Citat:
Ursprungligen postat av
Skattebrott
Personligen hade jag inte blivit störd. Bara noterar att personen beter sig mobbat. Hur bra blir ljudupplevelsen från en jävla mobilhögtalare liksom?
Hörlurar är lika knäppt tycker jag, förutom om bussresan är mer än 15 minuter lång så att man blir uttråkad - i det läget kan det framstå som vettigt om man vill sjunka in i någon ljudbok eller njuta av musik. Själv sparar jag musiken till gymmet (hörlurar) eller när man kör bil eller är hemma.
Är väl mer skrivet för TS än citerad person. Men tänkte gällande ljudböcker.
Blir inte störd då jag själv generellt lyssnar i hörlurarna på något var än jag går. Dock lyssnade jag igår på en ljudbok som lagom till bussresan kom men en extrem våldtäktsscen eller som jag trodde skulle kunna utmynna i en sådan. Vettetusan hur kul det är att försöka att inte låta ansintet spegla de olika känslorna av vad du lyssnar på heller.
https://www.simonhaggstrom.se/product/20285011/svart-foertvivlan-inbunden
Möter aldrig folk på bussen som spelar musik. Kan dra mig en enda bussresa det senaste åren då en invandrarkvinna spelade upp en rad olika klipp. Uppenbar psykisk ohälsa eller annan funktionsnedsättning. Bara att ignorera och gå vidare med sitt liv och hoppas att vederbörande repar sig såpass bra att den återigen passar in bland människor.
Allt som stör, behöver vi inte störa oss på. Det är väldigt få människor som medvetet uppträder illa för att verka påfrestande för omgivningen. Därför är de sena med att läsa av folk också.