2026-08-03, 06:08
Medlem
busy-signals avatar
Ingenting varar för evigt, så ibland måste man bita i det sura äpplet och brösta tjurigare tider.

Sen kan man göra det på olika sätt. Antingen så festar man tills allt är slut, och blundar och snoozar så länge det går, tills man måste springa för att kanske missa sista bussen. Om man ens kommer upp.

Eller så försöker man vara vuxen. Dvs man förvaltar de sista dagarna "i frihet" på bästa sätt för att förbereda sig och mildra chocken. Så man inte behöver inleda sin ofrihet i total förnedring.

Men sånt kan vara svårt att inse, innan man har fått nog av att förnedra sig själv.
Citera
2026-08-03, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans
Ledsen att säga det, med den inställningen kommer du inte hålla dig nykter fram över. Du har inte nått botten än
Då torde det väl vara en bra sak att ts går all-in för att så snabbt som möjligt nå botten?
Citera
2026-08-03, 10:56
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BakedBakerman
Då torde det väl vara en bra sak att ts går all-in för att så snabbt som möjligt nå botten?

Funkar inte riktigt så.
Han vill ju inte sluta än
Citera
2026-08-03, 11:02
Medlem
Varför ens gå på avgiftning om du ska fortsätta vara omgen
Citera
2026-08-03, 11:05
Medlem
Citat:
Funkar inte riktigt så.
Ja, det var det som var min poäng. Knarka så mycket att han tröttnar på skiten.
Citera
2026-08-03, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snard
Fler som känner så? Att ni vill knarka så mycket ni bara kan innan avgiftningen för sen är det slut på det roliga. Kanske inte så bra men känner verkligen så.

Asså ju hårdare du kör ju jobbigare blir ju avgiftningen...Det bästa är väll o komma in (beroende på vilka droger det gäller) Men säg Opioider elr Benso, så är ju det bästa att trappa ner sig så mkt det går innan man kommer in. Men det är svårt och som knarkare så kör man ju bara på! Finns ju stora risker med att köra på för hårt oxå just OD'a. Men allt beror på vilken drog det gäller, som alkis behandlas man bra mkt mer som en människa än som "knarkare". Det har jag själv sett flertalet gånger, och visst lite har med hur dödlig alkohol avgiftning är..Men det är en laglig substans, ses inte som lika smutsigt...även om det är det. En sak jag aldrig fattat är dock att folk smugglar med saker in på avgiftningen i röven ex. Det är efterblivet..Man går ju in där för att inte ta nått. Men vet folk som smugglat in saker..Dem tar UP väldigt ofta inne på mottagningen för att det inte ska förekomma skit därinne. Kan säga att det är jävligt skönt o slippa avgiftningar i dagsläget. Det är definitivt traumatiserande o va därinne gång på gång på gång...Man blir galen tillslut.
Citera
2026-08-03, 18:21
Avstängd
AnonymHingsts avatar
Citat:
Fler som känner så? Att ni vill knarka så mycket ni bara kan innan avgiftningen för sen är det slut på det roliga. Kanske inte så bra men känner verkligen så.
Slut? Är knappast slut om man går in med den inställningen. Kör tills du bottnar sen kan du bli nykter.

Nu är du bara korkad med helt fel tankar

Du kommer inte klara det sorry
Citera
2026-08-05, 08:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mechila
Det är nog inte helt ovanligt. Jävligt korkat dock om avgiftningen dessutom är frivillig.
Jag är korkad och medveten om det. Jag tror det är frivilligt. Jag har sagt ja att jag vill, men om jag skulle sagt nej kanske det hade blivit med tvång för dom har gjort lvm-anmälan på mig.

Citat:
Ursprungligen postat av Belter
Så är det med all avgiftning. Det drar igång suget ordentligt men, det är bara en psykologisk grej och man ska naturligtvis inte ge efter.
Svårt att inte ge efter dock.

Citat:
Ursprungligen postat av MASSAGATTI
Det har till stor del att spela in med avsaknad av intelligens . Är man lätt efterbliven så gör man så för då blir avgiftningen 7 resor värre , ELLER så tar du tillfället i akt och blir en produktiv medborgare i samhället.

Hoppas du blir fri från dina demoner och sen ser din tråd om ett par år och undrar hur fan du tänkte.

