2026-08-11, 18:54
Medlem
Lägg på runt 15 år så har du mig.
Det jag gjorde var att bli min egen bästa vän och supporter.

Gick med dagliga självmordstankar i över ett decennium.

Saker som hjälpt:

- Acceptans
- Meditation
- Terapi

Det finns ingen generallösning som någon kan ge dig. Finn din egen väg, det finns något vackert i det.
Citera
2026-08-11, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av U22
Ska jag resa ensam till en partyort? Och göra vad?
Jag hade nog inte vågat erkänna att jag rest ensam. Risken är för stor att man blir dömd. Väl i partyorten hade jag nog mest bara känt mig lost också då jag är där ensam.
Man måste våga lite för att vinna lite.
Citera
2026-08-11, 22:57
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Fast att du inte lyckats ta dig för nåt på semestern kan ju vara en av anledningarna till att du heller inte legat. Du skulle ha tagit en resa till en partyort. Då hade du både ökat chanserna till ligg och haft något att säga när kollegorna frågat vad du gjort på semestern.

Be easy on the kid now Bimbo! I sak håller jag med dig i vad du skriver, men vad fan skulle han sagt??? "Ööööh.... vilken jävla tiopoängare jag satte på... fy fan alltså!!!".

Varken män eller killar talar så sinsemellan. Q däremot...
Citera
2026-08-11, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
Be easy on the kid now Bimbo! I sak håller jag med dig i vad du skriver, men vad fan skulle han sagt??? "Ööööh.... vilken jävla tiopoängare jag satte på... fy fan alltså!!!".

Varken män eller killar talar så sinsemellan. Q däremot...
Gud nej. Men när kollegorna frågat vad han gjort på semestern kan han svara: Var på Ibiza, helvete vilket party det var". Resten är mellan raderna så att säga.
Citera
2026-08-11, 23:04
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Gud nej. Men när kollegorna frågat vad han gjort på semestern kan han svara: Var på Ibiza, helvete vilket party det var". Resten är mellan raderna så att säga.

Helt sant. Sedan kan ju vederbörande ha samlat frimärken på sagda ö...
Citera
2026-08-11, 23:05
Medlem
Jag är runt 60 år har nog legat med +100 kvinnor. Men jag var inte ett skit lyckligare när jag fick ligga nästan hur mycket jag ville. Låg som absolut mest när jag var +/- 3 år runt 50 år. Varit gift, sambo inte fan var jag lyckligare då än nu. Har inte haft sex sedan november förra året å då var det med en mindre attraktiv dam, men var på tjänsteresa å var uttråkad.
Som någon skrev i tråden, det finns folk som har relationer utan att ha sex, det finns folk som har relationer och är otroligt olyckliga.
Så mitt råd till ts är, mät inte din lycka i hur ofta du får ligga eller om du inte har en relation.
Varken sex eller relationer innebär automatiskt ett lyckligare liv.
Citera
2026-08-11, 23:08
Medlem
Citat:
Helt sant. Sedan kan ju vederbörande ha samlat frimärken på sagda ö...
Exakt. Fake it 'til you make it.
Citera
2026-08-11, 23:18
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Exakt. Fake it 'til you make it.

Nja... "fake it"??? Beror väl på. Träffat Q med såväl extremt högt som lågt driftsliv. Detsamma kan gälla grabbar. Undervisade under tjugotalet år på Uni, bl a på ett personalvetarprogram med 75-85 % tjejer, men grabbarna var så feminiserade så att man undrade om det, dels "smittade" med könsoproportionaliteten, dels om de tog testo-hämmare!

Kanske fanskapet vill samla frimärken på Ibiza? Inte så bra för födelsetalen kanske...
Citera
2026-08-11, 23:19
Medlem
Citat:
Nja... "fake it"??? Beror väl på. Träffat Q med såväl extremt högt som lågt driftsliv. Detsamma kan gälla grabbar. Undervisade under tjugotalet år på Uni, bl a på ett personalvetarprogram med 75-85 % tjejer, men grabbarna var så feminiserade så att man undrade om det, dels "smittade" med könsoproportionaliteten, dels om de tog testo-hämmare!

Kanske fanskapet vill samla frimärken på Ibiza? Inte så bra för födelsetalen kanske...
Menade mer att om man inte tar sig ut och vågar göra saker kommer inget att hända.
Citera
2026-08-11, 23:26
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Menade mer att om man inte tar sig ut och vågar göra saker kommer inget att hända.

Helt sant! Kidz idag är antingen väldigt framåt eller hämmade en masse, bland de sistnämnda finns såklart "incels", hur man nu ska definiera denna grupp.

Vad som inte hjälpt dessa pöjkar är att ni vänstermänniskor låtit en massa "baaaaaarn" invadera detta land. Tror att förhållandet M/Q mellan 20 och 30 var 0.87... Grattis!!!!!!!
Citera
2026-08-11, 23:31
Medlem
Citat:
Helt sant! Kidz idag är antingen väldigt framåt eller hämmade en masse, bland de sistnämnda finns såklart "incels", hur man nu ska definiera denna grupp.

Vad som inte hjälpt dessa pöjkar är att ni vänstermänniskor låtit en massa "baaaaaarn" invadera detta land. Tror att förhållandet M/Q mellan 20 och 30 var 0.87... Grattis!!!!!!!
Trist att vi hamnade här. Tyckte vi hade det trevligt ett tag. Hur som borde ts ha använt semestern till att åka till en partyort (eller egentligen vad som helst annat) istället för att sitta hemma och inte få några chanser till ligg och ha ångest över vad han ska säga till kollegorna vad han gjort på semestern. Det var min enda åsikt.
Citera
2026-08-11, 23:40
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Trist att vi hamnade här. Tyckte vi hade det trevligt ett tag. Hur som borde ts ha använt semestern till att åka till en partyort (eller egentligen vad som helst annat) istället för att sitta hemma och inte få några chanser till ligg och ha ångest över vad han ska säga till kollegorna vad han gjort på semestern. Det var min enda åsikt.

Sorry! Uppriktigt sorry. Hade "det trevligt ett tag". Tycker jag också, kom som en reflex då jag ser dig ibland i trådar och där du alltid intar en allt ifrån vänsterliberal till allmänt vänsterståndpunkt. Diametralt skild från min egen. Onödigt av mig - och jag ber om ursäkt. Detta är ju näppeligen en höger-vänster fråga... (Jo! Kan det vara, därav mitt "utfall", nevermind).

Gällande TS och dennes semester, håller helt med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in