2026-08-11, 12:49
Avstängd
FallerIfallerAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freedom46
Varför måste folk lyssna musik på mobilen i bussen??
Kan ni inte skaffa hörlurar, alla vill inte lyssna på eran skitmusik.
Inte bara bussen rent allmänt hur tänker ni som gör så? Har ni ingen respekt för omgivningen?.
Fattar inte, 2026 skaffa hörlurar för fan.
Förlåt blir förbannad på er.

Har du ont av det skulle du varit med på den tiden alla gick med en stor bergsprängare så alla fick lyssna på deras musik överallt!
Citera
2026-08-11, 13:20
Medlem
Europes avatar
Laglydiga medborgare borde:

1. Få fritt bära skjutvapen.

2. Få helt lagligt dra ut de som har på mobilens högtalare ur bussen och ge dessa ett nackskott.

Tro mig, vinsten kommer bli större än endast trivsammare bussar.
Citera
2026-08-11, 13:25
Medlem
Citat:
Inte bara bussen rent allmänt hur tänker ni som gör så? Har ni ingen respekt för omgivningen?.
Ja, det är antingen svenska tonåringar eller svartskallar i alla möjliga åldrar. Man vill ta fram pepparsprej och ge dom en ordentlig dusch, jävla syretjuvar!
Citera
2026-08-11, 13:33
Medlem
Låg iq
Dom förstår inte att andra störs.

Ännu lägre iq.
Förstår inte att andra hör

Dålig uppfostran.
Skiter totalt i alla andra. Det är bara mig mig mig.

Allmänt Cp
Gillar att störa andra maximalt.

Nr5 Araber
Behövs förklaring?
Citera
2026-08-11, 13:34
Medlem
Ställ frågan på arabiska

Jag tar på egna lurar och hör inget annat, tråkigt, och varmt på sommaren, men så åkar jag mycket sällan sosse-taxi också..

Citat:
Citera
2026-08-11, 13:35
Medlem
araberna är ju alla ovan

Citat:
Ursprungligen postat av EnStrutsPung
Låg iq
Dom förstår inte att andra störs.

Ännu lägre iq.
Förstår inte att andra hör

Dålig uppfostran.
Skiter totalt i alla andra. Det är bara mig mig mig.

Allmänt Cp
Gillar att störa andra maximalt.

Nr5 Araber
Behövs förklaring?
Citera
2026-08-11, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gniknus2
Ställ frågan på arabiska

Jag tar på egna lurar och hör inget annat, tråkigt, och varmt på sommaren, men så åkar jag mycket sällan sosse-taxi också..
Trevligt för dig ju nu kan jag inte arabiska (Kanske du kan lära mig!)I och sen borde dom kunna svenska. Eftersom dom är här och inte tvärt om.
Senast redigerad av Freedom46 2026-08-11 kl. 21:31.
Citera
2026-08-11, 22:03
Medlem
Javisst
Men det kan de inte
Därför röstar man Tidö

Citat:
Trevligt för dig ju nu kan jag inte arabiska (Kanske du kan lära mig!)I och sen borde dom kunna svenska. Eftersom dom är här och inte tvärt om.
Citera
2026-08-12, 09:26
Medlem
brianmolkos avatar
På områdesgym med, inte musik men typ Vänner i högtalare
eller annan HAHAHAHA efter varje mening sitcom från 90-talet.
Eller pratar de i telefon med högtalare asiater, eller ser arga ut på tåget om man påpekar något.
Därför röstar man annat än Tidö
DÖ förresten de förtjänade döden.
Citera
2026-08-12, 10:35
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:

Personligen hade jag inte blivit störd. Bara noterar att personen beter sig mobbat. Hur bra blir ljudupplevelsen från en jävla mobilhögtalare liksom?

Hörlurar är lika knäppt tycker jag, förutom om bussresan är mer än 15 minuter lång så att man blir uttråkad - i det läget kan det framstå som vettigt om man vill sjunka in i någon ljudbok eller njuta av musik. Själv sparar jag musiken till gymmet (hörlurar) eller när man kör bil eller är hemma.
Citera
2026-08-12, 10:47
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Skattebrott
Personligen hade jag inte blivit störd. Bara noterar att personen beter sig mobbat. Hur bra blir ljudupplevelsen från en jävla mobilhögtalare liksom?

Hörlurar är lika knäppt tycker jag, förutom om bussresan är mer än 15 minuter lång så att man blir uttråkad - i det läget kan det framstå som vettigt om man vill sjunka in i någon ljudbok eller njuta av musik. Själv sparar jag musiken till gymmet (hörlurar) eller när man kör bil eller är hemma.

Är väl mer skrivet för TS än citerad person. Men tänkte gällande ljudböcker.

Blir inte störd då jag själv generellt lyssnar i hörlurarna på något var än jag går. Dock lyssnade jag igår på en ljudbok som lagom till bussresan kom men en extrem våldtäktsscen eller som jag trodde skulle kunna utmynna i en sådan. Vettetusan hur kul det är att försöka att inte låta ansintet spegla de olika känslorna av vad du lyssnar på heller.

https://www.simonhaggstrom.se/product/20285011/svart-foertvivlan-inbunden

Möter aldrig folk på bussen som spelar musik. Kan dra mig en enda bussresa det senaste åren då en invandrarkvinna spelade upp en rad olika klipp. Uppenbar psykisk ohälsa eller annan funktionsnedsättning. Bara att ignorera och gå vidare med sitt liv och hoppas att vederbörande repar sig såpass bra att den återigen passar in bland människor.

Allt som stör, behöver vi inte störa oss på. Det är väldigt få människor som medvetet uppträder illa för att verka påfrestande för omgivningen. Därför är de sena med att läsa av folk också.
Citera
2026-08-12, 14:35
Medlem
Citat:
Att spela musik för andra är ett otyg oavsett om det är på badstranden, bussen eller någon annan stans i det offentliga rummet. Det finns precis som du säger hörlurar så att dussintals andra människor slipper höra på musik eller annat som de inte önskar.

Det har hänt att jag fysiskt har stängt av folks högtalare på badstranden.

När folk bredvid pratar högt i telefonen så kan man passa på att lägga sig i samtalet och fråga hur den de pratar med mår och vad personen ska göra i kväll. Detta med förevändning att det är ju meningen att alla tydlgen ska höra vad som de pratar om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in