2026-07-23, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kevros
Anstalten salberga är det också en anstalt för sex brott ?

Ja, stämmer!
Citera
2026-07-26, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maniac60
Nu har de hittat andra fynd i gruvhålet på grund av polisens tekniska undersökning gjort en tabbe som vanligt att inte undersöka brottsplatsen grundligt...

Kan detta vara den försvunna hustrun som inte har hittats 😥

Troligtvis ja
Citera
2026-08-05, 18:41
Medlem
Redan nämnt i tråden, men som jag förstår det är det en annan artikel om det:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/n1MxPJ/gruvhalsmannen-sa-lever-han-i-fangelset

Citat:
I början av maj för tre år sedan stod Taher Amini och diskade när en man ställde sig bakom honom. Bevismaterial från en övervakningsfilm på anstalten visar hur Amini därefter vred på sig och mannen utdelade ett slag med armbågen, som såg ut att träffa över munnen. Amini föll till marken och den misstänkte slog honom i ansiktet med knytnäven. Mannen sparkade sedan Amini upprepade gånger i ansiktet och på bröstet. Händelsen var över på 20 sekunder. Enligt förundersökningens
journalanteckningar kom Amini in till sjuksköterskan med blodiga kläder och skor. Han hade flera lösa tänder i underkäken.

Citat:
I förundersökningen saknas tandläkarjournal, men Amini uppger själv i förhör att 14 tänder skadades efter misshandeln. Två tänder fick dras ut i underkäken, säger han i polisförhör.
”Flera tänder i överkäken har slagits in. Flera tänder är borta. Flera tänder som är brutna men gör fortfarande ont”, säger Amini i förhöret.

Är det inte märkligt att det saknas tandläkarjournal, behöver väl bekräftas vad som stämmer eller ej inför åtal eller? Annars kan han ju uppge vad som helst kring skadorna…

Han har själv fått två varningar för att ha misskött sig. Den ena för att slagen en annan intern och för sysselsättningsvägran.
Citera
2026-08-07, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dalia83
Redan nämnt i tråden, men som jag förstår det är det en annan artikel om det:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/n1MxPJ/gruvhalsmannen-sa-lever-han-i-fangelset

Är det inte märkligt att det saknas tandläkarjournal, behöver väl bekräftas vad som stämmer eller ej inför åtal eller? Annars kan han ju uppge vad som helst kring skadorna…

Han har själv fått två varningar för att ha misskött sig. Den ena för att slagen en annan intern och för sysselsättningsvägran.

Enligt förundersökningen så var det över på 20s , plus sköterskans anteckningar så jag tror föga att en tandläkarjournal gör någon nytta...
Tror inte heller att någon är ute att slå ut tänderna på aset utan mer på ställen där det gör jäkligt ont en längre tid...
Citera
2026-08-07, 20:45
Medlem
Citat:
Nu har de hittat andra fynd i gruvhålet på grund av polisens tekniska undersökning gjort en tabbe som vanligt att inte undersöka brottsplatsen grundligt...

Kan detta vara den försvunna hustrun som inte har hittats 😥

Högst sannolikt, lär väl klarna vad det lider.
Citera
2026-08-12, 08:09
Medlem
Någon som sitter på FUP? Vad var motivet för brottet? Inte läst tidigare sidor
Citera
2026-08-12, 09:55
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Enligt förundersökningen så var det över på 20s , plus sköterskans anteckningar så jag tror föga att en tandläkarjournal gör någon nytta...
Tror inte heller att någon är ute att slå ut tänderna på aset utan mer på ställen där det gör jäkligt ont en längre tid...
Om man vill ge en smärta som varar länge så är väl sönderslagna tänder ett utmärkt val.

Har han fått skador på tänderna så är givetvis en tandläkarjournal ett dokument som styrker det - och därmed gör nytta.
Har han överdrivit sina skador så skulle den istället tala emot det han påstår.
Citera
2026-08-12, 09:57
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lynnst
Vsg från tidigare post
(FB) Kvinna hittad i gruvhål i Norberg (2022-04-22) GM dömd, livstids fängelse/utvisning
Citera
2026-08-13, 09:40
Medlem
Liletts avatar
Citat:
Inga mänskliga kvarlevor hittades i gruvhålet i Norberg.

Samtidigt bekräftar polisen att sökinsatsen gjordes med anledning av mordförsöket 2022 och att fler gruvhål skulle kunna bli aktuella i mordutredningen.
– Det finns mellan 600 och 700 gruvhål i den här trakten, säger Mikael Eriksson vid Kalla fall.

Samtidigt bekräftar polisen att det finns en koppling mellan den pågående mordutredningen och mordförsöket 2022, då en kvinna knuffades ner i samma gruvhål men överlevde.
Ena bilen hamnade i gruvan efter mordet.

Exfrun anmäldes försvunnen 2019.

https://www.tv4.se/artikel/3ztUnpc9GFWrtbaiTp6Lva/efter-mordfoersoeket-i-i-norberg-fler-gruvhal-kan-undersoekas
Senast redigerad av Lilett 2026-08-13 kl. 10:00.
Citera
2026-08-13, 18:04
Medlem
Liletts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lynnst

Citat:
Motivet var att kvinnan vägrade gifta sig med honom och innan han kastade ner henne i gruvhålet våldtog och misshandlade han henne.

https://www.tv4.se/artikel/6qAXxjex2lXO8Gz7xnQBJp/valdtog-och-kastade-kvinna-i-gruva-nu-beviljas-taher-amini-permission
Citera
2026-08-16, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SloppySeconds
Vsg från tidigare post
(FB) Kvinna hittad i gruvhål i Norberg (2022-04-22) GM dömd, livstids fängelse/utvisning

Tack tack!
Citera
2026-08-24, 13:08
Medlem
Liletts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Mitt mine är verkligen inget att lita på, men som jag minns det sa även kvinnan att det var mycket skräp där nere. Tycker mig minnas till och med typ brädor eller delar av möbler?

Det skulle vara intressant att höra kvinnans berättelse idag, då hon har fått lite distans. Och jag hoppas verkligen att hon inte fått allvarliga fysiska men, men det psykiska våldet, det kommer man aldrig läka helt.

Citat:
Skräckdygnet i gruvhålet – kvinnans egna ord: ”Måste överleva”
Fyra år efter mordförsöket • Så lever hon i dag

Ett gruvhål i Norberg spärrades av i somras – fyra år efter att en kvinna kastades ner där och mirakulöst överlevde.

I en ny TV4 Nyheterna Story skildras kvinnans kamp för att överleva i det 24 meter djupa gruvhålet.
– Jag skrek så mycket, men det fanns ingen där. Jag tappade allt hopp, berättar hon i förhör med polisen.

Kvinnan låg på sjukhus i en månad efter händelsen och i dag lever hon med skyddad identitet.

https://www.tv4.se/artikel/4WusFR5heuASsnGY8yV3jQ/skraeckdygnet-i-gruvhalet-kvinnans-egna-ord-maste-oeverleva
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in