Citat:
Ursprungligen postat av
femtrettionio
Satan vad sugen man blir... Inte. Vad är uppsidan,?
Laserfokus, inget är tråkigt... har lärt mig nya programmeringsspåk på en / några nätter (saker som annars kan ta dagar / veckor), slutfört tunga projekt i ljusets hastighet, tappar aldrig fokus, bla bla. Och jag har däri också kunnat kvalitetssäkra efteråt, dvs jag presterar med samma / bättre precision än i rent tillstånd (man blir maniskt fokuserad, helt enkelt).
...eller det som sannolikt lockar till sig de flesta tjackisar (och i slutändan mig - det där produktiva här ovan bara funkar i omgångar / i början): Man har en orgasmliknande känsla i kroppen hela tiden - och att få orgasm på amfetamin... det är nog det absolut skönaste jag någonsin upplevt och det närmaste en religiös upplevelse jag kommit. Om man ska höfta: Orgasmen blir... låt säga... tiotusentals gånger mer intensiv (vilket säkert är ett problem om du hamnar i ett mer långvarigt beroende också - dvs att sex på amfetamin är så skönt att du inte klarar av att ha sex när du är ren).
Oooooch som effekt när jag sedan slutat så har min ångest minskat, jag sover hela nätter för första gången på 20 - 25 år o.s.v. Det är såklart spekulation kring kausala samband, men... något hände efter den där gången jag var vaken / manisk i 4 dygn hög på amfetamin, i alla fall!
Så... om man testar / kör någon enstaka gång här och där, det är säkert inte jordens undergång. Problemet är väl bara just det; att du ska hålla det till någon enstaka gång om du någon gång hamnar där!