Citat:
Ursprungligen postat av
HenAnnan
Det är inte kvinnliga pensionärer som använder mobilens högtalare. Det är oftast folk från "andra kulturer".
Man får väl anta att dom vill visa oss andra ett finger; visa att dom inte bryr sig. Visa att dom visst får lyssna på sin atonala ljudmassa, som inte slår an något hos en svensk; ingen melodi, ingen klang, ingen rytm.
Notera att samma person ofta sitter med fötterna på sätet mitt-emot.
En sub-grupp bland dessa fridstörare är de som har timslånga mobilsamtal och använder högtalartelefonen för ändamålet. De skriker det dom vill säga in i mobilen, och låter alla oss andra ta del av svaret via högtalaren, väl medvetna om att vi inte förstår detta fjärran språk.
Åja, kan hända att det var dom som började med ofoget men som vanligt måste andra härma och göra lika dant
Man ser alla åldrar oavsett var folk är ifrån kvinnor och män skriker i sina högtalar telefoner, spelar musik eller tittar på något och skiter fullständigt i andra oavsett var dom är någonstans
När någon ringer med högtalar telefon hör man knappt vad den andra säger då lägger jag på och nej jag använder inte högtalaren i min telefon och stör andra, vill inte att samtalet ska höras
Så svenskar är inte ett dugg bättre dom kan allt visa att dom inte respekterar andra och får ont i röven om man ber dom stänga av eller sänka ljudet