Citat:
Ursprungligen postat av
nrbtnANON
Jag vill minnas att de hade ett mindre sidospår under en kort tid där de sålde en separat väldigt tunn tidning där den medföljande DVDn var själva poängen. Tror tidningen (och DVDn) kallades för just DVD Gamer. Sen började de väl ha medföljande DVD i vanliga tidningen. Vet inte när de slutade med det dock. Blev ju poänglöst när alla läsare hade så pass bra internet att man bara kunde ladda hem allt.
Andra gratisspel som de hade var Dink Smallwood och Evolva. Inga supertitlar direkt, men det var ändå häftigt att få fulla spel med tidningen.
Minns för övrigt att Super Play under ett par år, efter varje E3, brukade skicka med en DVD med tidningen som innehöll samtliga trailers från årets E3. Vilket man så klart tyckte var supercoolt.
Måste ha varit på ålderns höst som Super Play skickade med DVD:er, alltså när den själsligt inte var Super Play längre och kärnan startat Level. Snackar vi efter 2005 eller nåt sånt?
Tack till den som postade länken till inskannade nummer av just Super Play. Tyvärr saknas de bästa åren, 1999 och 2000. Innan 99 var den för färgglad och barnslig och efter 2000 för seriös och stram. Tyckte det började gå utför när någon Love började på SP tillsammans med massa andra okända namn.
Nummer 45 var en
sliding doors för mig eftersom det fick mig att formligen dyrka Final Fantasy, ett intresse som höll i sig under många år. Helt enkelt ett supernummer som har allt om Final Fantasy skulle jag våga påstå. T o m musikskivor med FF recenserades.