2026-08-09, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av X3tream
Det märks ni är avundsjuka och fattiga. Ni måste lära er hur pengar fungerar, sen kan ni kanske börja tjäna ni också.

Kan du förklara hur vi skall göra för att tjäna pengar? Jag har iofs långt mycket mer pengar än losern AA men jag kan alltid behöva mer. Berätta hur jag skall investera mina pengar.
Citera
2026-08-10, 01:30
Medlem
jack.danielss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X3tream
Det märks ni är avundsjuka och fattiga. Ni måste lära er hur pengar fungerar, sen kan ni kanske börja tjäna ni också.
Har du nån koppling till AA? Varför försvarar du en driftkucku?
Citera
2026-08-10, 08:15
Medlem
X3treams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jack.daniels
Har du nån koppling till AA? Varför försvarar du en driftkucku?

Svar nej, jag bor inte ens i Sverige. Men jag ser vilka som är framgångsrika.
Citera
2026-08-10, 10:21
Medlem
Kanske läser AA Di?
En kommentar till en artikel idag lyder:

”Endast var femte svensk aktie har gått plus de senaste fem åren och alltså fyra av fem aktier har backat, trots att börsindex är rejält upp rapporterar Dagens Industri baserat på 755 svenska börsbolag. I snitt föll en enskild aktien med 34% på fem år.

Så kallad stockpicking där man ska välja olika oftast små- eller mikrobolag hypade av någon på Internet är alltså dömt att misslyckas, och de flesta hamnar på de tysta vittnenas kyrkogård.

Det som lönar sig är att investera i index och fonder. Index premierar aktier som går bra genom sin konstruktion, där vinnare tas in och förlorare sparkas ut, och fonder gör också det sekundärt eftersom man inför varje kvartals- eller rent av månadsrapport snyggar till innehaven när de ska redovisas och ofta dumpar aktier som gått dåligt senaste perioden. Detta ger en lutning åt framgångsrika aktier.”

Dvs ännu en kartläggning som bekräftar tidigare forskning.

Självklart tillhör AA de som kan skilja agnarna från vetet. Men för alla andra och dödliga borde han kanske rekommendera indexfonder istället för att kräkas över dem.
Citera
2026-08-10, 10:42
Medlem
Aktiesnillets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vissenellervilse
Kanske läser AA Di?
En kommentar till en artikel idag lyder:

”Endast var femte svensk aktie har gått plus de senaste fem åren och alltså fyra av fem aktier har backat, trots att börsindex är rejält upp rapporterar Dagens Industri baserat på 755 svenska börsbolag. I snitt föll en enskild aktien med 34% på fem år.

Så kallad stockpicking där man ska välja olika oftast små- eller mikrobolag hypade av någon på Internet är alltså dömt att misslyckas, och de flesta hamnar på de tysta vittnenas kyrkogård.

Det som lönar sig är att investera i index och fonder. Index premierar aktier som går bra genom sin konstruktion, där vinnare tas in och förlorare sparkas ut, och fonder gör också det sekundärt eftersom man inför varje kvartals- eller rent av månadsrapport snyggar till innehaven när de ska redovisas och ofta dumpar aktier som gått dåligt senaste perioden. Detta ger en lutning åt framgångsrika aktier.”

Dvs ännu en kartläggning som bekräftar tidigare forskning.

Självklart tillhör AA de som kan skilja agnarna från vetet. Men för alla andra och dödliga borde han kanske rekommendera indexfonder istället för att kräkas över dem.

Detta är ju precis vad vi på "losan" hävdat otaliga gånger
Vad det beträffar AAs förmåga till stockpicking så är det ju bara att ta en titt på surdegsportföljen
Sen kan han säga vad han vill om sin analysförmåga, och spy galla över indexfonderna hur mycket han vill.

Att lyckas med att misslyckas så kapitalt (9 av 10 aktier på minus) hade varit en sak om börsen backat kraftigt, men den har ju slagit nya all time high i parti och minut inte att förglömma.

Nej AA ska ägna sig åt att göra videos om hans fordon och hans personlighet, ämnen som uppenbarligen lockar många tittare.
Det är där han är framgångsrik, det är jag den första att erkänna.
Och det är den inkomsten som högst troligtt räddat honom från att gula, eller tvingats börja löneslava för länge sen med tanke på hur illa det såg ut för nått år sedan
Senast redigerad av Aktiesnillet 2026-08-10 kl. 10:49.
Citera
2026-08-10, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jack.daniels
Han kanske är överjävlig på programmering och att skapa trovärdiga kopior på hemsidor? Det är så mycket vi inte vet om den mannen! (Ironi)

Det är faktiskt inte så svårt att fejka faktiskt, man behöver absolut inte bygga en exakt kopia. Det är inget som går att göra superenkelt men det är heller inte lika mycket jobb som man kan tro.

