eller att rösta på 7 klövern.

För de pålästa som som är seriösa och vill ha radikal förändring är det AFS som gäller.
Citera
2026-08-12, 17:03
Medlem
Kasselstrand briljerar aldrig. Han är helt i avsaknad av karisma och saknar retorisk briljans. Att lyssna till honom är som att titta på färg som torkar.
Citera
2026-08-12, 17:10
Medlem
Nattbussen4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Jag lyssnade på GK sommarprogram i Swebbtv. Där säger han att diplomati inte behövs mellan allierade eller vänner. Däremot behövs diplomati, att kunna tala med, de länder/personer man inte har så mycket gemensamt med eller kanske inte gillar. Jag tycker det är klokt sagt. 100 gånger hellre diplomati med Ryssland, Iran, Irak, Afghanistan, Somalia, Marocko osv än bara stänga av telefonen och invänta kaos och krig.
https://swebbtv.se/w/mQm8vnBdEjzu95tMuqv27U

Nja.

Nu är det faktiskt litet mer än så det handlar om.

Gustav var väldigt tydlig med i början av sin karriär inom AFS, att hans fokus är Sverige, och internationella konflikter och relationer kommer i andra hand. Vilket han helt tycks ha frångått nu.

Jag såg en video med honom där han samtalar med en muslimsk konvertit, de satt och nästan gullade med varandra och Gustav gjorde poäng av att han och muslimen höll med varandra om mycket. Jag tror definitivt att Gustav ser mycket positivt med islams kvinnosyn, dessutom är han kristen religiös, och då den aspekten i tron, finns även där en gemenskap med muslimer i hans ögon.

För mig är det glasklart: Det ska hållas en kristallklar linje mellan islam och Sverige, och det involverar att man inte har mans-romantiska samtal, vilket har noll och intet med diplomati att göra.

Sedan att tala med en nation eller en viss grupp i syfte att få till avtal som gynnar Sverige, det är en helt annan sak och innefattar ändå inte att man måste uttala sig positivt om det berörda statsskicket, eller ens innan man har någon makt, skapa konstiga relationer som bara framstår som onödiga och som riskerar att skrämma bort väljare.
Senast redigerad av Nattbussen4 2026-08-12 kl. 17:27.
Citera
2026-08-12, 17:49
Medlem
Citat:
Vad tycker ni om debatten och AfS/kasselstrands syn på återvandring?

Han har iaf fall nästan fått ändlöst med ros i kommentarerna. Håller ni med om det?

Gustaf är duktig och påläst, tyvärr får han sitta med Axel brölman, fan gör den dåren där. Borde inte han sitta inne
Citera
2026-08-12, 19:42
Medlem
RomernasKungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finporslinet
Självklart ska vi hjälpa våra grannländer även i en situation där vi är neutrala. Om t.ex. Finland blir anfallna så hjälper vi det tycker jag absolut. Bara för att man är ett neutralt land behöver man inte vara korkad. Det ligger i vårt intresse att hjälpa våra närmaste grannländer och ha goda kontakter med dem.

Neutral innebär att man inte lägger sig i. Neutral innebär att vi tex inte hjälper Finland eller någon annan granne när dom får problem. Jämförbart med att se på när en vän eller granne blir misshandlad och inte göra något. Feghet och passivitet är inget ideal att sträva efter. Finns brister med NATO men nu är det så försvarssamarbetet heter och det behövs mot Ivan.
Citera
2026-08-12, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RomernasKung
Neutral innebär att man inte lägger sig i. Neutral innebär att vi tex inte hjälper Finland eller någon annan granne när dom får problem. Jämförbart med att se på när en vän eller granne blir misshandlad och inte göra något. Feghet och passivitet är inget ideal att sträva efter. Finns brister med NATO men nu är det så försvarssamarbetet heter och det behövs mot Ivan.

AfS vill ha ett ökat nordiskt samarbete. Det står i deras partiprogram. Tror du att det innebär att stå och se på när andra nordiska länder blir invaderade?
Citera
2026-08-12, 20:41
Medlem
Citat:
Han säger att två miljoner utomeuropéer kräver betydligt mer samhällsservice än genomsnittet, så mycket av hela välfärden är ett stort luftslott, vilket han har helt rätt i. Det betyder att om vi avlägsnar dessa kommer vi alltså få resurser över. Visserligen behövs det en omställning, förflyttningar av resurser och omfördelningar, men absolut ingeting ett land som Sverige inte kan klara. Fördelarna väger över.

