Igår, 10:10
Medlem
Vad är teorierna bakom hennes tiggande av pengar? Någonting stämmer inte här. Det är två individer i hushållet. Hennes pappa som hon bor med, har väl ändå minimipension, och om inte den räcker ska väl socialbidrag/bostadsbidrag utgå för att täcka upp resten, t ex hyran? Har man lyckats syna något? Jag läser om alkoholproblem, spelmissbruk?

Är hennes farsa ett paket som bara stirrar upp i taket - vad sysslar han med, egentligen?

Jag tror knappast att socialen vill att folk ska gå hungriga. Varför vänder hon sig inte till någon lokal kyrka eller annan församling, där brukar det åtminstone vara gratis soppa någon gång i veckan, eller ansöker om någon form av matbidrag? Som sagt, hennes historia går inte ihop.

Redan inlägg på första sidan i denna tråd (postat 2018-07-31) skriver om tiggeri. Sjukt.

Hon är ett Jehovas vittne, kan hon inte vända sig dit, eller är det dit hon skickar alla sina pengar?
Senast redigerad av Treschow Igår kl. 10:21.
Citera
Igår, 10:46
Medlem
Drottningaviss avatar
Om detta tvistar de lärde… Det går inte ihop och vi har inget facit på varför.

Hon levde ganska gott för några år sedan. Åkta till Danmark, höll på med cosplay, köpte mat åt en kille hon gillade… Hon hade knappast mer inkomst då än nu, om hon inte tagit massa lån. Gissar nog på bulimi som många andra samt en oförmåga till att få ihop sitt liv. Hon köper onödiga saker, hårfärg, dataspel och streaming.
Citera
Igår, 13:06
Medlem
Den som swisha henne för en stund sedan kan inte ha alla hästar hemma
Citera
Igår, 13:10
Medlem
Baisianuss avatar
Plötsligt var det någon som swishde bara någon timme efter att jag skrev att ingen swishar henne… Hon läser tråden som en igel och anpassar sina lögner efter vad vi skriver.

Men inte ens denna påhittade swish var naturligtvis nog. Hon fortsätter tigga om mer pengar ”så att vi kan få frukost lunch och middag” och menar att ”många bäckar små”, som om det var främmande människors skyldighet att hålla henne och hennes farsa mätta.

Samtidigt hintar hon om ett tandläkarbesök i veckan också så vi kan ju förutsätta att det kommer att gnölas om pengar till det framöver. Hur hade det varit om hon hade jobbat som alla andra istället för att simulera och parasitera på andra?
Citera
Igår, 15:06
Medlem
Acevixens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Treschow
Vad är teorierna bakom hennes tiggande av pengar? Någonting stämmer inte här. Det är två individer i hushållet. Hennes pappa som hon bor med, har väl ändå minimipension, och om inte den räcker ska väl socialbidrag/bostadsbidrag utgå för att täcka upp resten, t ex hyran? Har man lyckats syna något? Jag läser om alkoholproblem, spelmissbruk?

Är hennes farsa ett paket som bara stirrar upp i taket - vad sysslar han med, egentligen?

Jag tror knappast att socialen vill att folk ska gå hungriga. Varför vänder hon sig inte till någon lokal kyrka eller annan församling, där brukar det åtminstone vara gratis soppa någon gång i veckan, eller ansöker om någon form av matbidrag? Som sagt, hennes historia går inte ihop.

Redan inlägg på första sidan i denna tråd (postat 2018-07-31) skriver om tiggeri. Sjukt.

Hon är ett Jehovas vittne, kan hon inte vända sig dit, eller är det dit hon skickar alla sina pengar?

Jag tror pengar går till alkohol. De pengar som saknas till mat är antingen pengar som gått till alkohol eller så finns mat men inte pengar till alkohol.
Detta har dotterns skrivit på en gammal go find em insamling. ”Min mamma började dricka varje dag och jag mådde så otroligt dåligt. Ingen visste detta på Youtube så alla trodde att allt var jättebra. Sen berättade jag på en live på min Instagram om min mammas alkoholproblem och när hon fick reda på det så blev hon väldigt sur för "du har ingen rätt att säga det" och massa sånt. Så hon sa att jag inte fick bo kvar längre för hon blev så pass sur över den grejen. Så jag åkte då ner till Karlshamn och fick bo hos min killes pappa som tur var.”

Missbruk brukar se ut så, hela ekonomin går till missbruket.
Jag tror dom har mat. Men inte pengar kvar till alkohol. Tror det är därför hon får panik. Men det är bara min uppfattning inte fakta.
Citera
Idag, 02:07
Medlem
geek12s avatar
Ja något stämmer ju inte. Dålig ekonomi har hon säkert. Men nu är de två i hushållet. Även om hon får en del pengar som går till kronofogden så var väl pappan skuldfri för ett tag sedan? Så han borde ha pengar över.

De bor billigt, har ingen bil som kostar osv. Hur fan kan de inte klara sig mer än typ 5-6 dagar? Finns ju de som fär löneutmätning och har barn men klarar sig med nöd och näppe.

Och eftersom hon ALDRIG visar nånting kring tex hur mkt Kronofogden drar. Vad de har för räkningar osv så kommer jag aldrig lita på henne
Citera
Idag, 06:38
Medlem
Drottningaviss avatar
Kronofogden får inte ta ALLT heller, måste lämna till hyra och mat. Är kanske om de räknat tidigare Swish som inkomst och därför drar mer, blir en ond cirkel då hon behöver mer pengar. Men stämmer som sagt inte. Hon skriver om att hon måste gå i för små trosor, rätt fascinerande i och med att hon väger ca 40 kg. Och hon har en jacka med värde 1700:- som hon säger att hon kan sälja. Hur kan man äga en sån när man inte har pengar till mat?

Hon har väntat med att äta en banan så länge så att den nu inte går att äta då den är för dålig…
Senast redigerad av Drottningavis Idag kl. 06:40.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in