Citat:
Ursprungligen postat av
Viallegro69
TN har ytligt sett flera plus för en levnadsglad, kulturintresserad kvinna: ser helt ok ut, är i god form, välskött, lugn, vänlig med viss pondus, goda levnadsförhållanden; stora barn, bra hem på bra adress, central roll på välrenommerad kulturinstitution, utan ekonomisk press; starkt kulturintresse och god samhällsorientering. Inga tecken på missbruk.
En kvinna som redan har det mesta kan uppskatta en man med TN:s grund. Betänk hur trötta och ointressanta merparten män är. Omvänt uppskattar kanske TN bildning och liknande levnadsförhållanden som hans. Ekonomi behöver inte väga in starkare än så.
Samtidigt: TN är lite stel och känns orolig. Han ville nästan direkt försäkra sig om framtiden för vad som absolut inte hunnit bli en relation (detta före BO).
Övrigt: Inga akademiska studier. Låter som en stockholmare från trygg bakgrund men är inte det. En bit under 180 men normallång. Högre lön än de allra flesta. Ej politisk. Missnöjd med och frustrerad över uppgörelsen med X om boenden efter deras separation.
Förstahandsuppgifter och reflektioner.
Citat:
Ursprungligen postat av
Viallegro69
Jag minns inte detaljerna och minnen kan ju skeva över tid. Så för vad det är värt: Lägenheten var en stor fråga. Jag fick bilden av att han tvingats byta bort sin fantastiska lägenhet på Hagagatan.
Detta är en vedervärdig historia. Jag tänker på BO och känner med barnen på båda sidor. För egen del är det skärrande att ha löpt risk jag inte kunde ana.
Superintressant!
Tack för att du delar om hans egenskaper.
Inga tecken på missbruk är intressant för många som spekulerar om alkohol och droger i tråden.
Bra adress skulle nog inte X och ÅÅ kalla Gustavsberg för...
Ej politisk har han kanske medvetet tonat ner vid dejting. Gillar Sossarna i Värmdö och klagar på SL-priser på fejjan.
Inga akademiska studier bekräftelse för de i tråden som undersökt den saken.
Missnöjd med och frustrerad över uppgörelsen med X om boenden efter deras separation. Oväntat! Ville han vara kvar på Hagagatan hellre än att vara på Söder? Ta över hela lägenheten själv?
Referenser är något som inte bara arbetsgivare borde kunna ta. Borde vara givande för båda parter att ta referenser från gamla ex när man träffar ny partner. T.ex hade ÅÅ kunnat få livräddande info från X.
Synd att det inte är praxis.
ÅÅ hade även kunnat kolla med myndigheter. Men hon anade väl inget...