Vi har inte arbetskraftsbrist pga låg fertilitet. Vi har för hög arbetslöshet pga att en stor andel av 20% av befolkningen är bidragsberoende från tredje världen. När ska ni förstå att många inte går att integrera. Vi har gett dem allt. Gratis boende, bidrag, skola och samhällsservice, men det blir bara värre och värre.

Allt prat om att ”rädda välfärden” är alltså rena lögner. Isåfall borde det varken vara arbetslöshet eller problem inom vård och äldreomsorg i Sverige, som tagit emot långt många fler invandrare än våra jämförbara grannländer. När kommer vinsten? Ska vi forsätta och vänta i 20, 30 eller 50 år?

Fundera på varför samhällena både är tryggare och fungerar bättre i Norge, Danmark, Island och Finland som haft betydligt lägre massinvandring från tredje världen. Det kommer aldrig rädda oss. Det sliter bara sönder samhället.

En omfattande massåtervandring på minst 1,5 miljoner människor från tredje världen är inte bara ett måste om vi vill ha ett tryggare och mer välfungerande samhälle, men en förutsättning för att bevara Sverige svenskt, vilket borde vara alla svenskars önskan. Vilket samhälle vill vil att våra barn och döttrar ska få ärva? Ett tryggt homogent Sverige med hög lojalitet och låg kriminalitet eller et kaosartat mångkulturellt kriminellt inferno med sharialagar.

Det där med Ryssland och sovjet är bara trams. Han har tex uttryckt Ukrainas rätt att försvara sig flera gånger, men tror på diplomati. Han är motståndare
till EU och NATO-medlemskapet som var helt odemokratiskt utan folkomröstning mitt i ett brinnande krig. Tvåhundra år av neutralitet rätt i dass. Jag håller med honom till fullo.
Ok; han menar att staten ska dra sig tillbaka, skatterna kraftigt sänkas och vård, utbildning etc privatiseras? Även i ett sådant läge kommer väl arbetskraft att behövas i ex åldringsvård/hemtjänst/vård där väl stor brist råder?
Hade fertiliteten inte varit så låg hade väl inte en massinvandring varit möjlig? Ju längre det går med låg fertilitet desto mer ökar arbetskraftsbristen om inte ekonomin/samhället går nedåt och deflation kommer att råda, där arbetskraftsbristen minskar pga att ekonomi/välstånd/produktion/utveckling etc minskar öht.
Ärkefienden sedan 500 år ca; uppfattar att han är misstänkt positiv. Verkar inte så nationalistiskt, precis...
Citera
2026-08-12, 20:49
Medlem
Pausaniass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Felix_
Jag har länge trott att fd partiledaren för FI Victoria Kawesa jag den dummaste partiledare
landet skådat.

Men, sen kom Kassel strand
Jag har alltid trott att han vare idiot, men han var både tydlig och verbal och verkade t o m trevlig!
På tal om ngt annat, vad har hänt med skatan och lögnhalsen Kawesa? Hon var ju ett av de största stolpskotten man skådat i svensk politik eller även i Fi!
Citera
2026-08-12, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johanvallare2
Ok; han menar att staten ska dra sig tillbaka, skatterna kraftigt sänkas och vård, utbildning etc privatiseras? Även i ett sådant läge kommer väl arbetskraft att behövas i ex åldringsvård/hemtjänst/vård där väl stor brist råder?
Hade fertiliteten inte varit så låg hade väl inte en massinvandring varit möjlig? Ju längre det går med låg fertilitet desto mer ökar arbetskraftsbristen om inte ekonomin/samhället går nedåt och deflation kommer att råda, där arbetskraftsbristen minskar pga att ekonomi/välstånd/produktion/utveckling etc minskar öht.
Ärkefienden sedan 500 år ca; uppfattar att han är misstänkt positiv. Verkar inte så nationalistiskt, precis...

Jaha ekonomin går temporärt nedåt, då måste vi massimportera hit tredje världen och försätta vårt eget folk i minoritet omedelbart för mer materialistiska tillgångar.

Det sättet att tänka är sjukt. Att sätta ekonomin före sitt eget folk. Röstar du på moderaterna? Är du globalist?
Citera
2026-08-12, 20:51
Medlem
Pausaniass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Felix_
min pappa är polis
Det skulle ju iofs kunna förklara låg IQ.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in