En kompis till mig berättade om ett enklare exempel på en liknande sak, han var med i en facebookgrupp för hockeykortsamlare. Där hade man regelbundet en form av lotteri där någon öppnar ett paket kort i en livestream och sedan säljer han lotter man får köpa för att vinna korten i paketet.. En snubbe körde detta i flera år men sen kom det fram att han hela tiden hade fuskat genom att köra en lokal version av någon sida som genererade slumpmässiga tal så att hans kompisar alltid vann dom dyra korten.
Citera
2026-08-10, 18:53
Medlem
Mja. Han la upp ett klipp för någon vecka sedan på en av hans andra kanaler där han berättar han var oerhört deprimerad och nära på att ta självmord för 3-4 år sedan men att han sedan upptäckte att det var livets mening att ge tittare på YouTube inspiration att köpa aktier.
Jag får inte riktigt den ekvationen att gå ihop. Om det bara vore för tittarnas skull så skulle det väl inte kosta 299kr/månaden för medlemmar att titta på hans klipp?

Citat:
Ursprungligen postat av Aktiesnillet
Detta är ju precis vad vi på "losan" hävdat otaliga gånger
Vad det beträffar AAs förmåga till stockpicking så är det ju bara att ta en titt på surdegsportföljen
Sen kan han säga vad han vill om sin analysförmåga, och spy galla över indexfonderna hur mycket han vill.

Att lyckas med att misslyckas så kapitalt (9 av 10 aktier på minus) hade varit en sak om börsen backat kraftigt, men den har ju slagit nya all time high i parti och minut inte att förglömma.

Nej AA ska ägna sig åt att göra videos om hans fordon och hans personlighet, ämnen som uppenbarligen lockar många tittare.
Och det är den inkomsten som högst troligtt räddat honom från att gula, eller tvingats börja löneslava för länge sen med tanke på hur illa det såg ut för nått år sedan
Citera
2026-08-10, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aktiesnillet
AA har visningar för att folk gillar att titta på trafikolyckor i slowmotion. Hans mest framgångsrika är ju alltid de där han berättar hur dåligt det går. Han är en clown som visar hur roligt det är när han ramlar och slår sig. Slapstick-youtuber. Om han stabiliserade sitt liv skulle ingen bry sig.
Citera
2026-08-10, 20:31
Medlem
Htro -3,44%. Bhg -1,45%. Nobia -3,98%. Nvidia -2,43% och Amd -1,70% i skrivande stund. Brukar ju ofta vara någon som håller emot lite, överbelånad idag tro?
Citera
2026-08-10, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StorkenSture
Mja. Han la upp ett klipp för någon vecka sedan på en av hans andra kanaler där han berättar han var oerhört deprimerad och nära på att ta självmord för 3-4 år sedan men att han sedan upptäckte att det var livets mening att ge tittare på YouTube inspiration att köpa aktier.
Jag får inte riktigt den ekvationen att gå ihop. Om det bara vore för tittarnas skull så skulle det väl inte kosta 299kr/månaden för medlemmar att titta på hans klipp?

Tror många i tråden kämpar med den ekvationen. Så du behöver inte känna dig ensam😁
Citera
2026-08-10, 22:48
Medlem
Insett, att AA bara har runt 80-90 betalande medlemmar på Patreon. Det står 520 medlemmar men det ska vara alla medlemmar någonsin, enligt AI Google. Sedan när jag räknade på det då blir 80-90 medlemmar med 299 kr stämt med beloppet som visas med 25100 kr. Hur många som är medlem på YouTube går inte räkna fram. Inga belopp syns? Sedan gissar jag att YT-annonsintäkterna bara blir små krus på vattnet för AA.

AAs bolag hade en omsättning 2025 om 380K. Det finns lokala pizzerior över hela landet som omsätter betydligt mycket mera. Dock bör AAs vinstmarginal med bolaget vara fenomenal.
Citera
2026-08-10, 23:31
Medlem
I förra veckans livesändning erbjöd sig en medlem att låna ut sin sommarstuga till AA (möjligen i utbyte mot ett hett aktietips eller lite djupare pensionsrådgivning ). Möjligen tyckte medlemmen synd om AA som inte har råd att skaffa sig ens den enklaste suga själv. Det var tydligt att introverta AA inte var bekväm med att låna någon annans stuga.

Medlemmen fortsätter insistera med sitt erbjudande o har mejlat bilder o mer info till AA under veckan. AA vrider sig i direktsändning o ber om ursäkt han inte svarat på mejlet men AA vill heller inte vara oartig utan skjuter på frågan.

En annan medlem undrar hur han ska få sin sambo att investera som AA. Sambon gillar bara fasträntekonto med insättningsgaranti. Det visar sig att medlemmen tvingat sambon att sitta o titta på livesändningen Tveksamt om sambon går från fasträntekonto till all in i Hexatronic bara sådär?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in