Citat:
Ursprungligen postat av
bortmedfifittor
Ingen beroende vill sluta knarka, någonsin..det är därför vi är beroende. Så vi dödar oss själva, och i bästa fall tar hjälp, eller så dör vi. Det är dina alternativ.
Nej vill vill jag egentligen inte. Men inser nu att jag måste. Min kropp och mitt psyke kommer bli mer och mer förstört.
Citat:
Ursprungligen postat av
GoggeGogelius
Som i ditt fall med sponken och bens är "planen" helt åt helvete! AT;n blir som flera skrivit desto värre.
Förr (hörsägen, före min tid, 80-tal) kunde man i 08 läggas in på St Göran i 40 dgr för bens, detta kan du glömma idag. Kommunens Beroende kan ge dig en 30 dgr nedtrappning mha diazepam (genomgick en dylik för några år sedan, fuskade dock genom att dagligen käka en karta zolpidem, "ren" sedan febr 25 vilket jag är jävligt glad för) - återkoppla gärna i tråden! Finns inga genvägar.
Jag är inte beroende av alkohol. Ska avgiftas från benzo, lyrica och tramadol. Dricker bara ibland och då oftast ihop med andra även om det händer att jag dricker själv. Dricker nästan aldrig utan benzo eller tjack längre. Inte alls lika kul.
Vet att det är en dålig plan men det kan väl inte vara alltför ovanligt att känna det så? Att snart försvinner det som gör livet skönt och roligt, inte så konstigt att vilja köra på som fan då innan det är slut? Sen att det inte är en bra idé det fattar jag även om jag är dum I huvet.
Jag har kört på rätt hårt nu några veckor får jag väl säga. Min kropp har tagit stryk rejält och vet inte om det är möjligt att reversera eller göra nåt åt det. Kanske sa läkaren. Även min hjärna har tagit stryk men det kommer försvinna om jag är drogfri tillräckligt länge enligt vårdpersonalen. Dåligt minne, ännu mer dum i huvudet än vanligt, allmänt trögtänkt. Har även börjat röra ihop saker och säga konstiga saker ibland. Glömma sånt jag verkligen inte borde glömma. Anhöriga, vänner och vårdpersonal som märkt detta. Detta är ju dock när jag är påverkad. Även börjat bli typ nästan flöddrad, alltså helt borta och inte märka det själv. Andra säger du är ju helt borta, du är ju hög som ett hus utan att jag själv märker eller tycker att det är så. Känner mig helt normal. Idag var jag som om jag var dement hos kuratorn. Kombo=stesolid+tramadol+lyrica+tjack. Skäms verkligen så här efteråt. Mindes för fan ingenting vad som hänt sen sist. Han fick gå in på 1177 och läsa och det hade ju hänt en hel del. Började minnas lite när han läste.
Fortfarande inte fått nån datum för avgiftning men det är på gång. Men om det dröjer dagar eller månader vet jag inte. Blir inlagd alltså. Dom anser inte jag klarar det via öppenvård. Sist låg jag inne knappt två veckor för två preparat. För snabbt. Hade behövt minska långsammare.
Hur kunde du ta zolpidem under utsättningen? Drogtestade dom inte dig? Zolpidem är ju dessutom släkt med benzo och borde gett utslag på benzo. "Ren" ja. Är du ren från benzo men bytt ut mot annat?