2026-08-11, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Negerhanen
Haha nej, det inte lika traumatiskt din sjuka jävel. Har du mist all form av heder till förmån för ditt simpande?
Seriöst, sök hjälp.

Vem är du att bestämma vems trauma som väger tyngst?
Har du ingen förmåga att se saker från mer än ett perspektiv?
Citera
2026-08-11, 21:18
Medlem
Negerhanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Ja, eftersom tonårstjejerna mår dåligt av det och känner sig illa till mods/sexuellt trakasserade av det. Det vet normalt funtade människor.

Medioker är inte synonymt med att vara ful! Man är alltså varken snygg eller ful! Ser alldaglig ut. Har man sovit dåligt och är blek och glåmig ser man ut mer åt det fula hållet. Är man charmig och på gott humör, så ser man ut mer åt det snygga hållet. man blir som en kameleont där dagsformen gör om man är det ungdomarna kallar "en 4, 5, 6 eller stark 7:a".
Mm, och vart vill du komma?

Ser man ut som 25 år Ariana Grande är man snygg. Ser man ut som Gudrun Schyman är man ful. Hajjar du? Gudrun blir aldrig, och har aldrig varit en stark 5,6 eller 7:a.
Citera
2026-08-11, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hidden-nick
Kan inte relatera. Jag klär ner mig varje dag för att smälta in. Hade jag haft en partner hade jag antagligen varit mer bekväm i dom kläder jag hellre hade valt. Kanske inte dagligen men oftare tragiskt nog.
Många kvinnor tycker nog att det är rätt skönt att slippa bli objektifierade med tiden.

Haha nej det tycker de inte. De får ju alla en stor kris när det händer. Är du född igår eller?
Citera
2026-08-11, 21:21
Medlem
Citat:
Yes! Så är det! Och så måst det få vara, även när man är i ett förhållande! Det är ögongodis, inget annat.
Ah, känner igen det där! Man ser en person som har ett speciellt utseende som är intressant, inte nödvändigtvis attraktivt, men intressant. Då tittar man ju också! Tyvärr så har jag svårt att låta bli att titta på snyggt välformade bröst och rumpor på kvinnor. Där för man ju bara snabbt titta till och sedan ta bort blicken lika snabbt. Inte stirra som ett fån.

Man vill ju inte gå med ögonbindel.
Bara idag har jag spanat in i alla fall 3 bra rövar på stan haha
Gäller att passa sig så att man inte bli påkommen
Vi klagar när vi blir objektifierade ändå objektifierar vi andra.
Citera
2026-08-11, 21:22
Medlem
Citat:

Det normala är att tända på de kring ens egen ålder och att tända på vuxna människor när man själv är vuxen.

Det beror ju helt på vilken ålder du är i och dina individuella förutsättningar och preferenser. Kvinnor åldras överlag och i allmänhet (undantag finns givetvis) både tidigare och sämre än de flesta män. Skillnaden är så stor att det är som en skräckfilm eller jag vet inte vad.

Jag är en sedan länge vuxen man och kvinnor i min egen ålder ser i mer än 9 fall av 10 ut som hej kom och hjälp mig. Det är max några procent av kvinnor i min egen ålder som jag bedömer är på ungefär samma "nivå" som jag själv. I de allra flesta fall så skulle folk höja på ögonbrynen och fråga sig "Vad gör han med den där? Är han ute med sin mamma?!" om de såg mig med en genomsnittlig kvinna i min egen ålder. För att det ska bli märkbart bättre behöver man gå ner till ca 10 - 15 år yngre, verkar det som. Eller ännu yngre. Som man är det normalt och naturligt att tända på fertila kvinnor, eller kvinnor som åtminstone har kvar några av attributen hos fertila kvinnor.

Huvudproblemet är att jag skulle ha svårt att tända med någon större entusiasm på de flesta kvinnor i min egen ålder. Nästan lika lite som jag kan tända på en man kan jag tända på kvinnor som ser ut som stabbiga gamla tanter. Å andra sidan så är en ganska stor andel av hälften så gamla kvinnor också "svårtändbara".

För att svara på ursprungsfrågan så anser jag trots det jag skrev ovan att en kvinna på 45, eller äldre, som är vacker och attraktiv överlag, som har tagit hand om sig och har en hyfsad kropp, kan vara klart mer attraktiv än många 25-åriga kvinnor. Det finns en fröken på ett av mina barns skolor och hon måste vara över 60 men är ändå ganska het på nåt sätt faktiskt. Man ser att hon var väldigt snygg när hon var ung även om hon är rejält rynkig, då hon har väldigt bra drag i ansiktet och framförallt så är hon inte överviktig. Hon är slank och i bra form med snyggare kropp, midja, rumpa, ben och alltihop än många 25-åringar. Detta är ju dock väldigt ovanligt.
Senast redigerad av Tumidanda 2026-08-11 kl. 21:26.
Citera
2026-08-11, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Jo det är fullt normalt. Att vara grannylover som din man däremot, det är inte normalt.

Du får sänka med ca 5 år så hamnar du rätt. Från 20+ till 15+. Och sen stanna vid ca 35-40. Det är som sagt inte normalt att tända på kvinnor som är äldre än så.

