Citat:
Ursprungligen postat av
TomatKungen
Det normala är att tända på de kring ens egen ålder och att tända på vuxna människor när man själv är vuxen.
Det beror ju helt på vilken ålder du är i och dina individuella förutsättningar och preferenser. Kvinnor åldras överlag och i allmänhet (undantag finns givetvis) både tidigare och sämre än de flesta män. Skillnaden är så stor att det är som en skräckfilm eller jag vet inte vad.
Jag är en sedan länge vuxen man och kvinnor i min egen ålder ser i mer än 9 fall av 10 ut som hej kom och hjälp mig. Det är max några procent av kvinnor i min egen ålder som jag bedömer är på ungefär samma "nivå" som jag själv. I de allra flesta fall så skulle folk höja på ögonbrynen och fråga sig "Vad gör han med den där? Är han ute med sin mamma?!" om de såg mig med en genomsnittlig kvinna i min egen ålder. För att det ska bli märkbart bättre behöver man gå ner till ca 10 - 15 år yngre, verkar det som. Eller ännu yngre. Som man är det normalt och naturligt att tända på fertila kvinnor, eller kvinnor som åtminstone har kvar några av attributen hos fertila kvinnor.
Huvudproblemet är att jag skulle ha svårt att tända med någon större entusiasm på de flesta kvinnor i min egen ålder. Nästan lika lite som jag kan tända på en man kan jag tända på kvinnor som ser ut som stabbiga gamla tanter. Å andra sidan så är en ganska stor andel av hälften så gamla kvinnor också "svårtändbara".
För att svara på ursprungsfrågan så anser jag trots det jag skrev ovan att en kvinna på 45, eller äldre, som är vacker och attraktiv överlag, som har tagit hand om sig och har en hyfsad kropp, kan vara klart mer attraktiv än många 25-åriga kvinnor. Det finns en fröken på ett av mina barns skolor och hon måste vara över 60 men är ändå ganska het på nåt sätt faktiskt. Man ser att hon var väldigt snygg när hon var ung även om hon är rejält rynkig, då hon har väldigt bra drag i ansiktet och framförallt så är hon inte överviktig. Hon är slank och i bra form med snyggare kropp, midja, rumpa, ben och alltihop än många 25-åringar. Detta är ju dock väldigt ovanligt.