Men jag önskar dig stort lycka till och välgång i framtiden .
Du började med att kalla mig dum i huvudet och sen önskar du mig stort lycka till och välgång i framtiden. Jag väljer att fokusera på det sista och säger tack.

Citat:
Ledsen att säga det, med den inställningen kommer du inte hålla dig nykter fram över. Du har inte nått botten än
Nej jag har väl inte det. Måste man nå botten för att klara det?

Citat:
Ursprungligen postat av Morfar-52
Vill du bli drogfri ska du i stället passa på att trappa ner.
Vill du inte, innerst inne, knarka järnet då så du mår katastrofalt dåligt under avgiftningen.

Då har du all anledning (i din hjärna) att ge upp igen och fortsätta karusellen du är inne på.
Ja det är vanligt att man tänker så, särskilt om man egentligen inte vill bli drogfri.
Jag vill bli fri. Samtidigt som jag älskar att knarka och vill fortsätta. Det är två sidor som drar i mig åt varsitt håll.

Citat:
Ursprungligen postat av Glorzo
kan ju göra det, men avgiftningen kommer bli brutal.
Jo jag vet men det blir den ändå så snabbt som dom sätter ut medicinerna.
Citera
2026-08-05, 08:18
Medlem
borrasss avatar
Citat:

Jag vet precis hur du tänker, det är därför du behöver avgiftning för att missbruket äger dig.
Du själv måste sätta stopp innan du avgiftas annars kommer din hjärna ha beroendet kvar.
Citera
2026-08-05, 08:26
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Nej jag har väl inte det. Måste man nå botten för att klara det?

Man behöver komma till en punkt där man inser att det inte funkar längre, att man inte kan fortsätta som man lever nu.

Mitt tips till dig är att ju snabbare du inser det, ju lättare kommer resan vara tillbaka.

Så gör dig själv en tjänst och knarka inte mer nu. Släng allt. Avgifts dig direkt. Och titta aldrig bakåt. Se till att få hjälp när du kommer ut DIREKT. Bryt kontakten med alla som du känner som knarkar.
Citera
2026-08-05, 08:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av busy-signal
Ingenting varar för evigt, så ibland måste man bita i det sura äpplet och brösta tjurigare tider.

Sen kan man göra det på olika sätt. Antingen så festar man tills allt är slut, och blundar och snoozar så länge det går, tills man måste springa för att kanske missa sista bussen. Om man ens kommer upp.

Eller så försöker man vara vuxen. Dvs man förvaltar de sista dagarna "i frihet" på bästa sätt för att förbereda sig och mildra chocken. Så man inte behöver inleda sin ofrihet i total förnedring.

Men sånt kan vara svårt att inse, innan man har fått nog av att förnedra sig själv.
Du har säkert rätt.

Citat:
Ursprungligen postat av BakedBakerman
Lol

Citat:
Funkar inte riktigt så.
Jo det vill jag. Eller en del av mig vill det. En annan vill inte. Dom två sidorna är i fullt slagsmål med varandra. Så kan man nog beskriva det.

Citat:
Ursprungligen postat av AnonymHingst
Slut? Är knappast slut om man går in med den inställningen. Kör tills du bottnar sen kan du bli nykter.

Nu är du bara korkad med helt fel tankar

Du kommer inte klara det sorry
Tack för peppen
Citera
2026-08-05, 08:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borrass
Jag vet precis hur du tänker, det är därför du behöver avgiftning för att missbruket äger dig.
Du själv måste sätta stopp innan du avgiftas annars kommer din hjärna ha beroendet kvar.
Du har helt rätt. Efter helgen ska jag försöka minska.

Citat:
Man behöver komma till en punkt där man inser att det inte funkar längre, att man inte kan fortsätta som man lever nu.

Mitt tips till dig är att ju snabbare du inser det, ju lättare kommer resan vara tillbaka.

Så gör dig själv en tjänst och knarka inte mer nu. Släng allt. Avgifts dig direkt. Och titta aldrig bakåt. Se till att få hjälp när du kommer ut DIREKT. Bryt kontakten med alla som du känner som knarkar.
Det tar emot som fan att slänga. Vill hellre sälja så jag åtminstone får lite av pengarna tillbaka. Ska avgiftas snart. Vet inte exakt när. Sen blir det eventuellt behandlingshem. Jo jag ska bryta kontakten med dom även om det känns sorgligt. Vissa människor som jag tycker mycket om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in