En grannylover tänder på någon som skulle kunna vara dennas granny. Du tror alltså att min partners granny är yngre än min partner, elelr cirka 10 år äldre än min partner?
Min partners grannys är döda. Men skulle någon av de levt nu, så hade de varit cirka 120-130 år! och min partner är är som sagt var cirka 50 och tänder på folk mellan 30-60. Inte på 120-130-åringar! Så nej, min partner är ingen grannylover, utan en fullständigt normal och sund och frisk person som tänder på sexiga och snygga vuxna personer kring sin egen ålder - cirka 20 år, + cirka 10 år.

Nej, för dig som är kring 38, är det kanske inte normalt att tända på någon som är äldre än 40. men vänta du tills du själv blir 50+, 60+ osv! Att du tänder på tonåriga barn är inte normalt i din höga ålder!
Citera
2026-08-11, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trewq
Vem fan menar du då skulle slängt sand i fittan på en Karen, när hon bara behandlas som en medmänniska och inte adelsdam?

Om du nu upplevde att du behandlade henne som alla andra men att du ändå uppfattade henne som stött av det..
Jag behandlar adelskvinnor likadant som jag behandlar häxor så du får väl fråga dom som du anser sig vilja ha olika behandling?
Citera
2026-08-11, 21:26
Medlem
Citat:
Man vill ju inte gå med ögonbindel.
Bara idag har jag spanat in i alla fall 3 bra rövar på stan haha
Gäller att passa sig så att man inte bli påkommen
Vi klagar när vi blir objektifierade ändå objektifierar vi andra.

Nej, det vill man ju inte!
De märker iofs. inte om du diskret kollar in deras rumpor! Värre med bröst... Där får man fan passa sig!
Citera
2026-08-11, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Haha nej det tycker de inte. De får ju alla en stor kris när det händer. Är du född igår eller?

Har aldrig sett någon kvinna hamna i en stor kris pga att hon inte blir objektifierad i samma grad som ett par år till flera år tidigare.
Vad umgås du med för folk egentligen?
Citera
2026-08-11, 21:28
Medlem
Negerhanens avatar
Citat:
Hebefiler vill. Finns två skribenter i denna tråd som med stor sannolikhet inte hade tackat nej till ligg med 15-åringar. Men fint att höra att du inte är hebifil! Där steg du lite i graderna!

Ja, så är det. Men det syns i regel på 15-åringar att de är tonåringar och ens hjärna vet ju hur omogna tonåringar är när de öppnar munnen och pratar, så de kan vara visuellt avtändande redan vid första anblicken!
Du spekulerar.

Det där är ologiskt. Om man inte kan se skillnad på en 15 och 18 åring vid första anblicken så har det inget att säga. Du får nog bara acceptera att många män tänder på kvinnor som genomgått puberteten.
Citat:
Vem är du att bestämma vems trauma som väger tyngst?
Har du ingen förmåga att se saker från mer än ett perspektiv?
Sunt förnuft. Eller vill du pröva att jag vet inte... se dig och din familj svälta och sen dö långsamt i Aids? Först kör vi en beauty contest där alla mobbar dig lite för att du är en 7/10 och inte 8/10, sen mad max i Afrika. Du får bestämma efteråt.
Citera
2026-08-11, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Negerhanen
Mm, och vart vill du komma?

Ser man ut som 25 år Ariana Grande är man snygg. Ser man ut som Gudrun Schyman är man ful. Hajjar du? Gudrun blir aldrig, och har aldrig varit en stark 5,6 eller 7:a.

Komma med vad?

Och ser man på Mari*e Serne*holt, så var hon redigt jädra snygg över 30! Men medioker som tonåring. En annan självsäker utstrålning som 30+ och ett mognare utseende där tonårshullet hade avlägsnat sig. Vissa blir liksom vackrare efter 30!

Jag ser just nu på en serie "Miniature Wife". Ganska gapig och jobbig serie. men jag är ändå intresserad av själva teamat! Gillar sådana där "förvandlings"-teaman! Trodde hon som spelar huvudrollen var typ max 40. Kanske 35-40. Men hon är 52. Vacker kvinna, må jag säga! Elizabeth Banks.
Här är en bild på henne för 9 år sedan, då hon var 43:
https://promis.plus/wp-content/promis/2016/06/elizabeth-banks-87560053-683x1024.jpg

Hon ser likadan ut nu, i serien.
Citera
2026-08-11, 21:33
Medlem
Citat:
En grannylover tänder på någon som skulle kunna vara dennas granny. Du tror alltså att min partners granny är yngre än min partner, elelr cirka 10 år äldre än min partner?
Min partners grannys är döda. Men skulle någon av de levt nu, så hade de varit cirka 120-130 år! och min partner är är som sagt var cirka 50 och tänder på folk mellan 30-60. Inte på 120-130-åringar! Så nej, min partner är ingen grannylover, utan en fullständigt normal och sund och frisk person som tänder på sexiga och snygga vuxna personer kring sin egen ålder - cirka 20 år, + cirka 10 år.

Nej, för dig som är kring 38, är det kanske inte normalt att tända på någon som är äldre än 40. men vänta du tills du själv blir 50+, 60+ osv! Att du tänder på tonåriga barn är inte normalt i din höga ålder!

Finns gott om 60-åriga farmödrar. Föredrar man 10-20 år äldre partners som du sagt att din man gör så är man inte normal. Det är inte normalt för en heterosexuell man att ha sådana preferenser.

Att tända på tonåringar över 15 är normalt för heterosexuella män i alla åldrar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in