2026-08-11, 11:16
Medlem
Kontrollavgifts avatar
Är det jag som ser mönster som kanske inte finns?Men jag tycker att HTRO brukar öppna nedåt och framåt lunch vaknar fanklubben och driver upp kursen.
Ett tillfälle för daytradarna. Köp på mprgonen kl 9.30, sälj på eftermddagen. Repeat.
Citera
2026-08-11, 13:29
Medlem
X3treams avatar
En ny fin dag för aktiekungen, snart är nog sommarbostaden betald.
Citera
2026-08-11, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av X3tream
En ny fin dag för aktiekungen, snart är nog sommarbostaden betald.

Du menar att sommarbostäder har fallit kraftigt i pris senaste dygnet? För hans fem stora innehav står väl lägre nu än de gjorde vid öppning igår morse.
Citera
2026-08-11, 14:06
Medlem
X3treams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vissenellervilse
Du menar att sommarbostäder har fallit kraftigt i pris senaste dygnet? För hans fem stora innehav står väl lägre nu än de gjorde vid öppning igår morse.

Ja det är ju enorm hetta i spanien bland annat, mycket bränder, där kan man fynda framöver gällande bostadsköp.
Citera
2026-08-11, 20:11
Medlem
Fejkits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maxjohan1983

AAs bolag hade en omsättning 2025 om 380K. Det finns lokala pizzerior över hela landet som omsätter betydligt mycket mera. Dock bör AAs vinstmarginal med bolaget vara fenomenal.

Omsättningen är ju inte mycket att orda om, det är ju intäkter från sociala medier. Hans vinstmarginal är inget speciellt. Ser vi till rörelseresultatet (resultat före finansiella poster) är det negativt. Men, han visar positivt resultat efter finansiella poster på totalt 41,000 kronor.

Det blir därmed en vinstmarginal om 11%

Mer intressant är två delar.

1. Han anser inte att han ska betala skatt. Det betyder i så fall att de finansiella delarna är någon slags utdelning, annars skulle han betala skatt på de 41,000 kronorna.
2. Han uppget ett värde på de finansiella fordringarna på 1,260,000 kronor med en belåning på 700,000 kronor. Han har väl pengarna i en kapitalförsäkring och då skriver man inte upp/ned tillgångar vid varje bokslut.

En annan grej är att han har "handelsvaror" för 300.000 kronor. Är det hans Lotus? Den var värderad till samma belopp året innan också.

Ah, han har dessutom ändrat anställda till noll och inte deklarerat ngn lön senaste 2 månaderna..
Citera
2026-08-11, 23:56
Medlem
AA har nu ca 300 betalande medlemmar. Rätt imponerande.

AA har under sin YT-karriär nu nått 1 miljon kroner i intäkter totalt.

Detta redogörs på kanalen "En jobbande låtsasmiljonär" tyvärr vägrar AI att sammanfatta den videon.

Grattis AA! Bra jobbat!
Citera
2026-08-12, 00:00
Medlem
AA påstår att han får förfrågningar "varje vecka" om samarbete med företag som vill synas i hans kanaler
Citera
2026-08-12, 01:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enuddafigur
AA påstår att han får förfrågningar "varje vecka" om samarbete med företag som vill synas i hans kanaler

Lendo som skickar varje vecka!?

Hur som helst så kommer inte börsen fortsätta uppåt på samma sätt som den gjort ett tag nu för alltid, det skulle räcka med lite befogad tech/AI oro som får fäste. Det kan också bli något helt annat, att fiber/datacenter blir ointressant ett litet tag. Jag väntar tålmodigt på en lite svagare marknad ett tag, orsaken funderar jag inte för mycket på eftersom jag troligtvis inte kan gissa rätt på den ändå, men den kommer, det är säkert. Sen kommer allt återhämta sig igen, men då AAs EK utraderat. Men det som är mest spännande blir hur han agerar under tiden, ser verkligen fram emot att se hur världens bästa analytiker agerar där och då, under tiden. Då kan man lära sig nåt. Den månaden är värd 299kr.

Det kommer troligtvis efteråt sen vara mantisarnas fel att det gick som det gick...
Citera
2026-08-12, 07:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enuddafigur
AA har nu ca 300 betalande medlemmar. Rätt imponerande.

AA har under sin YT-karriär nu nått 1 miljon kroner i intäkter totalt.

Detta redogörs på kanalen "En jobbande låtsasmiljonär" tyvärr vägrar AI att sammanfatta den videon.

Grattis AA! Bra jobbat!

Kort AI sammanfattning av siffrorna:
Medlemmar & Avgifter
Nuvarande medlemmar: Cirka 300 betalande medlemmar (mitten av augusti 2026) [23:17].

Flest medlemmar någonsin: Runt 550 medlemmar [20:05].

Prishöjning: Höjde medlemsavgiften från 99 kr/mån till 299 kr/mån den 1 juli 2026 [21:35].

Nettobelopp per medlem: Får behålla cirka 160–180 kr/medlem efter att YouTube/Patreon tagit sina avgifter och momsen är betald [22:00].

Arbetstid
*Tidsinsats för YouTube: Max 1 timme per dag i genomsnitt [31:09].

*Arbetssätt: Ingen manusförberedelse, ingen redigering, allt görs på "en tagning" [31:16].

*Övrig tid (Aktier): Lägger cirka 30 minuter per dag på sin huvudsakliga inkomstkälla (aktieplaceringarna) [32:21].

Ovan sammanfattning av Gemini, jag brukar normalt anv NotbeookLM men den ville inte bry sig om den här filmen. Siffrorna i parantes när i filmen det sägs.

Vilken king han är AA
Citera
2026-08-12, 08:48
Medlem
watcher1970s avatar
Tack, ännu en gång till Enuddafigur.

A.A:s sätt att satsa på aktier förbluffar mig hela tiden. Men hans framgångar är odiskutabla, men ändå totalt osannolika.
Och den absolut största gåtan: har kan han väckt ett sånt intresse att 300 människor uppskattar hans innehåll på YT så pass att de varje månad vill betala 300 skattade kronor.
Mannen, myten och legenden: A.A.
Citera
2026-08-12, 09:52
Medlem
Kontrollavgifts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av watcher1970
A.A:s sätt att satsa på aktier förbluffar mig hela tiden. Men hans framgångar är odiskutabla, men ändå totalt osannolika.
Och den absolut största gåtan: har kan han väckt ett sånt intresse att 300 människor uppskattar hans innehåll på YT så pass att de varje månad vill betala 300 skattade kronor.
Vet du inte, min son, med hur litet förstånd världen styrs.
Axel Oxenstierna lär ha sagt detta till sin son Johan, som inför resan till Münster tvivlade på sin förmåga att förhandla för Sverige i den Westfaliska freden.

Kanske är inte citatet korekt, men det är bra i alla fall. Oxenstierna tänkte nog på AA.
Citera
2026-08-12, 10:12
Medlem
X3treams avatar
Aktielegenden har det fint, många medlemmar ansluter, aktierna stiger, livet leker. Ni får slita hela dagarna för lite brödsmulor, Analytikern han kör vattenskoter och njuter av livet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in